Miért szüntették meg a vasúton a Harmadosztályt?
Utolsó ezt kifejtenéd?
Első Miért nem volt értelme? A munkások, parasztok azon utaztak.
Szerintem kettes arra célzott, hogy a vasúti személyszállítás minősége kritikán aluli.
Ahogy mondani szokták: a MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak és az utasok.
1956-ban az UIC hozott egy határozatot, miszerint a tagországok vasútjain a harmadosztályú személyszállítás megszűnik, csak 1. és 2. osztályú kocsik maradhatnak. Mivel mi már akkor is az UIC tagjai voltunk, ezért 1956-ban a harmadosztályt megszüntették, sokszor úgy, hogy a már meglévő, fapados kocsikat mázolták át 2. osztályúra.
A döntés hátteréről sajnos nem tudok többet, de hátha így már találsz további információkat is.
Ez igaz, nem ,hogy visszahoznák a harmad vagy még a negyed osztályt is.
Például Ao kocsikban alig vannak, és lelehet hajtani az összes ülést, úgy szoktam ,hogy mindegyiket lehajtom és olyan mint egy franciaágy, na mondom ez első osztály. De a másodosztály a Bo kocsik olcsó műbőrös ,nem húzható ki. Az lehetne akkor harmad osztály is, a másod osztály meg az első.
"nem ,hogy visszahoznák a harmad vagy még a negyed osztályt is"
Az a baj ezzel, hogy egy harmadosztályú jegynek lényegesen olcsóbbnak kellene lennie, mint egy másodosztályúnak. Közben viszont egyáltalán nem biztos, hogy egy harmadosztályú kocsi üzemeltetése és közlekedtetése ugyanennyivel olcsóbb, mint egy másodosztályúé - sőt, lehet, hogy egyáltalán nem olcsóbb.
Szóval nem biztos, hogy gazdaságos lenne a harmadosztály üzemeltetése. Főleg úgy, hogy szinte mindenki valamilyen kedvezményes jeggyel utazik, mert vasutas, vasutas családtagja, diák, nyugdíjas, nagycsaládos, tartósan beteg, vagy valami más indok miatt kap legalább 50%-os mérséklést.
No meg jelenleg a MÁV-nak kisebb gondja is nagyobb annál, hogy új kocsiosztályt alakítson ki. Ha az összehugyozott, szétszabdalt ülésű Bhv-kból lenne 3. osztály, akkor jó kérdés, mi minősülne 2. és 1. osztálynak. Mert az utas joggal mondhatja, hogy a Bo kocsik azért nem annyival kulturáltabbak a hótt' mocskos Bhv-knál, hogy felárat fizessen értük. Az Ao már más tészta a hatfős fülkéivel, azt el lehetne sütni 2. osztálynak, de akkor 1. osztályból csak az IC-kocsik maradnának meg. Akkor meg mi futna gyorsvonati 1. osztályként?
Új kocsikat meg aligha fog beszerezni a MÁV, sok minden más mellett erre sincs pénz. Na meg lehet, hogy az egykori UIC-határozat még most is érvényben van.
A másodosztály harmad osztály lenne, a másodosztályú jegyek is harmadosztályút érne,
A személyvonatokba, is betehetnének így drágábban első és másod osztályú kocsit.
Pl.: a Bhv-ék Chv lennének, ugyan annyiba kerülne mint a mostani másodosztály majd a másod és az első osztály drágulna.
A kedvezmények csak a 3.osztályra lennének érvényesek.
Pl.: egy vonat állna Bhv majd Chv kocsikból, ez lenne a 3.osztály.
Bo kocsikból egy jegy érne egy fél fülkét, a műbőrös ülést.
Ao kocsiknál egy jegy érne, egy kupét, máshogy egy fülkét
Pl.:
Harmadosztály ára: X
Másodosztály ára: X+50%
Első osztály ára: X+100%
Tartozhatna hozzá egyéb szolgáltatások.
Vélemények?
Ez csak hosszú vonatokra érvényes
pl.: Budapest keleti-Lökösháza , Budapest nyugati--Záhony
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!