A Szentendrei HÉV-en miért van a föld alatti állomásokon egymás mellett 2 felsővezeték?
Figyelt kérdés
Úgy értem, hogy egy vágány fölött is van kettő.2012. máj. 14. 19:54
1/4 anonim válasza:
Azért van 2 hogy több áramot tudjon levenni a mozdony.
Pláne mikor felfelé megy akkor kell neki a kraft.
2/4 anonim válasza:
Sik terepen is alkalmazzák ezt a megoldást, nem hiszem, hogy ez lennr az ok. Általában így van alagutak, hidak alatt, villamosnál is láthatsz ilyet. Nem vagyok plafontapasztó, de szerintem az áramszedő biztosabb leszorítását szolgálja. Az áramszedőket rugók feszítik a felsővezetéknek, állandó erővel. Ha valami -pl. híd, alagút - miatt a szokásosnál alacsonyabban fut a tyúkbél, a rugók ellenében le kell nyomni a szedőt. Ezért ilyen helyen különösen fontos a jól megfeszített drót. De ha egy drót lenne és az nem bírná a terhelést, akkor a felpattanó áramszedőt a híd/alagút szerkezete letépné. Ha két drót van, akkor eleve feleannyi terhelés jut egyre, ráadásul ha az egyik szakad, még mindig ott a másik (feltéve persze, hogy a leszakadt vezeték nem akad bele a járműbe, így bontva le a teljes felsővezetékrendszert.)
3/4 anonim válasza:
nagyobb lenyomás miatt. minden áramszedönek a felsö nyomása 30kn. ezért kel 2.
4/4 anonim válasza:
Ha jól megfigyeled, batyin összesen 4 vezeték van / peron. 2-2 a két oldalon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!