Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy boeing 736-os vagy egy...

Egy boeing 736-os vagy egy airbus a320 (amúgy egy és ugyanaz) repülőgépből, ha kifogyna az üzemanyag menet közben 10 ezer méter magasan mi lenne? Szépen levitorlázna, mert ugye van két szárnya és senkinek semmi baja nem lenne, vagy lepottyanna a gép?

Figyelt kérdés
Tudom,hogy ilyen nem szokott történni,csak elméleti kérdés.

2016. febr. 28. 13:17
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
23%
Idióta kérdés, az a lényeg hogy van e repülőtér a közelben ahol leszállhat vagy nincs.
2016. febr. 28. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
51%

Ha nem is szépen de levitorlázna..

keresd vissza a Kölni járat történetét...a bőingnek leállt mind a négy motorja, a főpilóta vitorlázva tett le háromszáz utassal egy gépet úgy, hogy az autópályán csak néhány autó rohant ki a szántásba a meglepetéstől..


ezt a megoldást tanítják, ráadásul nem tud csak úgy pottyanni. Ki van ez találva.

2016. febr. 28. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Első minősítését nem nagyon értem. Elég erős. Lelke rajta.

Ha csupán ennyi a gond, akkor nem zuhan le kőként egy repülő. A kérdezett gép röpképes marad, s a pilótáknak van idejük arra, hogy megfelelően konfigurálják a gépet, s felkészüljenek a leszállásra. Van idő arra, megnézzék a kézikönyvet, megtegyék a szükséges lépéseket, s leszállásra alkalmas repülőteret találjanak.

Felszálló légáramlatok emelő hatására nem lehet úgy építeni, mint egy kis vitorlázógép esetében. A magasságból nagyjából folyamatosan veszíteni fog.

Ha az óceán közepén történik, ahol szigetek sincsenek, akkor baj van.


Egyébként volt már rá példa arra, hogy semmiféle műszaki hiba nem volt, az üzemanyag mégis elfogyott. Pl. rossz időjárás miatt várakoztatni kellett a gépet, elirányítani más reptérre, s annyira összeesküdtek a dolgok, hogy végül elfogyott.

És olyan is, hogy átszámítási hiba miatt sokkal kevesebbet tankoltak, mint amennyit kellett volna.

2016. febr. 28. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
70%
Előttem szólónál a pont.
2016. febr. 28. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 Tomcatters ***** válasza:
68%
Ha valami oknál fogva leall a repülőgép hajtóműve az még magában nem gond,ha irányitható marad.. hydraulika( alltalaban iranyitható marad bár nehezebb lesz a kormány.... Ha leall a hajtómű pl 10.000 m mafasságban ,akkor a leg fontosabb azonnali teendő lesüllyedni amilyen gyorsan csak lehet 4000 m környékére.. közbe elő a térkép .. siklószám es körtírni ,hogy 4000 m magassagból abban a siklózónában van e megfelelő repulőtér a leszallashoz ha nincs ..akkor valami hosszabb egyenes útszakasz ha az sincs akir mező ha nincs akkor leg rosszabb esetbe víz... de ezt mind ugymond masodperceken belül.. kozbe bejelenteni a toronynak a hibát akkor amint lehet tisztitjak a légteret biztositva a bajbajutott gép útját.. kozbe elzarni az uzemanyagcsapokat az orrat a gepnek a megfelelo sokloszogre beallitani minusz rátátákell tartani(nehogy átessen ) durvan percenkent 60m lesz a magassagvesztes 737 nél es 400km/h kell probalni tartani majd csökkenteni szep lassan 260 km /h leszallasra 35° fokos fekszarnyakmellett kerék marckint kell legyen ,iletve a yaw yaw damper nem minden esetben fog működni ami a hatsó függőleges vezérsikon lévő trimm lap ami azert kell ,hogy a gep vezetese kozbe ne kelljen allandoan az oldalkormany pedalokra hagyatkozni az automatice elvegzi ha bedöntod a kormanyokat ... stb (olyankor egy idő után csak a leg fontosabb muszereket latja el a gép elektromos árammal .. nemej gépnél az aljabol kibukik egy szelturbina ami egy generatort hajt meg :)
2016. febr. 28. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Tomcatters ***** válasza:
44%
Automata féket RTO modba kell tenni a speeed braeket ARM be ezt kihagytam
2016. febr. 28. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Látom vannak itt akik értenek a repüléshez.. Akor ha lehetne a kérdéshez még kérdés.. engem az érdekelne,h honet tudjak v mivel mérik a repülőgép sebességét ?Ott nincs sebességváltó vagy amihez hozzálehet kapcsolni ???
2016. febr. 28. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Pitot-Cső


[link]

2016. febr. 28. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Tomcatters ***** válasza:
73%

Nem ott valóban másképp mérik .. statikus csövekkel vagyis úgynevezett Pitot-Prandtl-cső.

Az tulajdonképpen a gép oldalából orrából .. kiálló duplafalkialakitasú(koaxiális) cső amely van bene két furat egyik ilyen kúpos kialakítású ami menetirannyal szemben van ezzel mérik a dinamikus nyomást a masik magan a csövön az oldalán repülésirannyal merőlegesen van tulajdonképpen úgy működik az egész hogy a belső középső csőbe egy kúpos elejűre kialakitott furaton bearamlik a levegő es ott a levegő által létrehozott ugynevezett torlónyomás keletkezik (torlópont) ezt beljebb méri egy eszköz ami összehasonlitja a statikus nyomást(az oldalfuratot nyomó levegő nyomásával es kiszamitja a computer ebből a sebességet és a magasságot is (de hogy ez pontos legyen mindig bekell állitani egy standard nyomast ami ugy 1038 milibar körül van atlagossan ettől lehet eltérő (Leszallas előtt amugyis kell metart kérni abba benne van minden (időpont szelsebesség szelsebesség iránya szélökés latotávolság/ palya jegesedés hőmérséklet harmatpont es légnyomás ) ha ez m3gvan .. akkor uzemanyagmenyiseg hasznosteher... standard teher... beirjuk az fmc be a metarral egyutt ami ksiszamolja a leszallasi sebességet varhato palyahosszt a megallasig .. stb

2016. febr. 28. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Tomcatters ***** válasza:
73%
Ui az aktuális légnyomás és magasság mérése mindig azonos ami azt jelenti hogy lábanként a légnyomás 1 milibarral csökken .. ezzel számol a computer a Pitot-Prandtl-cső. Mereset alapulvéve
2016. febr. 28. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!