Vasúti sín fektetése vagy közút építése éri meg jobban?
Ezt sosem nettó beruházási költségben kell nézni, nem mindegy, hogy hova, mekkora és milyen forgalmi adatokra kell tervezni stb stb.
Vasutat nem tudom, 1 km autopályára szoktak régebben 1 milliárd forintot mondani
Egy kilométer autópálya is lényegesen kevesebb költségből lenne megépíthető, ha nem a sokadik alvállalkozó végezné a munkát.
A vasúti közlekedés pedig el lett sorvasztva, a személy és a teherszállitás jelentösebb hányada is közúton zajlik.
Attól függ. Ha egy évi többszázezer tonnat termelő bányát kell összekötni egy darab feldolgozóüzemmel és mondjuk nincs hajózható folyó, akkor ott kár utat építeni, a vasút lesz a jó megoldas.
Ha viszont a feladat egy új mikrosütőgyár logisztikajának a tervezese ahol napi 500 mikrót raknak össze, akkor oda közút kell, mert azt az 500 mikrót akár 20-30 pontra is teríteni kell (persze összevárva egy-egy kamionnyi mennyisegeket).
Magyarul sok tenyezőtől függ.
Köszi a válaszokat. Igazából az érdekelne, hogy inrastruktúra nélkül, csak maga a sín (alapzattal stb) meg az út (aszfalt+ágyazat) hogyan viszonyulnak egymáshoz ár tekintetében.
Tudom, hogy az épületek, táblák, közúti felfestések, vasúti felsővezetékezés meg tudja nyomni ezt az árat rendesen, de az most nem lényeg.
Az amúgy is nonszensz kérdést sikerült egy válasszal még értelmetlenebbé tenned. Hogy ne lenne mindegy, hogy mennyibe kerül minden más hozzá, egy vasúti pálya nem tud működni jelzők és biztosítóberendezés nélkül, ahogy egy út sem lehet felfestés, táblák, stb nélkül használható.
De kérj ajánlatot a Swietelsky-től ajánlatot, meg a Magyar Aszfalttól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!