Egy mozdony a vezérével mennyi időt szokott a fejpályaudvaron tölteni?
Olyanra gondolok,hogy vidéki nagyvárosokból pl. Békéscsabáról felmegy a vonattal a vezér és gondolom visszajön valamivel. Mennyi ideig szokott a keletiben lenni a mozdonnyal?Ugyanis nem budapesti vezérek viszik hanem pl,ha Békéscsabáról megy vonat akkor Békéscsabai mv-ők.
Ez olyan,hogy ott a 100-as vonal a Nyugatiba a gyors,city vonatokat Debreceni,Püspökladányi és Nyiregyházi vezérek hordják fel a nyugatiba és jönnek vissza. De vajon mennyi időt töltenek Pesten a mozdonyvezetők?





Ezt fordaidőnek hívják...
Egyrészt a menetrendtől függ, másrészt egy bizonyos időszint alá nem tudnak menni, mert vannak kötelezően elvégezendő dolgok (például fékpróbák). Egy V43-as mozdonynak ehhez több idő kell, mint mondjuk egy Flirtnek.










Általában, de a szegedi vonatok esetében szinte mindig ez a technológia.....:
Megérkezik a vonat, a szerelvényt nem húzzák ki, csak lekapcsolják róla a mozdonyt.
A vezér ott vár a "bakon" esetleg wc-re tud elszaladni.
A vonatra másik gép jár rá, majd az ütemes menetrendből következően kb. 1 óra múlva vissza indul Szegedre.
Ezután a mozdony "kiszabadul a bakról" de már tárolóra sincs idő kijárni, általában csak a Ferdinánd híd alá állférre.
Amint megérkezik a következő szegedivonat, arra ő jár rá, fékpróbázik és indulhat haza.
Tehát kb. 2 órát tölt a Nyugatiban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!