Budapesten meddig lesznek forgalomba még Ganz illetve tátra villamosok?
Ganzok addig, amíg lehívják, majd forgalomba is állítják a teljes CAF opciós kontingenst.
A Tatrák leváltására nincs konkrét terv, ráadásul nemrég felújították jó részüket. És egyébként sem tisztázott, hogy a Ganzok után a Banánok vagy a Tátrák kerülnek a lángvágóhoz
"És egyébként sem tisztázott, hogy a Ganzok után a Banánok vagy a Tátrák kerülnek a lángvágóhoz"
Logika alapján a hannoveriek (hiába atom jó gép), hiszen a Tátrák fiatalabbak, és folyamatosan felújítják őket (ezek is jó korszerűek). Logikátlan lenne felújítani őket, majd hamarosan kukázni...
Ahoj!
Kopp-kopp!
Azért van Budán a szélesítés, hogy bármilyen villamossal lehessen közlekedni a Lánchíd alatt. Egyedül a Szabadság-híd jelent majd szűk keresztmetszetet de ott is csak a visszapillantók jelentenek akadályt, a CAF pl. kamerával dolgozik, nem lejátszott menet, hogy nem búcsúzik minden Ganz.
Amit lehet tudni:
TW6000 - várható, hogy akár még több lesz belőle vagy a fiatalabbakra cserélik le a flottát, de a számuk nem fog csökkenni, csak selejteznek belőle.
T5C5K2...-minden Tátra felújítást kap és várhatóan még megy 15-20 évet.
Combino - elviekben már csak 22-23 évük van hátra, meglátjuk hogy bírják.
CAF - 30 évre tervezték
Ganz - folyamatos selejtezés, ahogy csak lehet.
KCSV - felújításon vannak, maradnak.
Jelentős selejtezésnek akkor indulnak neki, ha lesz CAF lehívás és mind a 118 itt lesz Budapesten.
#5
A fizika törvéyei szerint attól, hogy a Clark Ádám téri aluljárót kiszélesítik, attól még a Roosevelt alias Széchenyi téri aluljáró ugyanolyan keskeny marad
Ősszel lesz egy nagyobb selejtezés, mert forgalomba állnak a hosszú CAF-ok az 1-esen, az onnan lekerülő Tátrák pedig véglegesen le tudják váltani a Ganzokat a 19-41-esről.
Ez alapján tervben van a 2-es villamos teljes felújítása, mely során a vonalat Tátra-kompatibilissé teszik, illetve akadálymentesítik a peronokat. Gondolom a következő adag CAF-ok egy részét ide tervezik, illetve Újpalotára.
A Szabadság híd már kicsit keményebb dió. Nem vagyok szakértő a témában, de ott már nem csak a szélességgel lehet probléma, hanem esetlegesen az új szerelvények súlyával is. Itt még jó ideig maradnak a Ganzok, ha a 2-esről felszabadulnak a KCSV-k, akkor kizárásos alapon ide fognak kerülni.
Én meg a Ganzokat utálom. Elismerem, hogy egykoron nagyszerű magyar mérnökök tervezték, és milyen nagyszerű lenne, ha most is képes lenne az ország jó villamosok gyártására. Nagyszerű, hogy ennyi éven át járták ezek a tuják a várost, de ma már nem képesek a megfelelő színvonalat nyújtani. Olyan érzés rajtuk utazni, mintha szét akarnának esni, még a jó állapotú, új pályákon is, mellette pedig még büdösek is. Szerencsére nem kell nagyon sokat várni és a 19/41-re hamarosan visszatérnek a Tátrák.
A CAF pedig csendes, szinte csak siklik a síneken, még a katasztrofális állapotú Móricz - Gellért tér között sem túl kényelmetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!