Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Végleg lőttek az M5-nek?

Végleg lőttek az M5-nek?

Figyelt kérdés

Már az egyik Nagykörúti villamost (szerintem a 4-es lesz az) fogják kivinni Csepelre - [link]

Erre rájön még a HÉV-el kapcsolatos kérdések: [link] (az is felmerült, hogy a MÁV-hoz fog átkerülni, vagy fura lesz ez a kettősség - városhatáron belül BKV, azon túl meg a MÁV-é lesz. Hogy ez, technikailag hogyan oldják meg, az jó kérdés).



2016. febr. 5. 21:28
 1/9 anonim ***** válasza:
94%

Figyelj, egyelőre politikusok mondanak baromságokat jobbra-balra és a hírportálok lehozzák azokat, mint tényeket. Eddig NEM született döntés sem a HÉV szolgáltatóváltásáról, sem a csepeli villamosról.


A H7 esetén nyilvánvaló, hogy szakmailag két irány van:

- a metróként való továbbfejlesztés, ami a teljes Közép-Magyarország régió észak-déli átjárhatóságát javítaná, de 2020 előtt tuti nem lesz pénz még az Astoriáig tartó első etapra sem vagy

- a villamoshálózatba való bekötés, ami viszont a Boráros téri átszállási kényszer megszűnése ellenére is jó eséllyel járhat a teljes menetidő megnövekedésével, hiszen az összekötés a Soroksári úton át valósulna meg minden bizonnyal. És ez a H6 problémáját egyáltalán nem oldaná meg. Továbbá látni kell azt is, hogy a csepeliek csak akkor nyerhetnének ezen az olimpiai agymenésen, ha a nagyobb lakótelepek felé szétágazna a hálózat a központ felől. Erre nyilván NEM lesz pénz az olimpiai költségvetésből, hiszen az olimpia megrendezéséhez nem szükséges ez az új szétágazó hálózati elem - az pedig már most látszik a master planből, hogy eléggé fapados olimpia készül.


Én nagyon bízom abban,hogy a szakmai szervezetek lesöprik az asztalról a H7 villamossá alakításának tervét.

2016. febr. 6. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
29%
Politikától függetlenül M5 belátható idő belül szerintem nem lesz. Egyszerűen nincs rá pánz. A Csepeli HÉV-et meg simán be kéne kötni a villamoshálózatba, felszínen a Deák tárig. Megfelelő szerelvényekkel a sűrün lakott pesti és csepeli részeken villamosként járna (nem gyök 2-vel mint most). A jelenlegi gyorsvasúti részen meg 80-90-nel mehetne. Ilyen szerelvények jelenleg is simán vásárolhatók a világpiacon.
2016. febr. 6. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Van ok az aggodalomra?

[link]

2016. febr. 10. 10:02
 4/9 anonim ***** válasza:
45%

#2-es: Azért mielőtt olyat kijelentesz/álmodsz, hogy "simán", nem árt utánajárni a dolgoknak, hogy egyáltalán lehetséges-e. Merthogy itt olyan villamosvonalakról van szó mind a 2-es, mind a 4-6-os esetében, melyek csúcsidőszakban telítettek, nincs bennük tartalék (óránként irányonként 35-40 villamos, és ehhez jönne még úgy 20 Csepelről). Így akarnak egy reggel óránként 5500 embert szállító járatot megszüntetni, és a már most is túlterhelt villamoshálózatba integrálni a Csepelről érkező villamost. Ez kérlek szépen, nem fejlesztés, hanem visszafejlesztés, sőt továbbmegyek, garantált mindennapos káosz, főleg reggel. Teljesen nélkülözi a realitást a villamosos ötlet. Lehetne villamost csinálni nyilván, hisz a 4-6-os még több utast szállít, de külön pályán (amiért nem éri meg megszüntetni a HÉV-et, hacsak nem építenek hozzá az északi végén), nem a más most is túlterhelt vonalakra ráterelve. Ez nem csak a csepeliek közlekedését tenné tönkre, hanem a 4-6-os, 2-es is használhatatlan lenne minden hétköznap reggel (de még a délutáni csúcsban is), és még ki tudja, mire lenne hatással, itt a hálózat fontos/kiemelt vonalairól van szó.


Szóval ha 5-ös metró nem is lesz, de ész nélkül lerombolni valamit, ami működik, olyanért, ami ésszerűen biztosan nem fog, hülyeség. A HÉV-et kell fejleszteni új járművekkel.

2016. júl. 7. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
#2-es: Amúgy annyira jár gyök 2-vel a csepeli HÉV, hogy 30-31 km/h-s átlagsebességre jön ki, mint a többi HÉV általában. Villamosok között 1-esé a legjobb 20-22 km/h-s átlaggal, többi jóval silányabb. Nyilván Csepelen a lakott részen lassabban megy a HÉV, de miért is? Főleg azért, mert utolsó pillanatban átszaladnak az emberek a HÉV előtt, ilyen a magyar közlekedési kultúra. Az csak egy álom, hogy a villamos ugyanott száguldozhatna. Eleve lámpát kell kapnia a villamosnak, másképp a közúti közlekedés ellehetetlenülne.
2016. júl. 7. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
28%

"4-es

Nem igazán arra gondoltam, hogy a Csepeli HÉV villamosként végigmegy a Nagykörúton, aztán kimegy Szentendrére, mert az tényleg nem megy. Inkább a Boráros tér-Lónyay u-Kiskörút-Bajcsy Zs út-Nyugati pu vonalvezetésre gondoltam. Ez megvalósíthatóbb olcsóbb is lenne. Enyhítene a körút leterheltségén is. Arról nem is beszélve, hogy érdemes lenne-e csilliárdokért egy Szentedre, vagy Békásmegyer-Csepel összeköttetést létrehozni. Mert esetleg úgy járnánk, mint a 4-es metróval

2016. júl. 29. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ez a legnagyobb ostobaság, mikor az 5-ös metrót a 4-essel állítják párhuzamba. Elég nagy tájékozatlanságról árulkodik.
2016. aug. 4. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Egyébként szerintem a kiskorút villamosvonalai is kellően terheltek, hogy ez ne legyen megvalósítható. Jó magam is belegondoltam már, de nem véletlen közlekedik ott is olyan gyakorisággal a villamos, ahogy jelenleg.


Az 5-ös metró lényege pedig ugye nem az, hogy Csepelről ki lehessen menni Szentendrére vagy Óbudára. Nem, a lényeg az, hogy adott két-három közlekedési gerincvonal, tehát délen a csepeli HÉV, ráckevei HÉV és északon a szentendrei HÉV. Ezeknek az a legfőbb fogyatékossága, hogy nem mennek be a városba. Ezért kötnék össze őket, mert természetesen mind a hármat bevezetnék a városba, és akkor már egy vonalat alkotva. A 3-as metrónak sem az a lényege, hogy a Kökiről olyan sokan utaznak Újpestre. ;)

2016. aug. 4. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Egyébként pedig az 5-ös metró enyhítené a körúti villamosvonal terheltségét, sőt a 2-es villamos terheltségét is. Egy elképesztően népszerű járat lenne.

Egyszerűen meg kellene érteni, hogy közlekedést nem hűbelebalázs módjára fejlesztünk, hanem több évtizedre előre. Teljesen nyilvánvaló a szakemberek előtt, hogy onnan égetően hiányzik egy gerincvonal (pl. ezért a 4-6-os a világ legforgalmasabb villamosvonala, de ez legtöbb embernek kényszer, jó megoldásnak nem nevezném), a legnagyobb marhaság lenne ennek a déli szakaszát felszámolni, hogy még 20-30 évvel kitoljuk az 5-ös metrót. Így sem látni, mikor lesz belőle valami, de ez nem jelenti azt, hogy a HÉV-et villamosra kell cserélni. Első körben azért kellene küzdeni, ami már a 60-as évek óta ígéret, a csepeli HÉV Kálvinig/Astoriáig vezetése a föld alatt. 50-60 év után nem lenne rossz, ha inkább ez valósulna meg, nem pedig a közlekedés teljes káoszba züllesztése. Olimpiát akarunk rendezni, akkor 2-3 km alagútnak bele kell férnie.

2016. aug. 4. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!