Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ti meg vagytok elégedve a...

Ti meg vagytok elégedve a magyarországi tömegközlekedéssel?

Figyelt kérdés
ha igen/nem, miért?

2015. nov. 16. 17:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Én tökéletesen!

Szinte sose használom, legutóbb kb. 3 éve kellett BKV-znom...

2015. nov. 16. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Nem mondanám kifejezetten rossznak, de jónak sem.

Elsősorban a csatlakozásokra kellene odafigyelni. Budapesten, még mindig nem tudják jól megoldani, hogy a metróállomásnál végállomásozó járatok (buszok, villamosok), bevárják a metró utasait - nem kell atomfizikusnak lenni, hogy pár perccel később indítsák a járatokat. Ezzel a csatlakozási problémák egy része elkerülhető lenne.

Tudom, hogy Magyarországon sem ismeretlen a telekocsi, de ezt, tovább lehetne fejleszteni - egy olyan rendszert kiépíteni, ahol a telekocsik/mikrobuszok a vasúti (és Budapesten belül - HÉV, metró) állomásig (vagy az állomástól) vinnék az utasokat. Ezt, egy irányban levő, alacsony utasszámnál lehet eljátszani (SMS-ben, vagy okostelefon appban lehet rendelni). Az általam leírt telekocsinál, nincs lemondás és egy fő utasnál is, 100%, hogy elindul. Ez lényegében buszt helyettesítené. Egy a hátránya - valahogyan el kell indítani, ami nem kevés pénzbe kerülne.

2015. nov. 16. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Budapesten egész jó a hálózat, végre felújítják a villamossíneket, a 3-as metróval is legalább valamit kezdenek, vesznek új buszokat, végre új trolikat is. Ellenben egyes részeken lassú a tömegközlekedés. A buszoknak minden bokorban megállójuk van, megfogja a lámpa, csuklós kanyarodik szűk utcákban, dugó fogja meg, a HÉV-ek katasztrofálisak, egyes peremkerületek megközelítése nem a legfényesebb; az Örs vezér tere a maga tömegnyomorával és bonyolultságával maga a katasztrófa.

Én azok közé tartozom, akik támogatnák a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését, rákoskeresztúri szárnyvonallal együtt, építsék meg az 5-ös metrót a szentendrei, csepeli, ráckevei HÉV-ek összekötésével, a HÉV-ek pályasebességét emeljék meg. Fejezzék be az 1-es villamost, építsenek a Pacsirtamező utcába is villamost, kössék össze a 47-49-14-es villamosokat és a többi. Én komolyan örülnék ezeknek a projekteknek.


A Volán buszai lassúak, szinte mindig zsúfoltak, levegőtlenek, késve érkeznek a megállóba. Jó, a késést behozzák általában, de az én szubjektív ítéletem szerint nem szimpatikus a 10-15 perces késés, mert kirándulni szoktam Budapesten kívül, nem vagyok időhöz kötve, de hulla fáradtan, a hidegben állva vagy nyáron a napsütésben (nulla árnyék) örülnék, ha jönne a jármű. Bezzeg a MÁV szokott jönni (tényleg). Jó, ez szubjektív dolog, aki időhöz van kötve, azt jobban érdekli, mikor érkezik a célhoz. Engem az "indulási" késés jobban zavar.


A MÁV-nál pedig azt érezni, Budapest elővárosa a minden, a távolsági vonatokat... meg is lehetne szüntetni, jelen formában egy nagy nulla a vasút távolsági szolgáltatása. Inkább telekocsi.

Van egy kedvelt hétvégi kirándulóhely, egy vasúti megállóhely kb. 50 km-re Budapesttől, ahonnan sokfelé el lehet indulni. Hétvégén egész nap óránként megy vonat, délelőtt kifele egy másik sűrítő is, délután befele. Az egész nap járó vonat gyors, kb. 75 km/h az átlagsebessége, hétvégén a járatok zöme korszerű motorvonat, csendesen, simán fut, alig észrevehetően megy, tiszta meg minden. Hétköznap is egyre több a korszerű motorvonat arrafelé. Ezért a szolgáltatásért cserébe a Budapest-bérlettel rendelkező emberke az 50 km-ből 10 km-t nem is fizet.

Egy kb. 200 (tippre) km-re levő városba mentünk, kellett pótjegy, IC helyjegy mert emberi időpontban gyorsvonat nem volt (de amúgy se sok gyorsvonat volt). A vonatok odafele és visszafele is szitáltak, helyenként érdekes hangokat hallattak a kocsik, visszafele a kis asztalka lába a két lábam között, a lapja a gyomromban (pedig vékony testalkatú vagyok). Az átlagsebesség 80 km/h körüli.


Na most akkor az elővárosban fajlagosan olcsóbban, kb. ugyanolyan gyorsan, kb. ugyanolyan színvonalon?

Arról nem is beszélve, hogy aki kedvezményt kap, az jelentős kedvezményt kap, a többieknek horror áron van. Akinek nincs autója, annak javaslom a Telekocsit.

2015. nov. 17. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Azt kihagytam, hogy a dunakanyari forradalmian új és kitűnő csatlakozási rendszer használhatatlan, maximum idegőrlésre jó.

Az egyik komp nem a vonathoz csatlakozik, konkrétan egy órát kellene várni mindkét irányú átszállás esetén. A másik kompot, ha a MÁV öt percet késik, már el se éred. Ha 4-5-6 percet késik a vonat, már el se induljon az ember a komphoz.

A kisvasútról leszállva viszont a nagyvonathoz kell rohanni.

2015. nov. 17. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Mondhatni hogy meg. Alapvetően az tetszik, hogy látom a fejlődést.


Új buszok, új villamos, új vonatok, próbálnak "felhasználóbarát" alkalmazásokat, Facebook oldalak.


Szerintem ami még jó lenne, ha a térképen követhető, tervezhető utazást kiterjesztenék nem csak Budapestre, hanem országos, egységes szintre. Összehangolva a máv, volán, bkk utazási információkat.


Legalábbis engem ez zavar, hogy ha új városokba utazok, akkor úgy kell kibogarászni hol milyen buszok, útvonalak, jegyárak, stb vannak. Nincs egy egységes felület, ahány város annyi honlap, annyi jobb-rosszabb megoldás.


Mert például ha utazom, akkor gyorsan google maps/bkk utazástervező, aztán Elvira vonatkereső aztán helyi menetrend megnézése. Erre jól mutatna egy egységes applikáció, ne adj isten jegy vásárlási rendszerrel.

2015. nov. 17. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

# 3:

az a gond a vasúttal, hogy telített.

Kihagytam az előző kommentemből, de Bp. és az agglomerációjában el lehet kezdeni a város/elővárosi ( pontosabban az S-Bhan) és a gyors/zónázó/IC/EC/EN/tehervonatok forgalmát külön választani (utóbbi csoportnak, külön vasúti vágányokat kiépíteni). Ezzel jobban tudják növelni a kapacitást és a MÁV-nál is, nem csak marketing formájában, hanem maga valóságában létezne az S-Bhan (abba ne menjünk bele, hogy magyar nyelvterületen, ezer éve létezik a HÉV, ami az S-Bhan magyar megfelelője).

Ezzel együtt, még Bp. Központi vasúti pályaudvar is megvalósítható volna (az Expo tér környékén), ahol indulnának a gyors/zónázó/IC/EC/EN/ vonatok Vác, Szolnok és Székesfehérvár felé és onnan tovább (ennél kijjebb, már kicsit macerásabb - hova tovább. Nekem a következő elméletem lenne: Székesfehérváron keresztül mehet Siófok /hogy a Balatonnál is megálljon/ Kaposvár - Nagykanizsa - Muraszombat - Maribor - Celje - Ljubjana - Gorizia - Venezia irányába, de Szekszárd - Pécs - /Verőce - Zágráb - Károlyváros - Fiume/, illetve Veszprém - Zalaegerszeg - Muraszombat - .... . Győr: a terepviszonyok miatt, jobban érdemes Vác felől -> Vác - Párkány - Komárom - Győr útvonal, ahonnan tovább ágazna Szombathely - Graz, Sopron - Bécsújhely, Pozsony - Bécs irányába. Itt az a kérdés, hogy lehet-e számolni Szlovákia déli felével. Szolnokról is kiágazna -> Kecskemét - Szeged /- Szabadka - Újvidék - Belgrád/, /- Temesvár - Bukarest/, Békéscsaba /- Arad, Temesvár - Bukarest/, -> Debrecen - Nyíregyháza - Záhony, -> Miskolc /- Kassa, Eperjes/ irányába. Javarészt, Magyarországon belül hagyatni, nincs érdeme /nem kellően nagy az ország/, ezért az országhatárig, vagy annál tovább érdemes kivinni /nemzetközi teherforgalom miatt is/). Vasúti körgyűrőt is érdemes lenne még építeni - Sopron - Szombathely - Nagykanizsa (-) Kaposvár - Pécs - Mohács - Szeged - Békéscsaba - Debrecen - Miskolc között. Személyszállításban is lenne haszna, még akkor is, ha 160 km/h sebességgel számolnánk, mert itt is, megszűnne a Bp. központúság.

Budapesten maradva, a metróvonalakat, a városhatárig érdemes elvinni, ahol nagyállomásokat telepítenének (buszpályaudvarokkal, P+R, B+R parkolókkal). Ezen kívül, a M0-ást is, teljesen meg kell építeni, így lehetne a nagyállomások között, buszjáratot is indítani.

2015. nov. 17. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A szövegrész, nem sikerült túl jól.

Lényegében - az elméletem szerint:

1. Székesfehérvár -> Siófok - Kaposvár - Nagykanizsa - Muraszombat - Maribor - Celje - Ljubjana - Gorizia - Venezia.

-> Szekszárd - Pécs - /Verőce - Zágráb - Károlyváros - Fiume/.

-> Veszprém - Zalaegerszeg - Muraszombat - ....

2. Vác - Párkány - Komárom (mivel Szlovákia déli részén keresztül menne, így kérdéses, hogy megépíthető-e) - Győr -> Szombathely - Graz

-> Sopron - Bécsújhely

-> Pozsony - Bécs

3. Szolnok -> Kecskemét - Szeged /- Szabadka - Újvidék - Belgrád/

-> Békéscsaba /- Arad, Temesvár - Bukarest/

-> Debrecen - Nyíregyháza - Záhony

-> Miskolc /- Kassa, Eperjes/

Szolnokon keresztül, a Debreceni és a Miskolci ág, össze lehet kötni, a Kecskeméti ággal (Szeged fele menő vonatok, nem csak Budapestről indulnának).

(így már, átláthatóbb).

2015. nov. 17. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
A budapesti tömegközlekedés kiváló. A vasút vidék-Budapest viszonylatokban még épp elfogadható, kereszt irányokba katasztrófa. A Volán társaságokkal vegyes a tapasutalatom, mindenesetre nagy a kockázata, nyáron durva "haláljáratokat" lehet kifogni, mert mondjuk légkondis a busz, de nem kapcsolják be, vagy elromlik, ablak meg nem nyitható.
2015. nov. 17. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

BKK: alapvetően elégedett vagyok, rengeteg az információforrás, sűrű a vonalhálózat, könnyen használható a hálózat. Viszont nagyon nem megy még mindig az operatív, sőt, olykor a tervezett pótlások pontos kommunikációja és gyakran borulnak utóbbi esetben is a tervezett csatlakozások (pótló nem.vár a pótolt járatra). És az utasokkal is sok sofőr úgy beszél, mint egy kutyával. Pedig nem szokásom ugatni.


Elővárosi, regionális és országos buszok: utálom mindet, mert nincs értelmesen használható valós idejű információ a járatok hollétéről. Az indulási késések érthetwtlenek, de általánosak és hiába hozzák be később, ha egyáltalán behozzák. Ráadásul eldugottabb helyeken továbbra is létező jelenség, hogy nem feltétlenül a meghirdetett megállókat érinti a busz, ha általában nincs utas. Kirándulóként volt már többször is szerencsém plusz kilométereket sétálni, mert épp nem volt kedv feljönni a meghirdetett fordulási helyig...


Vasút: a gyakori késések a távolsági forgalomban problémásak, bár B tervvel ki szoktam védeni a nagy szívásokat. A jarműpark Budapest elővárosban szinte príma, másfelé kiszámíthatatlan. Hiányolom az étkezőkocsikat, de a meglévőkben meg brutálisak az árak és óriási az igénytelenség minden téren.


Rendszerszinten: ki kellene terjeszteni az együttműködést úgy, hogy minden régióban ütemes menetrend legyen mind a busz- mind a vasúti hálózaton. Budapesten is több helyen lehetne jobb csatlakozásokat biztosítani a vasúthoz (ld. Ferihegy). Közös menetrendi kereső, tarifarendszer és jegyértékesítés kellene.

2015. nov. 17. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Addig a pillanatig, amíg nemhogy a vonat a buszt vagy vonat a vonatot nem várja be, de még a busz a buszt se, addig teljesen fölösleges az ilyen kérdéseket feltenni. Lehet bármilyen jó és új és modern a jármű, egy fillért nem ér az egész, ha a lutrira épül. A nyáron többször is ment az anyázás és szentségelés a részemről, mert például Kökin a gárdonyi/tárnoki zónázó nem hajlandó bevárni semmit, de még olyan is volt, hogy a Karcagról induló tiszafüredi személy se várta meg a záhonyit, amit egyébként kutya kötelessége lett volna.


A vonatok ütemes menetrendjéből csomószor hiányzik egy-két, teljesen random módon kivett járat, a buszoknál meg még rá se jöttek arra, hogy létezik ütemes menetrend. Budapest természetesen tízpontosan, tökéletesen ki van szolgálva mind helyi, mind helyközi viszonylatban, csak mint mindig mondom, az ország nem Pestből áll, pedig direkt megnéztem az annak idején középiskolában használt atlaszomban is.

2015. nov. 17. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!