Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A 4-es metró Újbuda-Központ...

A 4-es metró Újbuda-Központ állomását hogy gondolták?

Figyelt kérdés

Ki tervezte meg ezt az állomást, és miért így? Vajon komplett idióta volt?


A metrótól 1 irányba lehet távozni. Ez a kijárat egy aluljáróba vezet, ahonnan viszont szintén csak korlátozottan lehet távozni. Konkrétan a délre eső részek nem érhetők el az aluljáróból, ahhoz fel kell jönni a Bocskai/Október 23. közepére, és zebrán kivárni a zöldet. Miközben ugye maga a metró pont a déli rész alatt áll meg, de ugye kijönni oda nem lehet, csak visszafelé sétálva.


A lift külön vicces. Konkrétan olyan helyre épült, ahol semmi nincs, az út közepére, a Bocskai út felé. Legalább az Október 23. utca középéről indul a 4-6-os, meg ahhoz már közelebb vannak a buszmegállók is, de a Bocskai közepe tényleg a semmi közepe, onnan csak kerülni lehet másfelé. Engem nem zavar, mert nem liftezek, de ha már építenek valahova, jó lenne értelmes helyre.


Milyen szép is lenne, ha a metróalagútból délre is fel lehetne jönni, valahol a Baranyai utcánál lenne a kijárat. Ezzel lehetne kicsit ellensúlyozni, hogy a Móricz - Újbuda megállótáv elég kicsi, ráadásul így, hogy pont csak a Móricz felől lehet normálisan megközelíteni Újbudánál a metrót, pont semmi értelme nincs. De igazából már az is elég lett volna, ha a jelenlegi felállásban megcsinálták volna az aluljárót úgy, hogy dél felé is el lehessen hagyni a csomópontot, viszont még ez sem történt meg, ami érthetetlen.


2016. febr. 11. 13:41
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

A déli oldalon nincs hely a lépcsőnek...

A lift tényleg hülyeség, de hát a 4-es metró panamadíjas beruházás, semmin nem kell meglepődni

2016. febr. 11. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Lenne hely, csak akarni kell(ett volna). Az, hogy most hogy van ott az út, nem egy természeti törvény, azon lehet(ett volna) változtatni.

Dél felől most 2 kanyarodó sáv + 1 egyenesen haladó sáv van. Az egyenesen haladó sávnak sok értelme nincs, máris ki lehetne iktatni, és elég lenne oda 2 sáv. El is fért volna a lépcső.

A másik oldal kicsit neccesebb, de ott is van egy parkolósáv, azon a pár méteren fel lehetne számolni, és akár el is férne a lépcső.

2016. febr. 11. 14:51
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Az ott bizony egy kis spórolás volt, ami igen mókás azzal összehasonlítva, hogy igazából elég lett volna a Móricz és Újbuda helyett egyetlen közös állomás is.
2016. febr. 11. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Kôrtér - Ùjbuda kp és Fôvám - Kâlvin lehetne egy megâlló is, kár volt kettészelni ezeket.
2016. febr. 12. 03:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ha autóval járnál arra tudnád, hogy nem igazán opció a sávmegszüntetés ott.

Sajnos ez egy ilyen projekt. Ez a legkisebb baja. Eleve rossz helyen van a megálló. Úgy kellett volna, hogy a Móricz van eltolva. Egyik végén a körönd körül lehetne feljönni, másik végén a csarnok magasságában.

2016. febr. 12. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Itt egy szakmai írás, amiben szintén ezek a kérdések érződnek:

[link]

2016. febr. 12. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Azzal én is egyet értek, hogy a 2 megálló nem feltétlenül volt a legjobb megoldás. De épp ezért, legalább akkor ki lehetett volna használni a lehetőségeket, nem valami félmegállót építeni. Mert így még kevesebb értelme van Újbuda-Központnak.


---


# 5

"Ha autóval járnál arra tudnád, hogy nem igazán opció a sávmegszüntetés ott."

Egyenesen kb. senki nem megy, aki meg igen, annak lehetne közös a belső sáv az egyik jobbra kanyarodóval. Nem lenne belőle semmi gond, jobbra kanyarodáshoz pedig továbbra is két sáv állna rendelkezésre.

A parkolósávnak pedig nem sok köze van a forgalomhoz. Azt meg azért ne állítsa senki, hogy megállna ott az élet, ha 3-4 parkolóhelyet elvennének.

Az autósok érdekeit meg nem igazán tudom a tömegközlekedők érdekei elé helyezni, már bocsánat. Szóval sem a dugókért, sem az elvett parkolóhelyekért nem hullatnék krokodilkönnyeket. Nem kötelező autóval járni.


# 6

A linket köszönöm!

2016. febr. 12. 10:21
 8/10 anonim ***** válasza:
49%
A lift a mozgássérültek miatt van.
2016. febr. 20. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Kérdező, amíg a BKV/BKK ilyen szolgáltatást nyújt, addig sajnos szinte egyáltalán nem lehet opció az autós forgalom terének csökkentése, a parkolóhelyeké meg sehogy sem. Bármennyire fáj neked, hogy csak bérletre telik, és nem hullatsz könnyeket az autós közlekedésért, viszont azzal a tisztában kell lenni, hogy muszáj biztosítani a közúti közlekedés (és parkolás) lehető legjobb feltételeit, már amennyi most erőből, forrásból és a nem túl hozzáértő szakemberektől telik, mert különben ez a város még élhetetlenebb lesz.


Ne legyenek illúzióid, autóval és tömegközlekedéssel is járok a városban. Nem vagyok autópárti a belvárosi közlekedést illetően. De nem lehet figyelmen kívül hagyni az autóst, mert még mindig több súlyadót és egyebet fizet be, mint a bérleted.

2016. febr. 21. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Nem kell figyelmen kívül hagyni az autóst, de azért egy többszáz milliárdos tömegközlekedési projektben nehogy már 3 parkolóhely legyen a döntő. Nevetséges, hogy ekkora mellénnyel előadod itt, hogy szegény autósok mennyit fizetnek, mintha kötelező lenne mindenkinek kocsival közlekednie. Arra a személyeskedő stílusra meg had ne reagáljak, miszerint nekem csak bérletre telik.
2016. febr. 21. 12:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!