Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » MÁV esetében mi értelme a...

MÁV esetében mi értelme a gyorsvonati pótjegynek? Minek azt is megvenni pár száz forintért?

Figyelt kérdés
Egyszerű lehúzás, mint az autók szélvédőjére kötelező regisztrációs matrica? Ilyen is kizárólag Magyarországon van..

2016. márc. 31. 16:27
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
82%

"nem volt áremelés, mint az elmúlt 8 évben..."

"Nyugdíjasok utazása ingyenes..."


Az említett mondatok emlegetésének lehetősége, és a nagyobb bevétel reménye az NFM/NGM/akárki aki a "megrendelő" megtestesülése részéről.

2016. márc. 31. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
68%

A MÁV-nál a jegyárak olyan magasak, hogy a teljes árú jegyhez képest jobban megéri az autó (sőt, ha többen ülnek az autóban, a benzinköltség többszörösét kellene kifizetniük, ha autó helyett vonattal mennének).

Ez is csak Magyarországon van így.

2016. márc. 31. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

A történet megértéséhez tudni kell, hogy a díjszabást a minisztérium határozza meg. A minisztérium úgy gondolta, hogy ideje árat emelni. Igen ám, de a kormány rezsicsökkentési programja épp akkor volt a csúcson, így erről szó sem lehetett. Ekkor találták ki a gyorsvonati pótjegyet, mint egyfajta bujtatott áremelést.


A teljes történethez hozzá tartozik, hogy sokan igazságtalanul a MÁV-ot fikázzák ez ügyben, holott a MÁV-Start részben a díjszabási és a szükséges informatikai rendszer túlbonyolítása részben a várható utasvesztés miatt az utolsó pillanatig tiltakozott a gyorspótjegy bevezetése ellen.

2016. márc. 31. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Bújtatott áremelés. Sokan a pótjegy nélkül, olcsóbban igénybevehető gyorsvonatokat használták az IC-k helyett, így kevesebb lett a bevétel, ráadásul ott zsúfoltság alakult ki. Bevezettek hát rá egy sarcot, hogy annyira ne érje meg gyorsvonatozni, vagy ha mindenképp azt akarsz, legalább csengess majdnem ugyanúgy, mintha IC-n mennél.
2016. márc. 31. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Mindenhol ez emgy, buszon is, van hogy többe kerül a potjegy mint amga a jegy csak emrt oylan busz ami elmegy pestig pl.
2016. márc. 31. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
56%

" A MÁV-nál a jegyárak olyan magasak, hogy a teljes árú jegyhez képest jobban megéri az autó (sőt, ha többen ülnek az autóban, a benzinköltség többszörösét kellene kifizetniük, ha autó helyett vonattal mennének).

Ez is csak Magyarországon van így."


Honnan veszed, hogy csak Magyarországon? Nézted az osztrák meg a svájci vonatjegyárakat? Szerbiában mondjuk valóban olcsóbb a vasút, de az olyan is - negyvennel totyog a nemzetközi fővonalon. Azért itt ár-érték arányban elég jó.


Másrészt az autónál figyelembe vetted, hogy egyszer meg is kellett venned az autót, fizetsz súlyadót, szervizköltséget, baleseti biztosítást? Ha rendesen végigszámolod, mindjárt nem olyan kecsegtető a dolog. Éntőlem azzal mész, amivel akarsz, de azért azzal érvelni, hogy az autó mennyivel olcsóbb, az nettó hülyeség.

2016. ápr. 1. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
48%

#6 számold ki, hogy mennyibe kerül egy 200 km-es út 3 embernek autóval és teljes árú jeggyel. Egy olcsóbb autó árát 1-2 év alatt simán el lehet vonatozni.

Ha egyedül utazol, jobban megéri a vonat (pl. nekem nincs autóm és nem is valószínű, hogy lesz).

2016. ápr. 1. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
59%

#7


Egy évben 280 000 ért ingyen utazhatsz bármely vonaton bármennyit.

[link]


Nincs olyan autó, amivel reprodukálod a költséget, pláne hosszútávon.

2016. ápr. 1. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
74%
A MÁV -de nyugodtan mondhatom hogy az egész magyar tömegközlekedés- tarifarendszere úgy ahogy van rossz. Egyrészt nincsenek -Bp kivételével- tarifaközösségek másrészt a teljesárú jegyek a fizetésekhez képest nagyon magasak. Emellett iszonyatosan széles és indokolatlan kedvezményrendszer van, ami ráadásult bonyolult, meg a fenntartása is sokba kerül. A teljesárú jegyek árát csökkenteni, a kedvezményeket meg radikálisan szúkíteni kéne. Így kicsit hosszabb távon mindenki sokkal jobban járna. Ebben a dzsungelben a gyorsvonati pótjegy csak hab a tortán.
2016. ápr. 1. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat. Fura volt, de ezt azért őszintén nem gondoltam volna, hogy tényleg bújtatott áremelés csak. Hát jó nagy szemétség. Gyorsvonati pótjegy váltása kötelező. És képesek arról is adni egy külön papírt.. Az eszem megáll!
2016. ápr. 3. 02:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!