Miért szüntették meg a 18-as villamost, pedig az népszerű volt?
Népszerű volt, de ha túl sokféle vonal van, akkor túlbonyolítottá válik az egész, mellette pedig csúcsidőn kívül irreálisan ritkán járnának egyes járatok. Csúcsidőben az 56-os lefedi a régi 18-as szinte teljes vonalát, csúcsidőn kívül Krisztinaváros felől ugyan át kell szállni a Fehérvári út felé a Móriczon, de cserébe viszont a János kórházzal újra van közvetlen kapcsolat.
A 86-ost a 109-es váltotta fel, erről lehet vitázni, hogy jó-e vagy sem.
Igazából a 86-os megszüntetése egy szükséges lépés volt, hiszen a Bem rakpart a villamospálya megépítése után egysávossá szűkült, a Fő utcában pedig a buszsáv megszüntetésével pótolják részben a megszűnő parkolóhelyeket. Ebben a formájában nem lenne sok értelme végigküldeni az eddigi formájában a 86-ost, viszont a 109-esnek van létjogosultsága, hogy legalább a metróhoz maradjon meg a közvetlen kapcsolat. Nyilván annak, aki a fonódó által nem érintett szakaszok között utazik (Pacsirtamező utca – Budafoki út), annak ez szívás.
#4: A 133-as nem váltja ki a 86-ost.
#6: Nem kell átszállni a Móriczon, mert az 56-os végigmegy a Fehérvári úton is.
#7: Néhány átszállással. De szerintem: 9(-109)-19(-41)-33(-133).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!