Akik a négyes metrón ültek a vezetőfülkében és vezették a metrót, most ki lettek rúgva, hogy minden automata lett?
Nem, nem az ellenőrt jelenti. A fiatalok nem emlékezhetnek rá, de a 2-es metróban a kezdetektől nagyon sokáig a mozgólépcsők alján volt egy ügyeletes (kis fülkében ült középen), illetve mindkét oldali peronon is volt ügyeletes. A kis szoba meg van ma is.
A szerelvényről lekerülő embereknek az lesz a feladata, hogy ha az ajtók záródásával lenne gond, s az automata nem tudja megoldani, akkor ő fog közbeavatkozni.
Ez sem lesz évekig, csak egy ideig.
Egy dolgot ne higyjünk: azt, hogy az automata metró üzemeltetéséhez ugyanannyi ember kell hosszú távon, mint egy ember vezette metróéhoz.
Idővel nyilván csökken majd a forgalmi személyzet létszáma, de a fluktuáció miatt ez jó eséllyel nem elbocsátást jelent, hanem inkább létszámstopot.
Jelenleg a vonatok helyett az állomásokon teljesítenek szolgálatot a vonatvezetők (-kísérők). Ez a legforgalmasabb állomásokon és időszakokban is jó eséllyel megmarad, legalábbis az általam ismert külföldi automata metrók állomásain időről időre felbukkannak vonatvezetők is, akik a szerelvények ajtózárását tudják befolyàsolni és segíteni. Ez pl. óvodáscsoportok esetén elég fontos lehet, mivel az automatika átlagos tartózkodási időkkel számol, túl nagy csoportok esetén nem feltétlenül várja be a ki- és beszállás végét. (Persze nem csuk oda senkit, de aki ezt nem tudja, az bizony a peronon marad.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!