Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért adták el az utolsó...

Miért adták el az utolsó (Vörösmarty nevű) tengerjáró hajót és szüntették meg a magyar kereskedelmi tengerészetet?

Figyelt kérdés
Ausztia és Szlovákia is messze van a tengertől mégis van tengerjáró flottája...
2010. szept. 20. 08:34
 1/2 anonim ***** válasza:

Mert Magyarországon vagyunk!!

Régen, a MAHART-nak hatalmas tengeri teherforgalma volt, illetve Budapesten is a hajóik pörögtek folyamatosan.

SOkszor volt, hogy a BEM Moszkva bázison a tartalék hajó sem volt ott, mert dolgozott!

Most mi van? Összecsapom kezem-lábam, ha egyetlen hajó hiányzik onnan...

Tökretették a céget, kiszerveztek belőle mindent, a személyhajózást külön, a teherhajózást külön, és szépen leépítették őket.

Apu ott dolgozott, a gyerekkorom nyarait végig ott töltöttem a hajójukon. Szép volt még akkor.

Aztán sorban kirúgták az embereket a személyhajózástól is, elsorvasztották az egészet...

Hogy miért? Biztosan valami nagyfejesnek megérte, hogy egy szétcseszett céget szharért-húgyért eladta a MASPED-nek. Aztán gondolom tejeltek vissza.

Ez így megy Magyarországon...


MAHART-ról már nem is beszélhetünk 5-6 éve...

2010. szept. 20. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Mert Magyarországot lassan, de biztosan eladják. Eladják a földet, az épületet, a közlekedést, mindent. Nem csak a Vörösmarty ment el utolsónak. A hatvanas években nekünk volt a legnagyobb folyami vontatóhajó flottánk, ehhez képest az utolsó egyben maradt közép-Dunai vontatót (48 éves volt, és színtiszta magyar fejlesztés) két hete búcsúztattuk a mohácsi határnál. Magyarországon, magyar lobogó alatt képtelen volt megélni, pedig a szétb*szott MAHART amikor eladta, 4 évig lebegett felette a halál. Mégis sikerült megmenteni, 5 évig hajóztak vele mint muzeális érték, aztán tessék... feladták.

De menjünk tovább: az összes hajógyár, az összes vízibusz (az utolsó egyben maradt vízibuszt (FÖLDVÁR) Csehország kapta meg).

Ja és üdülőhajónk is volt ám. Amivel reális áron el lehetett jutni az Al-Dunára. Ma mi van? Szebbnél szebb nyugati (no meg keleti! - lásd. VOLGA, SZOFFOJKA, UKRAJNA) hajó köt ki nálunk, néha azt se tudják a partikorm. igazgatóságon hova állítsák őket...


Egyre-másra építik a szerbek és a románok a személy- és teherhajókat nyugatra, a szlovákok havonta készítenek tengerjárót keletre, és mind a két ipar termékei RAJTUNK úsznak keresztül. Holott mi voltunk a hajógyártó nagyhatalom.


A tengeri kijáratot már elvesztettük, még talán a Duna hazai hajózhatóságáért lehetne harcolni. De itt sincs sok esély. Hát ez a helyzet....

2010. szept. 20. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!