Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy tudja az embereket...

Hogy tudja az embereket elütni a vonat? Hogy kerülnek a sínekre?

Figyelt kérdés

2016. okt. 8. 14:24
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:
1435 mm egy átlagos pályatáv.Miért olyan vonzó,pont ebben az életveszélyes,alig kevesebb mint másfél méter széles útszakaszban totyorogni?
2016. okt. 8. 18:45
 12/17 anonim ***** válasza:
100%

#11

Rátapintottál a lényegre, sok más mellett az a gázolásos balesetek egyik okozója, hogy az emberek óvatlanul az elsodrási határon belül tartózkodnak. Ugyanis az általad említett 1435 mm-es nyomtávnak túl sok köze nincs a járművek tényleges szélességéhez, ez csak a két sínszál közötti távolság.


A hazai hálózaton üzemelő vasúti járművek megengedett legnagyobb szélessége (az un. rakszelvény szerint) 3150 mm, de így is előfordulnak túlméretes járművek (legyen az egy 4 méter széles transzformátor-szállítmány vagy egy megcsúszott rakománnyal közlekedő nyitott teherkocsi).


Azonban ez sem azt jelenti, hogy aki ezen a 3150 mm széles sávon kívül van, az biztonságban tudhatja magát. A járművek által keltett légáramlatok az óvatlan személyeket könnyen feldönthetik vagy akár a vonat alá "szippanthatják". Éppen ezért meghatároztak egy biztonsági zónát (un. elsodrási határt) melyen a fel-leszállás idejét és a dolgozók kocsik közti munkáját nem számítva minden esetben kívül kell tartózkodni.


Ennek a zónának a teljes szélessége:

-álló jármű mellett 3,4 méter

-max. 20 km/h sebességnél 4 méter

-max. 40 km/h sebességnél 4,4 méter

-max. 100 km/h sebességnél 5 méter

-max. 160 km/h sebességnél 6 méter

2016. okt. 8. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

"1435 mm egy átlagos pályatáv.Miért olyan vonzó,pont ebben az életveszélyes,alig kevesebb mint másfél méter széles útszakaszban totyorogni?"


Mondjuk ha sétálsz valahol, amerre "megy a sín", akkor mellette elég nehéz közlekedni, a talpfákon viszont egész kényelmesen lehet haladni. De mint szó volt róla, ahol most a baleset volt, ott rossz oldalon szálltak le egy másik vonatról, és a szomszéd síneken tolató mozdony ütötte el őket. Hogy ez hogy történhetett, az érdekes, de attól, hogy nem lett volna szabad ott lenniük, még nem kellett volna elütnie őket a mozdonynak.

2016. okt. 8. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
100%

Ezen én is sokat gondolkodtam.


Ha most leszámítjuk az öngyilkosokat, akik direkt és szánt szándékból tették azt amit, akkor én sem értem.


Adott egy sínpár.

Gyalogosan elég gáz, ha az ember nem veszi észre a vonatot.


Autóval is ha még minden szabad utat jelez, akkor is az ember néz jobbra és balra, és nem áll meg a sineken még véletlen sem.

2016. okt. 8. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
Lehet hogy nem lett volna szabad elütnie a mozdonynak, de ki a rák számítana arra hogy 2 banya császkál a sínem a mozdony mögött.
2016. okt. 8. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%

Tényleg nagyon sok a halk vonat mostanában, a Budapest-Miskolc vágánynál ácsorogva többet is láttam. Gyakorlatilag már csak akkor volt hangja, mikor 5 méteren belül volt, addig kb. olyasmi zajt adott ki, mint amikor szellő fúj egy üres üveg fölött.

Amúgymeg sok a tökkelütött hülye, aki azt hiszi, a vonat majd 10 méteren belül megáll neki. Nos, a vonat féktávolsága 750 méter - kifogástalan időben, kifogástalan állapotú mozdonnyal. Ezek után nem kell csodálkozni, ha pacni lesz abból, aki majd azt várja, hogy 10 méteren belül leáll.

2016. okt. 9. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Valljuk be, vannak emberek, akik a 2 kezükön az ujjukat nem tudják összeszámolni, ők nem mindig képesek felmérni egy adott helyzet súlyosságát. Főleg ha még isznak is mellé kicsit...


Én csomó videót láttam, ahol akár autó, akár vonat elé kiszaladtak, teljesen tudatosan hogy "még átérek", aztán már előre látszott hogy esélyük nem volt.


Egy vonatnál is közbejöhet több tényező, például beláthatatlan kanyar, vagy fasor a sínek mellett. de a legveszélyesebbek az állomások, ahol egyik vonat elől másik alá ugrálnak az emberek.


Na meg én magam is láttam már, hogy idős nénike, ahelyett hogy a peron felől szállna fel, a túloldalról a másik sín felől (ahol az első lépcsőfok is 1+ méter) kapaszkodik, és rakosgatja fel a 3 zsáknyi cuccot amit össze vásárolt. Simán jöhetett volna egy másik vonat, ami elsodorja, elszaladni nem tud, felugrani szintén nem, vagy az ő vonata is simán elindulhatott volna, tekintve hogy a kalauzok is a peront figyelik indulásnál.

2016. okt. 9. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!