Szellem a gépben, mi az jó isten lehet a baja?
99-es Renault Safrane, 2.5 benzin.
Kigyullad egy narancssárga négyzet, benne villám, és ekkor:
- Rángat az autó alacsony fordulaton, gáz adásra nehezen reagál, van, hogy le is fullad.
- Ha így megyek vele, majd megállok, a hűtő ventillátor nem áll le.
- Ha ég ez a lámpa, alapjáraton a belső és külső fények is halványabbak, gázadásra erősödnek.
- Ha így megyek vele, nem melegszik a motor, végig vízszintesben marad a hőfokmérő, és a fűtés is max. langyos.
- Ha nem ég a lámpa minden oké.
- Reggel ha ráadom a gyújtást, és ez a lámpa már akkor ég, akkor beindítom és le is áll rögtön, nem tartja meg az alapjáratot
- Ilyenkor saru le, 20mp múlva vissza, és a lámpa nem ég, el lehet indulni...
Mi a tököm? :D :D :D
Bár ez Opellal kapcsolatos, de hátha:
"Opel astrán (93-as) egy sárga motor alakú(?), benne egy villám jel, kijelző a műszerfalon minek a hibajelzője? Mostanában indításkor mindíg ég, általában addig míg le nem állítom kis járatás után és indítom újra..
Ez egy motor hibajelző lámpa. Hivatalos neve MIL lámpa, én csak jetronic lámpának hívom. Ha csk akkor világít ha hidegen van indítva, az valami hidegindítási hiba lehet. Ha igaz, ez egy F astra 8 szelepes központi befecskendezős motorral. Szerintem 2 oka lehet, az egyik a lambda szonda fűtése, habár a tiéden egy szálas nem fűtött szonda van, én így a hőfok jeladóra gondolok, az valamiért folyamatosan meleg motort érzékel, és amíg a kipuffogó gáztól a szonda be nem melegszik, nincs megfelelő jel a számitógép számára, és ezért maradhat égve a hibajelző lámpa, majd miután meleg motornál újra indítod, meleg a kipuffogó, és a szonda is, küldi a megfelelő feszültséget, és nem jelez hibát. Két hőfok jeladó van a tiéden, az egyik a motor oldalán levő vízcsőcsonkban, a levegőszűrő mellet, egy vezeték megy rá, ez a műszerfalhoz tartozik, látod hogy milyen meleg a motor. És van egy másik, a motor hátsó felén, a szívócsonk mellet, a generátor melleti vízcsőcsonkban, ez lehet a hibás. Ha fűtött a lambda szonda, azaz 3 szálas, akkor lehet hogy csak egy biztosíték ment ki. Így elsőre ez jut az eszembe."
_________________
Vidd el újra kód olvasásra.De most valami komolyabb helyre.Mert ha van sárga lámpa, akkor van hibakód is,a hibakód pedig ott van a memóriában amig nem törlöd.Saru levétel nem törli.A kód alapján már lesz némi iránymutatásod arra ,hogy hol keresd a problémát.Lambdaszondától a keverék-képzésig sok minden lehet.Akár még egy olcsó kis bimetál is meg tudja bolondítani a vezérlést.Hidd el lesz ott hibakód,ha nem törölték.
Maci
Köszi Maci :)
Igazából egy régi barátomhoz vittem, akinek 1000 éve van óriási cityroen meg pezsó szervíze... aszondta a rönóból is ki tudja olvasni a hibakódot, mert ugyanaz a computer :S De elvihetem egy rönóba is... max 10 rongyom bánja, de még mindig jobb.
Jól mondja a Mester.A motor-elektronika ugyanazzal az alaplappal dolgozik mindhárom márkánál (PSA).De had szabadjon annyival kiegészítenem a barátodat, hogy a feltöltött adatok már nem mindenben egyeznek a konszernen belül.Vagyis ha a program nem teljesen azonos,a hibakód sem lesz az.Gondolom abban egyetért a kolléga velem,hogy ha volt figyelmeztetés a műszerfalon, akkor hibakódnak is lennie kell a tárolóban. Mert hisz ez indította el a jelzési folyamatot.
Maci
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!