Ma hallottam egy ķísérletről ahol 1200 km/h sebességet értek el. Lehetségesnek tartjátok pár éven belül?Milyen következményei lennènek belföldön és globálisan? pl.ha csak az ingázókra gondolunk...
2016. máj. 12. 19:11
1/8 anonim válasza:
Amerikában 5 éven belül kész lehet egy hangsebességgel haladó vonat (amit szerintem te is említettél)
2016. máj. 12. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
Azt el is felejtettem hogy vajon mennyire lesz megfizethető?
2016. máj. 12. 19:30
3/8 anonim válasza:
Az ár a kisebbik gond. A fizika a nagyobb. Ugyanis ezeknek fel is kell tudni gyorsulni, megállni, és kanyarodni. És az emberi szervezet rosszul viseli ezeket az erőhatásokat.
2016. máj. 12. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Hát ebben az 5 évben kételkedek. Japánok jóval előrébb járnak de még a franciák és németek is mint az amerikaiak a gyors sebességű vasút tekintetében.
Szóval ha lesz is valami esélyesebb hogy valamelyik ország a 3 közül hoz össze valamit.
2016. máj. 12. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
A kérdés az, hogy mit definiálsz vasútként. Az amerikaiak légüres térben, zárt csőben mozgó kapszulája nem vasút, de persze akár lehet a jövő ígéretes közlekedési eszköze. Persze a költségei a nagyon szigorú biztonsági előírások miatt 5 év múlva még egész biztosan nem engedik túljutni a kísérleti fázison.
A sima, adhéziós vasút terén már túl nagy emelkedésre nem kell számítani, hiszen az a meglévő nagysebességű törzshálózatok irdatlan összegért való átépítését feltételezné.
2016. máj. 12. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 MZ.per.X válasza:
Sokkal gyorsabbak nem lesznek szerintem sem a vonatok, sem a repülők, sem az autók egy darabig. Igazából mindennek elértük az optimális határait, ami felett már irdatlanul elszállnak a költségek.
2016. máj. 12. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
"Igazából mindennek elértük az optimális határait, ami felett már irdatlanul elszállnak a költségek."
Ugyan... 200 éve még a 100km/óra is iszonyat gyorsnak számított, mint ma a 300-400.
Technika fejlődik foylamatosan.
2016. máj. 13. 04:56
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
szerintem a hagyományos, (síneken guruló) vasút esetében 200-220 km/h óra fölé történő fejlesztésének nincs gazdasági racionalitása.5 óra utazási időn túl ugyanis repülőre ül az ember, és a légi közlekedés egyre olcsóbb lesz. Magyarországon elegendő lenn jelenleg, ha valamennyi fővonal végig bírná a 120-at, lassújelek nélkül. Egy-egy kiemelt vonalon pedig a 160-at. Teherforgalom szempontjából pedig 100 km/h-nál nagyobb sebesség a vagonok fizikai adottságai, tömege alapján ritka esetben értelmezhető, max 120-ig akkor is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!