Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vasúti sín fektetése vagy...

Vasúti sín fektetése vagy közút építése éri meg jobban?

Figyelt kérdés
Nem találtam adatokat ezekről. A vasút vs. közút téma érdekelne. Pl. 1 km sín vagy 1 km út építése olcsóbb? Valaki ismeri ezeknek a hozzávetőleges költségeit?

2016. okt. 6. 13:42
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Ezt sosem nettó beruházási költségben kell nézni, nem mindegy, hogy hova, mekkora és milyen forgalmi adatokra kell tervezni stb stb.

Vasutat nem tudom, 1 km autopályára szoktak régebben 1 milliárd forintot mondani

2016. okt. 6. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
69%

Egy kilométer autópálya is lényegesen kevesebb költségből lenne megépíthető, ha nem a sokadik alvállalkozó végezné a munkát.

A vasúti közlekedés pedig el lett sorvasztva, a személy és a teherszállitás jelentösebb hányada is közúton zajlik.

2016. okt. 6. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ. Ha egy évi többszázezer tonnat termelő bányát kell összekötni egy darab feldolgozóüzemmel és mondjuk nincs hajózható folyó, akkor ott kár utat építeni, a vasút lesz a jó megoldas.


Ha viszont a feladat egy új mikrosütőgyár logisztikajának a tervezese ahol napi 500 mikrót raknak össze, akkor oda közút kell, mert azt az 500 mikrót akár 20-30 pontra is teríteni kell (persze összevárva egy-egy kamionnyi mennyisegeket).


Magyarul sok tenyezőtől függ.

2016. okt. 6. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Közútra bármi felmehet (kamion, busz, autó, furgon stb.), akár te is a Lamborghiniddel, de a vasútra csak a vonat tud felmenni :)
2016. okt. 6. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat. Igazából az érdekelne, hogy inrastruktúra nélkül, csak maga a sín (alapzattal stb) meg az út (aszfalt+ágyazat) hogyan viszonyulnak egymáshoz ár tekintetében.


Tudom, hogy az épületek, táblák, közúti felfestések, vasúti felsővezetékezés meg tudja nyomni ezt az árat rendesen, de az most nem lényeg.

2016. okt. 6. 20:22
 6/14 anonim ***** válasza:

Az amúgy is nonszensz kérdést sikerült egy válasszal még értelmetlenebbé tenned. Hogy ne lenne mindegy, hogy mennyibe kerül minden más hozzá, egy vasúti pálya nem tud működni jelzők és biztosítóberendezés nélkül, ahogy egy út sem lehet felfestés, táblák, stb nélkül használható.


De kérj ajánlatot a Swietelsky-től ajánlatot, meg a Magyar Aszfalttól.

2016. okt. 7. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Utolsónak köszi a kiegészítést. Látom, még mindig nem világos, mi a kérdés. Na, mindegy.
2016. okt. 7. 14:28
 8/14 anonim ***** válasza:
Vasutat szerintem alig építenek manapság bárhol, csak a már meglévő vonalakat újítják. Egyértelműen a közút a nyerő minden szempontból. Vasúton a személyszállítás működik úgy, ahogy nagy távolságokban, de az árufuvarozás kb a nullához közelít.
2016. okt. 7. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
#8: Most adták át Svájcban a világ leghosszabb vasúti alagútját, és Kínában is rengeteg új (nagysebességű) vasútvonal épül. Ami pedig az áruszállítást illeti, nagy távolságra, nagy mennyiségben még mindig a vasút a nyerő, l. Suzuki gyár: [link]
2016. okt. 8. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Szinte gondoltam, hogy valaki fogja írni a gépkocsi szállítást, hát szinte egyedüli kivételnek mondható.
2016. okt. 8. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!