Ha a Jó Isten ajándékba adná: Támogatnátok-e a Rákosszentmihályi HÉV visszaállítását?
Elegendő volna Nagyicce HÉV állomástól, külön vágányokkal, tökéletes csatlakozási (átszállási) lehetőséggel, így DC 1000 V-os HÉV helyett DC 600 V-os villamosok is járhatnának (t.i. a kereken 40 éves megszűntetett Rákosszentmihályi HÉV kocsijai nagyjából akkorák voltak, mint az 50-53 év szolgálat után nemrég kivont UV villamosok), esetleg az Ős 69-es villamos részleges visszaállításával (Természetsen már nem kitérős egyvágányos módon, de, egyik irányban mindenképpen az eredeti útvonalon, a Rákóczi utcában.), a kettő összekötésével.
Sajnos erre igazán csak az 50 éven felüliek tudnak válaszolni, vagy azok a fiatalabbak, akiknek a szülei sokat meséltek róla, nosztalgizták.
Hangsúlyozom és ismétlem: Egy vágyálomról van szó. Egy kérdésem van csak: Utaznál-e rajta, ki tudnád-e használni?
55 éves vagyok, és 1970. április 2-án - meg még sokáig - Sashalmon laktam. Mi, akkor nagyon sajnáltuk a megszűnetését. Ugyanúgy a WC-kulcsos 69-es-t is. Annak nem csak az egyvágányú, kitérős megoldás volt a varázsa, maga a léte is, mert a XVI. kerületet nem szelte át a sárga villamos, az a 2-3 mgálló a Cservenka Miklós utcáig jelentette a létezését.
Ha csak azon múlik, én támogatom.
A piac mellett még megvannak a régi vágányok egy pár méteren...
Szép volt!
Nem vagyok szakember - illetve bennfentes -, így tévedhetek.
Millió évvel ezelőtt a Deák téri Földalatti Múzeumban ki volt állítva a
- 3-as metró - Káposztásmegyer (Pedig akkor még a lakótelep is csak rajzon volt) - Ferihegyi Nemzetközi repülőtér (Ferihegy 2 sem létezett még)
- 4-es metró - Rákospalota Felszabadulás újta (Ma Szentmihályi út, a lakótelep szénén, a kiserdő határolja.) - Rózsavölgy (Ez a településrész a 41-es villamos vonalán található, és nevével ellentétben egy domboldal) útvonalon
terve
Hol vannak ezek ma már!
Volt ott egy nagyon kedves teremőr bácsi, aki mindezt készséggel elmagyarázta, sőt azt is, miért van 4 vágánypár a Népstadion (akkor úgy hívták) Metróállomáson. A kifelé menetirány szerinti kettőt arra szánták, hogy erről az állomásról indulva valahol Kőbánya alsó tájékán kibújjon a felszínre, és a Hatvan irányába tartó vasútvonallal párhuzamosan, majd attól elágazva, nagyjából Rákosliget vasútállomásig szállítsa az utasokat. De ez végképp' álom maradt.
Az, hogy a Gödöllői HÉV - a Szentendreihez hasonlóan - az Őrs előtt bújjon a föld alá, és az legyen a hasznosítás módja, csak később merült fel, de anak - állítólag - olyan akadály van. hogy túl alacsony az alagút az áramszedőknek.
Sőt, még a 40-es villamosét is Emlékeztek rá? Pestlőrinc Béke tér és Pestimre Vasútállomás között járt, egy vágánypáron, kitérővel. Áttanulmányoztam. A Nemes utca vasúthoz közel eső rövid szakaszát és a Királyhágó utca Béke téri végét leszámítva mindenhol kialakítható a 3, illetve 4 forgalmi sáv, ami a két vágánypár lefektetésének alapfeltétele. A Halomi úttól, az erdő mellett lehetne vezeti, mintegy zártpályásként.
A Nagykőrösi úton pedig a Lajosmizsei vonat vágányait vagy BKV vagy MÁV-BKV HÉV céljára (A 142-es sz. vasútvonal ezelőtt 120 évvel, mint HÉV vonal nyílt meg.) hasznosítanám, a lehető legsűrűbb menetrenddel - még akár ezzel az egy vágánypárral is - Kispesten van kitérő -, így a Nagykőrösi utat fel lehetne szabadítani.
De - ahogyan a kérdés kiírója írja a címben - ez is csak egy vágyálom!
támogatnám!
Szép helyen haladt, az biztos.
Még utaztam a törökbálinti HÉV-en, amit 1962 novemberében szüntettek meg az autópálya építés miatt...most csak fele útvonalon a 41-es villamos próbálja pótolni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!