A 2-es és a 3-as metró üzemelése óta történt valamikor nagyobb horderejű baleset?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Érdekes, itt az első válasz nem ez volt, de vajon miért lett törölve?
Nagyobb horderejűnek mi számít? Halálos baleset tudtommal még nem volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Jelentősebb események:
-A meghibásodás miatt lezárt mozgólépcsőre a tiltás ellenére több utas ráhaladt, a mozgólépcső megindult és 40-50 km/h-ra gyorsult. Az esetsorán 1 fő halálos, többen súlyos sérüléseket szenvedtek
-A Deák tér és az Astoria között közlekedő szerelvény egyik kocsijában csőbomba robbant
-Egy műszaki hiba miatt forgalomból kiálló szerelvény kigyulladt, több kocsija kiégett
-Egy késő esti (utolsó előtti?) vonat a Pillangó utca állomásra történő behaladáskor elszakadt (ütköző-vonókészülék rugótörése miatt), az utolsó kocsi 5 utassal a fedélzetén megfutamodott (fékszerkezeti hiba miatt csak a szerelvény eleje fékeződött be, a megfutamodott kocsi nem). A Keleti pályaudvaron álló mögöttes vonatot visszafordították. A megfutamodott kocsit a két vonalat összekötő alagútba irányították, ahol megállt és elkezdett visszagurulni. A visszaguruló kocsit a Deák tér állomáson megállították.
-Éjszakai üzemszünet során a pályafenntartás egyik pőrekocsija a Nagyvárad tér állomás közelében megfutamodott és megindult a Klinikák állomás felé. A kocsit több állomással később állították meg, mégpedig az egyik szektorkapu (a mélyvezetésű szakaszokban óvóhelyi szektorok vannak kialakítva, ezeket a légnyomástól, a gázoktól és a radioaktív sugárzástól acélkapuk, un. szektorkapuk védik) lezárásával. Az ütközés után a teherkocsi és a szektorkapu is használhatatlanná vált.
-A Fehér úti kcosiszín próbapályájának végén 1972-ben, 1976-ban és 2000-ben is felszaladt 1-1 szerelvény első kocsija a Pillangó utca állomás peronjára
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!