Miért kapcsolják be a villamosok a baloldali irányjelzőjüket amikor elhaladnak egymás mellett?
igen,inteni egyszerűbb,és az irányjelzőt jópofáskodásra használni nem szabadna...
én még amit nem értek,az a fedezés.
Pl.47-49 a Szent Gellért térről a Szabadság hídra ráforduló kanyarban miért nem halad el egymás mellett a két szemben jövő villamos,miért áll meg az egyik?
Az alap kérdésre igen, az egy-két villantás a köszönés része.
A Szabadság hídnál (Gellért téri oldal) pedig találkozási tilalom van, ha a kettő villamos ott egyszerre haladna akkor összekoccannának.
Az 56-os is összekoccanna a Döbrentei téren?
Köszi,amit írtatok,de nem hinném az összekoccanást.
Valami fedezés-ről hallottam,ami ilyen villamosos szokás...
A fedezés valamilyen járműmozgás biztonságos lebonyolításának segítése oly módon, hogy más járműveknek megtiltják az érintett pályaszakasz használatat a fedezett mozgás idejére.
Pl. az útátjárókat kétlencsés forgalomirányító készülék fedezheti, vagy a beláthatatlan íveket; esetenként a túl közel fekvő ellenirányú vágányoknál a találkozási tilalmat is fedezőjelzőkkel tartatják be.
Héveknél főleg, de villamosnál is láttam olyat, hogy úgy mennek át a kereszteződésen (vagy gyalogos átjárón), hogy ne történhessen meg az, hogy mikor az egyik elment, akkor érkezzen néhány másodperc múlva oda a másik. Ilyenkor az egyik inkább lelassít, szándékosan eltorlaszolva az átjárót, amíg a másik jármű orra át nem halad.
Szerintem ennek a célja a többi közlekedő védelme, nehogy az történjen, hogy elmegy az egyik jármű, a gyalogosok megindulnak, éppen a másik elé lépve.
De ezt szerintem utasvédelemnek hívják, nem fedezésnek. Másrészt a Gellért téren még nem figyeltem meg ilyen viselkedést.
Amit talán jobban lehetne fedezésnek nevezni, hogy ha pl. mentő jön, akkor a villamos - ha úgy jön ki - direkt eltorlaszolja a keresztbe menő forgalom útját, hogy a mentő el tudjon menni. Ilyet csak a körúton láttam még. Bár az is lehet az oka, hogy maga elé akarja engedni a mentőt.
Sok járművezető így üdvözli egymást, rossz szokás, de nem szabálytalan, amíg a közlekedésben résztvevőket nem zavarja.
Útátjárókban, kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken, egyéb átjárókban, ha jön szembe a kolléga, le szoktuk fogni az átjáró részt, hogy a szerelvény elhaladásakor ne forduljanak be automatikusan az személygépjárművek, illetve ne lépjenek be a gyalogosok a másik villamos elé. Köznapi nyelven "lefedezzük" egymást forgalombiztonsági okokból.
A Szabadság-hídon, illetve a Döbrentei téren is Találkozási tilalom van a két szerelvény között. Az ívek közelsége miatt nagyon könnyen összeérne a visszapillantó tükör, rosszabb esetben a kocsiszekrény. Ezért járhat csak ipari csuklós a Szabadság-hídon, mert az a legkeskenyebb villamos a maga 2300 mm szélességével. Budai oldalon így is van néhány olyan hely, ahol nincs megjelölve találkozási tilalom, de be kell, hogy hajtsuk a megfelelő oldali tükröt.
Egy villamosvezető...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!