Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehetne megcsinálni...

Hogyan lehetne megcsinálni illetve mennyibe kerülne egy forgalomból végleg kivont motort újra forgalomba helyezni, hogy mehessek vele úton is?

Figyelt kérdés

A motor arra már olyan állapotban lenne, hogy levizsgázhatna, egyébként egy 125-ös etz-ről lenne szó.

Szóval jópár éve le lett adva a rendszáma, mit kéne ahhoz csinálnom, hogy újra közlekedhessek vele úton? Légyszi érthetően írjátok lépésről lépésre! Köszönöm!


2016. jan. 26. 20:32
 1/6 anonim ***** válasza:

Leműszakiztatni, aztán a tulajdonjogot, az érvényes biztosítást és a műszaki alkalmasságot igazoló papírokkal bemenni az okmányirodába és újra forgalomba helyezni.


Részletesebben? Akkor először egy kérdés: át is kell íratni közben, vagy marad annak a nevén, akié most?

2016. jan. 27. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Hát marad, mert apámé.
2016. jan. 27. 16:10
 3/6 anonim ***** válasza:

Akkor: előszeditek a motor papírjait, lévén tudni kell igazolni, hogy Édesapád tulajdona. Tehát kell a forgalmi, a törzskönyve (ha van, bár elég régi kivonás lehet és gondolom előtte sem volt tulajdonosváltás jóideig, így megeshet hogy az adott gépnek sosem állítottak ki olyat). Ha nincs, akkor az megint egy újabb kerülő, de tegyük fel, hogy megvan(nak).


Ezután felkészítitek vagy felkészíttetitek a motort műszaki vizsgára. Amikor készen van, akkor kell rá biztosítást kötni (ehhez kellenek a papírjai és ugye a tulajdonos az igazolványaival) és elvinni műszakira. Mivel ismételt forgalombahelyezés, ezért legjobb tudomásom szerint az NKH telephelyére kell vinni (tehát a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, régi, de ma is használt nevén KPM-hez) - utóbbi alól csak a lassú járművek képeznek kivételt.

Ha ezek megvannak és sikeresen átment a műszakin, akkor kell az okmányirodába menni az eddigi papírokkal (tehát: forgalmi, törzskönyv (ha van), előzetes fedezetigazolás a biztosítótól, a műszaki vizsgán kapott igazolólap) és kérni a jármű ismételt forgalomba helyezését. Persze ha a tulajdonos csinálja, akkor kellenek az ő igazolványai is. Ha meghatalmazottja, akkor kell egy két tanús meghatalmazás és a meghatalmazott iratai.

Mindegyik lépést csinálhatja a meghatalmazott, csak egy jó meghatalmazás kell hozzá.


Meg ugye pénz, de az nem is kérdés.

2016. jan. 28. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ugye arról nem volt szó mikori kivonás - én a papírok előkeresése után beugranék a helyi okmányirodába, lekérdezni hogy a motor hogyan szerepel a nyilvántartásban.

Elvileg a válasz az lesz, hogy "szerepel benne és végleg ki van vonva". De én nem mernék semmire fogadni, ami a hazai járműnyilvántartással van összefüggésben.

2016. jan. 28. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
A motornak 86 óta apám a tulaja, akkor vadi újan kapta, úgyhogy ilyen papírok szerintem megvannak.
2016. jan. 30. 19:11
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha véletlenül nem találjátok meg a papírokat, akkor sincs komolyabb baj, csak nagyobb a kerülő amit tenni kell.

Annyi elég hozzá, ha apukád nevén van most is és emlékszik a rendszámára (vagy ha a digitális nyilvántartás korszakában is volt forgalomban, akkor elég a vázszám).


Van olyan motorom (Pannonia), amit 1975-ben vontak ki a forgalomból, nekem a bácsitól van öröklési papírom, várhatóan jövőre fogom forgalomba helyezni a gépet. :)

2016. jan. 30. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!