Mi a takarékosabb? Ha a piros lámpánál leállítom a motort? Vagy ha hagyom járni, mert esetleg az újraindítások alkalmával több benzint fogyaszt el mint amennyit a várakozás alatt alapjáraton fogyasztana. Kocsi: opel corsa 1,2 benzin 1998
1: lehet h ugy érsz oda hogy nem tudod mikortól van a piros tehát lehet h néhány másodperc múlva indíthatod is.
2: indításnál plusz üzem anyag kell amit jól írsz le, Múltkor olvastam hogy új autóknál a stop/start rendszeresnél már kevesebbel érik be. Tehát ott már lehet értelme h leállítja.
3:Terheled az akkut és az önindítód ami emiatt hamarabb be fogja adni a kulcsot, és ugye egy indítás után terhelődik az akku ezért a generátorod tölteni fogja amit persze benzinből fog
Tehát szerintem nem érdemes leállítani piros lámpánál, kivétel vasúti átjáró, főleg ha több vonat is jön (tehát ahol valószínűleg több időt vársz)
Jó kérdés, tudni kéne, az adott autónál hány másodperc után éri meg... Mi a párommal rutinszerűen leállítjuk a járműveinket piros lámpánál (neki autója is van, nekem csak motorom), amikor azt tippeljük, hogy hosszú lesz a piros (viszonylag hamar megéri, úgy tudom). De inkább arra megyünk rá, hogy meg se kelljen állni. Sok lámpa látható nagyon messziről, sokszor látjuk, mikor lesz zöld/piros (ha ismerős a terep, akkor még jobb a helyzet) s annak megfelelően választhatunk, milyen módszerrel közelítjük meg a lámpát. Én egy megfelelő ponton elkezdek szabadon gurulni (motorral ritkábban van értelme a motorféknek, túl gyorsan lassul, persze aki fogyasztásra optimalizál, az motorral és autóval is kerüli a motorféket, de olykor szükség van rá, autóval gyakrabban, mint motorral) s vagy szinte fék nélkül állok meg, vagy meg se állok, mert közben zöldre vált a lámpa. A leállításról nem akarok regélni, mert a szabadon gurulás miatt is el szokott gurulni egyesek gyógyszere, a nagyon bevett hypermiler módszer, a FAS (amikor az ember leállított motorú járművel halad) bizonyára komoly indulatokat korbácsol adott körökben.
Ha vannak a lámpánál, akkor különösen lassúra veszem a figurát, mert amíg 2-3 autó elindul...
Úgyhogy szerintem a lendületvesztés minimalizálására kell koncentrálni, az a fogyasztás optimalizálás alapja... Ne fékezzük el a drágán megszerzett lendületet :)
Az akkut és társait annyira nem kíméljük, nem úgy tűnik, hogy sokat számítana, hogy gyakran leállítja-e a motort az ember, legalábbis a mi esetünkben, a kuplungot sem kíméljük, az is bírja. De nem is spórolni akarunk vele, hanem szórakozni és szép számokat kapni fogyasztás számoláskor ;)
az a motor még nem start/stop rendszerrel készült, csak tönkrevágod idő előtt... hagyd járni, úgyis megy a klíma, vagy a fűtés, teljesen mindegy...
nem spórolsz, ráfizetsz a javításra.
Ejj, először is köszönjük Maserati! Egyszer leugorhatnál ide Veszprém környékére is, megnézném gépet, meg rongyolhatnánk egyet a Bakonyban, vagy legalább a Nostory-n! :
De a lényeg:
Elvileg valamennyit muszály hogy spóroljál, de amit így nyersz azt el is költöd vagy indítómotor bütykölésre, vagy akksira előbb-utóbb. Ráadásul az indításnál egy pillanatra még nem az igazi a kenés meg minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!