Mi a takarékosabb? Ha a piros lámpánál leállítom a motort? Vagy ha hagyom járni, mert esetleg az újraindítások alkalmával több benzint fogyaszt el mint amennyit a várakozás alatt alapjáraton fogyasztana. Kocsi: opel corsa 1,2 benzin 1998
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1: lehet h ugy érsz oda hogy nem tudod mikortól van a piros tehát lehet h néhány másodperc múlva indíthatod is.
2: indításnál plusz üzem anyag kell amit jól írsz le, Múltkor olvastam hogy új autóknál a stop/start rendszeresnél már kevesebbel érik be. Tehát ott már lehet értelme h leállítja.
3:Terheled az akkut és az önindítód ami emiatt hamarabb be fogja adni a kulcsot, és ugye egy indítás után terhelődik az akku ezért a generátorod tölteni fogja amit persze benzinből fog
Tehát szerintem nem érdemes leállítani piros lámpánál, kivétel vasúti átjáró, főleg ha több vonat is jön (tehát ahol valószínűleg több időt vársz)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jó kérdés, tudni kéne, az adott autónál hány másodperc után éri meg... Mi a párommal rutinszerűen leállítjuk a járműveinket piros lámpánál (neki autója is van, nekem csak motorom), amikor azt tippeljük, hogy hosszú lesz a piros (viszonylag hamar megéri, úgy tudom). De inkább arra megyünk rá, hogy meg se kelljen állni. Sok lámpa látható nagyon messziről, sokszor látjuk, mikor lesz zöld/piros (ha ismerős a terep, akkor még jobb a helyzet) s annak megfelelően választhatunk, milyen módszerrel közelítjük meg a lámpát. Én egy megfelelő ponton elkezdek szabadon gurulni (motorral ritkábban van értelme a motorféknek, túl gyorsan lassul, persze aki fogyasztásra optimalizál, az motorral és autóval is kerüli a motorféket, de olykor szükség van rá, autóval gyakrabban, mint motorral) s vagy szinte fék nélkül állok meg, vagy meg se állok, mert közben zöldre vált a lámpa. A leállításról nem akarok regélni, mert a szabadon gurulás miatt is el szokott gurulni egyesek gyógyszere, a nagyon bevett hypermiler módszer, a FAS (amikor az ember leállított motorú járművel halad) bizonyára komoly indulatokat korbácsol adott körökben.
Ha vannak a lámpánál, akkor különösen lassúra veszem a figurát, mert amíg 2-3 autó elindul...
Úgyhogy szerintem a lendületvesztés minimalizálására kell koncentrálni, az a fogyasztás optimalizálás alapja... Ne fékezzük el a drágán megszerzett lendületet :)
Az akkut és társait annyira nem kíméljük, nem úgy tűnik, hogy sokat számítana, hogy gyakran leállítja-e a motort az ember, legalábbis a mi esetünkben, a kuplungot sem kíméljük, az is bírja. De nem is spórolni akarunk vele, hanem szórakozni és szép számokat kapni fogyasztás számoláskor ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
az a motor még nem start/stop rendszerrel készült, csak tönkrevágod idő előtt... hagyd járni, úgyis megy a klíma, vagy a fűtés, teljesen mindegy...
nem spórolsz, ráfizetsz a javításra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ejj, először is köszönjük Maserati! Egyszer leugorhatnál ide Veszprém környékére is, megnézném gépet, meg rongyolhatnánk egyet a Bakonyban, vagy legalább a Nostory-n! :
De a lényeg:
Elvileg valamennyit muszály hogy spóroljál, de amit így nyersz azt el is költöd vagy indítómotor bütykölésre, vagy akksira előbb-utóbb. Ráadásul az indításnál egy pillanatra még nem az igazi a kenés meg minden.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!