Miért volt értelme az ikarus négyes sorozat bemutatása után még több, mint egy évtizeddel is gyártani a kettes sorozatot?
Nap mint nap Ikarusozok 40 km-t.
Reggel 200 délután 400 (bár néha MAN fos jön)
200 ezerszer kényelmesebb, a 400-nak olyan kényelmetlen ülései vannak hogy az nemigaz S:
Semmi!
Az eredmény a magyar buszgyártás halála lett. Persze ez csak az egyik első kiváltó ok volt. Utána még számos lehetősége lett volna a cégnek visszakapaszkodnia, de rendre mint "falakba" ütközött.
Sajna...
Kedves Utolsó válaszoló!
Néha meglep, hogy még pár nap hijján egy évvel a kérdés feltétele után is kapok választ. :)
Azóta némileg tájékozódtam, pl buszfórumokon, és valóban egy faramuci dolog ez. Nem volt valami nagy dicsőség, hogy itt 2002-ben még továbbfejlesztgetett, és utolsó éveire át homlok és hátfalazott 280-asokra volt igény, holott már 1997 körül megalkották a 417-es lf csuklóst, amit utánna németországból visszavásárolgatva láttunk viszont használtan néhány hazai volánnál. Most olvastam csak végig a majd egy éves kommenteket az ülésekről. Nos, az ülések olyan dolgok, hogy a rendelkezésekre állóak, és a beépíthetőek közül azt teszik be, amit a megrendelő kér. Am. a széria végére már a 200-asokba is tették azokat a halas üléseket, viszont még nálunk a jászkunnál vannak olyan helyközis, kétajtós 415-ösök, melyekben műbőrös ülés van -sajna a nevét nem tudom, de nem az igazi szögletes, hanem az a kerekített, amely több a kilencvenes évek második felében gyártott 200-asban is van. Olcsóbb jelentősen inkább a csuklósak esetében lehetett a 200-as -ill Classic, mert ugye nem kellett bele becsuklásgátló. Továbbá könnyebb, rövidebb, és kisebb forduló körű volt egy 280-as a kormányzott c tengely miatt. Viszont azért jó, hogy már nem gyártják, mert már nagyon ciki lenne 92 centis padlószintű buszt újonnan venni, és ha lenne, szerintem a volánok még mindig azt vennék. Így most azok helyett van a Credo kiskerekű sorozat, ami azért padlószint szempontjából sokkal jobb. :D
Az Ikarusnál dolgoztam 14 évig. A 90' es években a mi gyárunk már nem gyártott 200-as buszokat csak pótalkatrészt hozzá. (Nem tudom Szvár.-on mi ment akkor.) A 400-as család már a hetvenes évek végén kész volt a gyártásra. De sajnos sok -előbb már felsorolt- ok miatt nem gyártották. Szerintem a volánok nem vennének 200-as buszt, ha az drágább volna mint a 400-as.
Többet nem merek írni az Ikarusról, mert már egy hozzászólásomat így is törölték hasonló témában, ahol az általam tapasztaltakat próbáltam megosztani.
Adatmódosítás.
Lehessen neked e-mailt írni a kérdéseidnél, válaszaidnál (e-mail címed nem válik publikussá, csupán rajtunk keresztül tudnak e-mailt küldeni a bejelentkezett felhasználók):
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!