Igaz, hoyg bizonyos baleseteket nagyobb esellyel elunk tul ha bmw, merci vagy volvo van alattunk, mintha egy masik kocsi?
Mire gondolsz másik kocsi alatt? Egy kiskategóriás, mondjuk Corsa, 206-os, stb-nél biztos, hogy biztonságosabb. Az kisebb, nincs akkora gyűrődő zóna, persze, hogy abban könnyebben megsérül az ember.
De hasonló kategóriában a többi is kb ugyanaz. Toyota Avensis, Honda Accord, Mitsubishi Lancer, Vw Passat, ezek is ugyanolyanok.
Azért ne egy új technikát hasonlítsunk egy 30 éveshez.
Az újabb autók már mind biztonságosak, képesek arra, hogy normális körülményke között megóvják a benne ülőket a komolyabb sérülésektől.
A prémium autók ( főleg a felső kategóriásak ) ütközésbiztonsági fejlesztésébe elég sok pénzt és időt öltek valamint méretük miatt is biztonságosabbak a kisautóknál. Egy 5-ös BMW, E-Klasse, Volvo S80 alapból nehezebb másfél tonnánál, míg az alsó és alsóközép kategóriás autók jóval könnyebbek. Egy másfél méter hosszú motortérből némileg több gyűrődő zónát lehet kialakítani, mint egy 60 centisből. De ez önmagában kevés, ha nincs bekötve az autóban ülő. Ez a csodaszép Audi sem tört össze vészesen, pedig szétütött egy L200-at, de a vezető mégis meghalt. Fájdalmas lehet kifejelni a szélvédőt:
Én nem bontanám márkára és típusra. Ahogy nő az autók mérete és ára, úgy lesznek egyre biztonságosabbak.
Nem a márkától függ hanem a kocsi tömegétől (mozgási energia), gyűrődőzónák, légzsákok, stb.
Egy kis kategóriás, vagy kompakt autónál ha csak józan paraszti ésszel gondolkodunk akkor rájövünk, hogy biztonságosabb egy közép vagy felső kategóriás.
Rengeteg olyan baleset van, ahol a vétlen hal meg. Sokan ne értik miért. A nagy kocsikkal májerkednek, mert a motorerő, ESP, jó futómű biztat a száguldásra. Aztán ha szétszalad a ménes, akkor nagy valószínűséggel egy nála kisebb autót talál telibe. Ezek vannak itthon nagyobb számban. A kérdésedre a válasz igen.
De a fizikát nem tudod felülírni még egy Audi A8-assal sem!
A 20 éves 3-as bmw-mel, még egy évvel ezelött tolatásnál nem figyeltem az egyik oldalra, és odért addíg egy 8 éves corolla. Pont a kocsim sarkával kaptam el a corollát és méretes krátert csináltam bele. Az ő kocsijának is pont a sarka sérült. Az enyémnek kitört a hátsólámpájából egy 2cm2 es darabka. Ennyi volt a sérülés rajta, és a lökin megmattult egy tenyérnyi folt. Se egy repedés semmi....
Inkább egy régebbi prémium kocsi, mit egy olcsó mostani.
Mercis vagyok igy elfogult is.
Mercedes tenyleg nagyon biztonsagos es a b oszlop fo titka mely olyan eros hogy nincs huzo pad ami kihuzatna egyenesre /megtortent eset. Par evel ezelotti balesetben egy srac frontalisan utkozott 120km/h egy fanak.Egyertelmu totalkaros auto kivulrol de belulrol szinte eszre se venni a karambolt. A srac keze tort el mert szerencsetlenul a kormany koze kerult. Ezert van a csillag biztato ereje.
Masik eset mikor egy teherauto a baratom kocsijanak hajtott oldaliranybol, kisodrottak es a teherauton felakadva 100 m huzta maga utan.190 merci volt. Szinten total kar de az a oszlop megvedtte oket.Nem veletlenul tartanak a mercitol.Tudjak azt sokan hogy egy merci meg vasbol fembol all ami tekintejes sulyal bir ami zuz kemenyen.Nem suzuki/persze nem bantani akarom oket.Merci,bmw,volvo ezeknek van kaszni alattuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!