A Bhv kocsik végében kik ülhetnek?
Most pontosan mire is gondolsz? Eleve több sorozat fut BDt sorozatjellel
A régi kivitelű kocsikban (80-07, 80-27, 82-07, 82-27 középszámú sorozatok) van
-vezetőállás
-szolgálati fülke
-poggyásztér tolóajtóval(jelenleg kerékpárok szállítására használják)
-kisterem (12-16 ülőhely)
-Duplaajtós beszállótér
-nagyterem (80 ülőhely)
-Szimplaajtós beszállótér WC helyiséggel és az átjáróajtóval
A felújított kocsik korai, szögletes változatában (80-05 középszám, 400 és 405 között) van
-vezetőállás
-Kerékpárszállító terem tolóajtóval, kerekesszék-emelővel(itt van az akadálymentes WC is)
-Kis terem a kerekesszékeseknek
-Középső szimplaajtós előtér
-Egy 44 ülőhelyes terem
-Előtér szimpla ajtókkal és átjáróajtóval
A felújított, áramvonalas kialakítású kocsikban (80-05 középszám, 406-tól) van
-Vezetőállás
-Többcélú tér (Kerékpárok, kerekesszékesek, akadálymentes WC)
-Duplaajtós beszállótér kerekesszék-emelővel
-44 fős utasterem
-Szimplaajtós beszállótér és az átjáróajtó
A vezetőfülke és az ülőhelyes utastéri szakaszok (illetve dupla-középfeljárós előtér) között található a poggyásztér, arra gondolsz. A BDt-ben a "D" betű maga poggyászkocsit jelent. Ezért ez nagy betűvel írandó, mint minden kocsitípusra vonatkozó betűjel. Az egyebeket, mint a hosszra, tengelyszámra, stb. vonatkozó dolgokat írjuk kis betűvel. B = Másodosztályú ülőhelyes kocsi, t = vezetőfülke. v = vezérlőkábel keresztül húzva, h = termes elrendezés...
Volt régen olyan vezérlőkocsija is a "dunakeszis" kocsicsaládnak (Ganz, 1942-), amiben nem volt poggyásztér. A poggyászteres vezérlőkocsiknak (BDt) négy korszakuk volt: a még zöldre festett teliablakos, a letolóablakos - ez a leginkább ismert, a patkányos-felújítás (ahol szimpla középfeljárót csináltak), és a fecskés-felújítás (ahol befalazták a magasrakodós tolóajtót). Te vagy a 2.-ról, vagy a 4.-ről beszélsz, azt én nem tudom. A 2.-nál a középfeljáró és a poggyásztér között van még egy rövidke kétablaknyi normál ülőhelyes szakasz. A 4.-nél ez már nincs, viszont az egész kellős közepére beraktak egy akkora mozgássérültvécét, mint egy fürdőszoba.
Ki utazhat a poggyásztérben? Hát, figyelj, az megy oda aki akar, de azért felhívom rá a figyelmet, hogy aki kemény pénzekért poggyászjegyet/bérletet is fizet érte pluszba, hogy oda beférjen pl. a kerékpárjával, az a pokolba kívánja azt a sok tahót, aki ingyen befészkeli magát oda, (csak mert a vonat vége két másodperccel közelebb van a céljához), megfordulni se lehet tőlük, nemhogy csomaggal oda bemenni, miközben a vonat közepe táján százával az üres helyek. Szintén ez a hely van kitalálva a nagyobb babakocsiknak, kerekesszéknek, és eredendően bármilyen árunak: bútor, deszkák, vasak... élőállat, bármi. A lehajtós ülések meg a hozzájuk tartozó tulaj, gazda, anyuka... számára készültek. A sok értetlen hülye, aki beül oda, de semmi keresnivalója ott, néznek azzal a buta képpel, azt hiszi, ha épp elfért tőle a kerékpár, akkor már jól van. És ő fogja majd felügyelni, hogy ne lopjanak vmit le róla, én meg álljak két ajtóval odébb havi 30 ezerért? Vagy hogy? Úgyis a nyakába borul az első fékezésnél.
Magába a vezetőfülkébe (vezérállás) pedig utasnak nem lehet belépni. Ha nem onnan irányítják a vonatot, akkor is gyakran beülnek oda vasutasok, mert ott úgy elvannak nyugalomban. Kalauz, máskor dolgozó mozdonyvezető megy haza, ilyenek...
#14
köszönöm a részletes választ :)
akkor a második típusúra gondoltam, 100-as széria..van ott tényleg vagy 4×4 ülés kb, és ott tényleg csak vasúti személyzetet szoktam látni, azért nem értem miért csak ők használhatják, miközben lennének utasok is, akik szívesen ülnének oda, de nem szabad
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!