Régen miben különbözött a piros és kék színű vasúti kocsi?
Mennyire régen?
Amire gondolhatsz, az - ahogy már írták - vagy MDmot-mellékkocsi, azaz Bx kocsi lehet, vagy halberstadti kocsi. Előbbiek jártak nem csak komplett MDmot-szerelvényként, hanem pl. V43-as villanymozdony által vontatva, akár By kocsikkal egy vonatba sorozva is - főleg a Dél-Dunántúlon, a '90-es években és a 2000-es évek elején. A különbség - utasszemmel - nagyjából annyi volt a Bx és By kocsik között, hogy az ülések támlája a Bx-eken alacsonyabb volt (kb. hátközépig érő), fénycsöves világításuk volt, a kocsiszakaszok közötti válaszfalakon volt talán ablak, és a szakaszajtók kör alakú ablakkal rendelkeztek.
A halberstadti kocsikat használtan vette a MÁV a német vasúttól, ezért az ottani, piros színezéssel közlekedtek az első néhány évükben - kb. 2006-2008 körül - aztán fokozatosan átfestették őket MÁV-kékre. Egyébként eleinte volt köztük néhány zöldeskék is (szintén német színezés). Tehát a Halbik esetében semmi különbség nincs a piros és a kék kocsik között, csak egyszerű átfestésről van szó. Ez pedig azért történt, hogy egységes legyen a kocsipark színezése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!