Miért nincs a BKV-n kivül több konkurens közlekedési vállalat? Miért nem választhatjuk meg, hogy kivel utazzunk? Miért csak egy van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az 1960-as években nyilvánvalóvá vált, hogy a BSZKRT feldarabolása és megszüntetése hiba volt: nem volt egységes közlekedéspolitika, hálózatfejlesztés, forgalomirányítás, vállalatigazgatás stb. Mindemellett az önállósított vállalatokat együttműködés helyett a verseny jellemezte, ráadásul fenntartásuk is sokba került, ezért a Végrehajtó Bizottság 1967. október 11-i ülésén meghozott döntése alapján ezeket a vállalatokat összevonták és 1968. január 1-jén megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat, a BKV."
Forrás:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
reggel van,állsz a megállóban, és jön három konkurens busz...mondjuk azonos a járathossz, a megállóhelyek is azonosak..legyen a járat száma 133-as..melyikre szállsz, mi alapján döntöd el melyik a nyerő...egyedül vagy a megállóban, mindhárom busz utasokkal tele rád vár..
vagy például 88-as..legyen két cég kocsija..mi a döntő, ami miatt a másodikra szállsz?
a busz mérete, tisztasága, csendes, van-e ülőhely, olcsóbb, mint a másik, szebb a színe, női vezetője van,szól a zene, hűtött-fűtött,stb..számít, vagy mi?
és ezt több százezer utastól kellene megkérdezni...a turista hogy dönt? nyári szünetben, amikor nincs diákforgalom, akkor elbocsájtanak sofőröket?
ez is magamódján egy csipet evolúció..közlekedési evolúció..most abban a stádiumban van, amiben..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehetne, de nincs, aki belekezdene ebbe. Támogatást a főváros egyetlen közlekedésszervezőnek ad, mindenki más, aki belevágna ebbe, teljesen önállóan kellene boldogulnia (ha egyáltalán kapna engedélyt, nyilván az sem egyszerű).
Jelen formában a piac úgy nyitott, hogy maguk a szolgáltatók pályázhatnak egyes járatok üzemeltetésének elnyerésére. Ezért van az, hogy a BKV mellett a Volánbusz, VT Transman, stb. is szolgáltat a fővárosban. De ők a BKK-val állnak szerződésben, a közlekedésszervezés pedig teljes egészében a BKK kezében van, jegyeket ő adja el, menetrendet ő tervez, tehát ennek a versenynek a hatásait az utas nem érzi közvetlenül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amire te gondolsz, az elég durva lenne. Egyébként nem csak bkvs járatok vannak, ahogy előző válaszoló leírta. Úgy működik a BKK, mint pl Londonban a TFL. Pl a 4-es metró se bkv-s.
Konkurenciának nem sok értelme lenne. Hogy nézne ki, ha a bérleted egyik járatra jó, a másikra nem. Vennél több bérletet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
# 6/6 Időpont ma 15:02
A 4-es metró speciel pont BKV. Az összes kötött pályás jelenleg BKV üzemeltetés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
# 8/8 Időpont ma 18:04
Mindenkivel előfordul. :-)
Pedig szerintem jó lenne egy másik tömegközlekedés cég, aki fele áron szállítaná az utasokat.
Garantáltan mindenki (vagy legalábbis sokan) átpártolnának és volt-nincs BKV. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!