Ha egy vonat a föld alatt megy végig, az már metrónak
számít?
Figyelt kérdés
Mert ugyebár vannak olyan részek ahol a vonat is lemegy a földbe, illetve a metró is feljön.... Ez a kérdés egy vita folytán bukkant fel bennem, mikor a MÁVról beszélgettem egyik barátommal
Ha egy vonat megy pl 2 percet a föld alatt attól még vonat marad, ha egy metró megy 2 percet a földfelszínen attól még az is metró marad...
2016. jún. 17. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
A metró olyan vonat ami városon belül szállít, a vonat maga pedig városok között közlekedik.
2016. jún. 17. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Ha átsétálok a Clark Ádám tértől az Attila útig akkor metrónak számítok?
2016. jún. 17. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Hogyha vonat vagy, akkor igen.
2016. jún. 17. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Felhívnám a figyelmet arra, hogy a metró fogalma nincsen egzakt módon definiálva, így nehéz e tekintetben igazságot tenni. Magyarországon kifejezetten a nagy tömegeket zömében föld alatt szállító vonatokat szokás metrónak nevezni, míg mondjuk Londonban a mi H5-ös vonalunkhoz hasonló vonatok is az Underground részeiként futnak. Számos városban illetik a mi fogalmaink szerinti villamoshálózatokat is metro néven, sőt, akár BRT rendszerek (elkülönített buszfolyosók) is viselik a metró nevet.
A szakirodalom is megkülönböztet nehéz- és könnyűmetrót. Előbbi végig,utóbbi részben elkülönített a forgalomtól és kapacitásuk is eltér. De a vezetése lehet föld alatti, kéregvezetésű, felszíni vagy emelt is. Nem ez a fontos igazából, hanem a városi helyi hálozatban betöltött központi szerep: ettől lesz metró a metró.
2016. jún. 17. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
A metró csak Magyarországon szinonimája a földalatti vasútnak, eredetileg a Metropolitan Railway névből rövidült le.
Köszi a válaszokat, amúgy úgy gondoltam hogy végig a föld alatt megy a vonat, mert pl gta-ban is van olyan cuva hogy a vonat megy a város alatt...
2016. jún. 19. 11:12
8/9 anonim válasza:
A vonal vezetésében van lényeges különbség. A metrónál a megállok a " dombon" vannak. Elindul a megállóból lejtőbe megy, - kisebb energia felhasználással nagyobb gyorsulást ér el. A megálló előtt emelkedőbe megy, - a lassításba segít. Ez ugyan így van kialakítva ha föld felett vezet a pálya. Ezt utazáskor nem érzékeljük, csak azt, hogy gyorsít vagy lassít.
2016. jún. 28. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
8: Én fordítva tudom, azaz hogy a megállók felé lejt a pálya, hogy ha elromlik a metró, a gravitáció miatt az állomásra guruljon és pl. tűz esetén ne rekedjenek bent a füsttel teli alagútban. De téves is lehet az infó.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!