Miért építettek a metrónak föld feletti szakaszt?
Mert az a környék akkor még nem volt ennyire beépítve, a javítóbázist is egyszerűbb a föld felé építeni, mint alá, illetve azokon a szakaszokon az egységnyi hossz kivitelezési ára nagyságrendekkel kisebb, mint a föld alatti szakaszoké.
Az ilyen kombinált építési módú szakaszok javítják megtérülési mutatókat is, gyorsabb az utasforgalom.. gondolj bele, mi lenne, ha a 3-as metró terv szerint végig megépül.
Az sem utolsó szempont, hogy egy járműtelepet sokkal egyszerűbb a felszínre építeni, mint mondjuk a föld alá, arról nem is beszélve, hogy sokkal olcsóbb is.
Egyébként ez magyar sajátosság, hogy azt hisszük a metró attól metró, mert föld alatt megy végig. Meg lehet nézni a londoni metrókat, ott is amelyik a külvárosok felé megy, az az útpálya nagy részén a felszínen megy (kb mint nálunk a HÉV).
Kérdező: Visszakérdezek :)
A Határ út és Köki közt, gyakorlatilag a senki földjén megy a metró felszíni szakasza. Egy erdőn át, majd vasút mentén. Lakóépület amit zavarna nincs. Minek jóval nagyobb munkával és anyagi ráfordítással járó kéregvezetést tovább vinni itt?
Pillangó-Örs: Forgalmas Kerepesi út, a metró átadása előtt a házak közvetlen szomszédságában robogott a HÉV a Keletiig.. plusz, ez akkoriban még igencsak senkiföldje hangulatú vidék. Az Örsön a nagy panelrengeteg még nem létezik, igazából az Örs mint csomópont se nagyon. Miért is vitték volna föld alá? (Ha, egyszer, valaha.. összekötnék a gödöllői vonallal, akkor persze ezt a föld alatt lehetne csak megtenni az Örsnél, de az más téma.)
Még egy jelentős indok ami elhangott, a járműtelep kérdése, bár látjuk azt meg lehet oldani úgy is mint Kelenföldön. A telep a felszínen a vasút mellett, és egy rövid összekötő vágányon mennek le a szerelvények. A fent említett helyeken azonban ez nem volt indokolt..
Nem tudom, tudod-e, ha a hármas metró tovább épült volna már Káposztásra, akkor Rákospalota-Újpest vasútállomás után az is a felszínen haladna, egészen pontosan a 12-14-es villamos elágazása utáni pár száz méteres rész, az Atlétikai stadion megállóval pár éve megáldott szakasz az a metrónak épült eredendően.. műholdképen megnézve elég jól látszik, hol lenne az északi járműtelep a lekótelep mellett. Arról nem is beszélve, hogy a lakótelep egyik utcáját Járműtelep utcának hívják :)
Szóval nem az az érdekes, hogy mélyvezetés, kéregvezetés, felszín, vagy magasvezetés, sokkal inkább az a metró egyik fő ismérve, hogy a városi közlekedéstől függetlenülül tud haladni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!