Ha nem tudok leszállni egy vonatról a kívánt helyen - mert nem volt nyitható az ajtó, és a vonat tovább indul, meghúzhatom-e a vészféket anyagi következmények nélkül?
Figyelt kérdés
Némelyik kretén mozdonyvezető azzal (is) szórakozik, hogy nem nyitja egyből központilag az ajtókat, hanem vár egy kicsit, hadd birkózzon egy kicsit a "kedves" utas az ajtóval (tipikusan a Piroska-vonatoknál).2016. máj. 28. 07:57
1/10 anonim válasza:
Az ajtónál van vésznyitó is, először azzal nyisd, és csak utána jöhet a vészfék.
2/10 anonim válasza:
Addig nem is tudja nyitni, míg nem állt meg teljesen és nem oldott a biztonsági rendszer.
3/10 anonim válasza:
Az is probléma lehet, hogy ha valaki nem a peron oldali ajtót próbálja kinyitni, ugyanis központilag azt nem szokták kinyitni. Emiatt már én is ragadtam a vonaton, de az állomáson szóltam és visszavittek ingyen.
4/10 A kérdező kommentje:
Természetesen, aki (mint pl én is) rendszeresen vonatozik, az tudja -a gyakorlatból, hogy mikor érdemes próbálkozni az ajtó kinyitásával. Miután megállt a vonat teljesen. Ez hallható is (a kioldás). De ez nem történik meg mindig. És tudom, hogy néha a b...arcú direkt nem nyitja akkor, amikor kellene, hanem kivár (szivatásból). Szerintem ilyen zárós-kioldós kocsiból senki nem próbál a "másik" oldalon ajtót nyitni. Vagy, ha mégis van ilyen, az egy másik probléma, én (nyilvánvalóan) nem arról írtam.
2016. máj. 28. 10:19
5/10 A kérdező kommentje:
Ja, és a vésznyitóról : Ha közben elindul a vonat, a vésznyitóval már nem érdemes kinyitni, mert ugye balesetveszélyes leszállni mozgó vonatról....
Amig pedig áll a vonat, az ember vár, hogy mikor méltóztatik kinyitni a sofőr. Természetesen tudom, hogy ők is emberből vannak, és hibázhatnak. Amiért "tollat" ragadtam, az az, hogy egyesek ezzel a dologgal szórakoznak, alantas örömüket élik ki ebben.
2016. máj. 28. 10:27
6/10 anonim válasza:
Igen, reális, mozdonyvezető csak szivatni akarja az utast, és közben röhög, hogy jajj de jól megszivattam az utasokat, haha.
7/10 A kérdező kommentje:
Ha most ezt fordítva érted, akkor nyugodtan értsd nem fordítva is, mert ez létező dolog - konkrét masiniszta és főleg konkrét utas viszonylatában
2016. máj. 28. 12:40
8/10 anonim válasza:
Nekem az a fura a történetben, hogy ha megáll a vonat egy megállóban, akkor nem indulhat el újra, amíg nem "menesztik". Ehhez pedig a jegyvizsgálóknak is le kell szállniuk, vagy legalábbis ki kell állniuk az ajtóba, hogy tudjanak jelzést adni a mozdonyvezetőnek. Ezt pedig csak akkor tudják megtenni, ha ők is ki tudják nyitni az ajtót. Azt pedig nem hiszem, hogy a vezető tudná szelektíven engedélyezni az ajtónyitást úgy, hogy szívatásból pont a te kocsidon nem nyílnak az ajtók, másutt meg igen.
9/10 anonim válasza:
Én egyszer egy gyorsvonaton utaztam, és nem nyílt ki az ajtó. A vésznyitóval kinyitottuk és leszálltunk. Nyilván meg lehetett volna próbálni átrohanni másik ajtóhoz, de ha addigra a vonat továbbindul akkor cseszhetjük.
10/10 A kérdező kommentje:
Azt nem tudom, hogy szelektíven tudják-e kezelni az ajtókat. Ennek majd utána kérdezek. (ez egy lényeges tényező ebben az ügyben).
Én azt nem gondolom, hogy jellemző (általános), hogy ezzel az ajtónyitósdival szórakoznak a mozdonyvezetők, de azt állítom, hogy előfordul(t) konkrétan.
2016. máj. 29. 00:48
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!