Ha a BKV-nak új Modulo buszokra meg Karsan ATAK buszokra van pénze az M3-as metróra miért nincs? (Bővebben)
Lássuk csak...
A jó kis Volvo 7900A Hybridek helyett bérelnek szinten aluli Conectokat...
Remek Alstom szerelvények futnak az M2-es és M4-es vonalakon...
A HÉV-vel nem lehet gondjuk, mert más cégé lett.. persze baj az nekik lesz vele majd.
-Vannak új PKD alapú Modulo M108D-k.
20 db Medio Electric.
X mennyiségű CAF
Felújított metróvonal új kocsikkal...
stb...
Egy M3-as metróra miért nincs pénz?
Az rémes lesz, ha a régi 435-ösökkel pótolják majd..
Hűha. Lássuk.
A buszok beszerzése EU-s támogatásból történik, ott pedig a pénzt buszra adják, nem wellness hétvégére és metróra.
A buszbeszerzés a metrófelújítás tök más pénzügyi nagyságrend. Nem lehet egymáshoz mérni őket. Ha 1 deka buszt sem vettek volna, az sem mozdította volna elő érdemben a metrófelújítás ügyét.
Külön felháborító, hogy a Conectókat leszólod (indokolhatnád)
435-ösökkel aligha fognak pótolni, mert kb 15 van még forgalomban, az meg édeskevés.
A miért nincs pénz egy pökhendi kérdés. Hiányzik belőle a józan belátás, hogy Te nem értesz a finanszírozással kapcsolatos ügyekhez. Nem vetted a fáradságot, hogy utánanézz, hanem idejössz, és kinyilatkoztatod, hogy "mé'nincs rá pénz"
Sajnálom.
Mindig arra van pénz, amiből az illetékesek a legtöbbet le tudják nyúlni. Ez már csak így működik.
Amíg csak BKV-zol, fel sem tűnik, hogy az is rémes, amikor épp jól működik. Ha megteheted, próbáld ki a motorozást. Én bő egy éve, a metrófelújítás első hírére ültem motorra, most már sosem ülnék vissza tömegközlekedésre. (Pedig én szerettem a hármas metrót, úgy, ahogy van.)
Hogy a conecto észre vettem rosszabb minőségű mint a citaro vagy a volvo.
Egyik nap vmelyik conectonak nyikorgott az ajtaja pl..
Első amúgy meg legyek en a rossz h nem ertek az ilyen penzugyekhez...
Na mindegy
A hibrid Volvók a T&J Busz Projekt Kft. 'zászlaja' alatt futottak, akik a BKK egyik szolgáltatója voltak, majd offshore háttér miatt bukták a szerződésüket.
20 elektromos Modulo azért van, mert a gyártónak haver a fejlesztési miniszter ezért az állam adott pénzt, hogy tessék, vegyetek 20 ilyen buszt.
Az X mennyiségű CAF árának 99%-át az EU, a maradékot a főváros fizette.
Látod, rögtön árnyaltabb a kép.
Egy alap igazság van: a BKV-nak arra van pénze amire tulajdonosa a főváros ad neki. Illetve abból amiért mint a BKK (szintén fővárosi cég) szolgáltatója megdolgozik. Vagy amire sikerül a fővárosi önrész mellé EU-s támogatást kapni. De mondok jobbat, a főváros meg csak addig tud nyújtózkodni ameddig tart a kerete.. és mivel saját forrásai végesek, ezért sok esetben az állami szerepvállalás/kezesség is kell, hogy legyen pénz/hitel.
A hármas metró mostani története az egész ország kórképe és szégyene. A vonal egymaga az egész ország vasúthálózatánál nagyobb forgalmat bonyolít nap mint nap, mégis politikai játszmák miatt hagyják a végsőkig lepusztulni. A felújítás műszaki tartalma a mai napig nem végleges, miközben egy vonal felújítása, főleg ha a karbantartás minimál szinten zajlik évtizedekig, azért elég jól tervezhetően eljön egyszer. EU-s pénzt egy ilyen projektre ahol érdemben nem fejlesztünk (akadálymentesítés, vonalhosszabbítás, hasonlók amin spórolni lehet) nem könnyű már kisírni és ne legyenek illúzióink, EU-s finanszírozás nélkül nem sok közlekedési fejlesztés történt az elmúlt 10 évben. A költségek magasak, hiába egyre fapadosabbak a tervek... Amivel viszont a sajtó tele van az nem is ez. Egy sokkal sokkal pitiánerebb kérdés (az egész projekthez képest). 150 darab busz a pótlásra... miközben, egy másik kérdésnél írtam, a fővárosba most vagy 500 új alacsonypadlós buszra akár tegnapra szükség lenne az Ikarusok, a használt buszok vagy az elöregedő 150 csuklós Volvó kiváltására.
Visszatérve: A Solaris nyertes 75 darabos tenderében 87,5 milliós ajánlatuk volt, durván nézve tehát 13 milliárd forint a 150 busz. A nyertes tenderek megvoltak, már jöhetnének is a buszok. De nem, megindult a karate a főváros és az állam, ezeken belül is különböző érdekcsoportok közt,röviden azért, hogy kinek a haverja viheti el a bulit.
Az idő megy, a metró pótlása nem kezdődik aztán két szék közé a földre huppanunk mi, hétköznapi utasok.
Amúgy meg pénz arra van amire csak akarják, hogy jusson... mint látjuk, ha szertenézünk az országban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!