Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Taurus mozdony miért "zenél"...

A Taurus mozdony miért "zenél" amikor gyorsul?

Figyelt kérdés
Ha jól tudom, talán a Siemens gyártja az "új" Taurus mozdonyokat, ezek húzzák a Keletiből is az intercityket... de megfigyeltem, hogy ahogy kihúz a szerelvény a peron mellől, olyan furán lépcsőzetesen búg vele a mozdony - ez mitől van? És a többi mozdonynak miért jó a sima lineáris fordulatszám-emelkedés? A választ félig laikus kérdezőként teszem fel - érdekel részleteiben is a téma, de nem vagyok benne otthon.

2016. febr. 25. 16:20
 1/8 anonim ***** válasza:
91%

Szolmizál. Igazából direkt ilyen ez a háromfázisú inverternek köszönhető, ami a motor fordulatszám-szabályozását végzi.

Végül is ötletesebb mint ha csak simán búgna. :)

2016. febr. 25. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
83%
Aszinkron motor, kapcsolóüzemű vezérlés. Nagyjából ennyit tudok. A lényeg, hogy az áram polaritását a hálózati freki többszörösével kapcsolgatják, ami hangos búgással jár. Viszont a frekvencia tág határok között változtatható. És ha már búgnia kell, 3 millió euróért akár búghat dallamosan is. :)
2016. febr. 25. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
83%
Egyébként maga a motor fordulatszáma szépen egyenletesen nő, csak a hangja ilyen. Teljesen fokozatmentesen gyorsul. Ez a technológiából adódik, és volt lehetőség arra, hogy így állítsák be az invertereket. Végülis szép hangja lett.
2016. febr. 27. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 D.O.81 ***** válasza:
31%

Üdv!


A magyar gyártmányú BDVmot négyrészes elővárosi ingavonatok gépes kocsi részében is háromfázisú villamos motor van olyan tirisztoros vezérléssel, amit a gyökér siemenses mérnökök még megálmodni sem tudnának. Egyetlen egy hátránya, hogy induláskor az áramkorlátozást nagyon lehet érezni. Ilyenkor úgy indul a gépes kocsi, mint a kézi váltós IK266. Ettől eltekintve a szabályozás tökéletes. A szolmizációt a taurusnak nevezett ipari hulladékokban (amit egy vaddisznó is két vállra tud fektetni) az okozza, hogy 0-ról induló háromfázisú aszinkron motorjának nagy az induló árama, amit korlátozni kell. Ezekben a gépekben már IGBT-t használnak, mely jóval egyszerűbben vezérelhető a tirisztornál. Ahogy csökken az áramerősség és nő a fordulatszám, úgy kell emelni a frekvenciát is. Nem mennek viszont nagyon 400 Hz fölé, mert ez a frekvencia valószínűleg ideális az IGBT-nek. E fölött növekedne a hőveszteség a végfokon.

Amúgy a taurusban van egy rakás rejtett hiba, amit vagy kijavítottak azóta, vagy nem. Én személy szerint egy alul méretezett gépnek tartom, melyet a mozdonyvezető ismerőseim történetei bizonyítanak.


Üdv.

2016. febr. 29. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
81%

Az a búgás a szolizácios hangok dó,ré ,mi ,fá,....

Vagy vannak amik zenét játszanak

2016. márc. 13. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Egész zenekart beültettek a mozdonyba :)
2016. márc. 13. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
62%

#1 - inkább búgjon, mint szolmizáljon... megnézném én, hogy mennyire lineáris a nyomaték-görbéje szolmizáció közben.


#2 - ha ismernéd az aszinkron villamos gépeket és a teljesítmény elektronikát, továbbá a hajtásszabályzásokat nem írtál volna, ekkora kreténséget!


#3 - aha, azt megnézném, akkor a Bossendorfer koncertzongora, hozzá képest lóf.sz esti fénnyel, végül is szép hangja van. Nos, ki viszi át a szerelmet 16 kHz-en Ozafon szalagon? XD.


#4 - ja, már aki még utazott azon a busztípuson... Amit írsz, van igazság alapja, hallottam én is szépeket ezekről a fejrefordított fürdőkádakról... És igen az IGBT nem tirisztor, az utóbbi jóval szívósabb és szívatósabb.


#5 - Mondjuk valamikor felrakták az egyikre a Rákóczi indulót, annyi értelme volt, mint cirokseprűvel anyóst ba..ni.


#6 - Van benne valami, melyik ablakot válassza?


Akkor most jöhet utánam az özönvíz!

2016. márc. 23. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 gpek válasza:
100%
# 7 a Wagneres GYSEV 470-503 (nem Rákóczi) dolognak ehez semmi köze, mármint a frekvencia váltós szolmizációhoz. Azt egy LokSound nevű cég csinálta kb. 1 évig volt a mozdonyban egy hanggenerátor, ami körülményekhez képest, elég jó minőségben szólt. Youtube-on több videót találni a mozdony nevére keresve...
2018. okt. 11. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!