Autóbusz vagy Villamos? Ki melyiket szereti jobban?
Nem szeretem a buszokat.
Kicsi, szűk, állandóan zsúfolt valamik.
A távolsági buszokat nem is bírom, a többórás úton szinte nem lehet bennük mozogni, olyan szűkek még 160 centis embereknek is.
A városi buszokat kevésbé utálom, egyrészt tágasabbank tűnnek (nincs fejtámla, nincs csomagtartó, nagyobb a belmagasság, világosabb színeket használnak) másrészt nem kell 3-4-5-6 órát szenvedni rajtuk.
A villamos gyorsabb - igen, jó minőségű pályán, ahol nincs lassújel, gyorsabb.
Finomabban megy. Hiszen nem vehet be egy "kanyart" ötvennel. Meg úgy általánosságban finomabban megy. Amellett is, hogy a villamosok dinamikusabbak.
Levegősebb.
Nagyobb, hosszabb, ezért kevésbé zsúfolt. Ismerek örökké zsúfolt buszvonalakat, örökké zsúfolt villamosvonalakat viszont nem (a Combinon tudni kell, hol kell felszállni és hol kell utazni, hogy ne legyen körülötted tömeg).
Autóbusz vagy Villamos?
Milyen szempont szerint?
Ki melyiket szereti jobban?
Hát ez az, ki melyiket szereti.
Ki melyiket használja szívesebben?
Ki, mikor melyiket. Egyénfüggő.
Vezetési lehetőség?
Miért, van lehetőség ezeket vezetni? Nekem egyszer sem akarták megengedni.
Egyes trollibuszokon volt vezetési lehetőség néhány éve. Áramvezetési lehetőség, amikor szigetelési problémák miatt rázta az utasokat.
Előnyök, hátrányok?
A villamosnak hátránya, hogy nem lehet vele driftelni. A busszal is elég nehéz megoldani, de nem lehetetlen. A villamos előnye, hogy nem alulkormányzott, sőt, kormányozni sem kell. Továbbá a villamos esetén a vezető nem kanyarodik le rossz helyen, ha elbambul kicsit. A villamos tisztán üzemel (az erőműnél füstől, ami nagyon messze van). Lehetne még sorolni, de elég volt már belőlem.
Provokatív kérdés, de miért jó pl. hosszútávon a busz?
Ha autóval megy az ember, az is szűk, ott se lehet mozogni, WC-re menni - de meg lehet állni pihenni. Mi amikor még volt autónk, mindig így csináltuk, és ha másokkal megyek, általában ők is.
Nomeg az autó úgy egyáltalán gyors.
Egy busz rettenetesen szűk.
Az ember nem tudja kinyújtani a lábát, jó esetben jó a lábtartó, úgy egy fél fokkal kényelmesebb.
Nem lehet nyújtózkodni.
Nem lehet picit felállni. Még a saját ülésről se, mert talán csak 140 centis ember fér el a felső csomagtartó alatt.
Csak váltakozva lehet "lefolyva" és a térdet az előző ülés támlájának támaszkodva illetve "szabályosan" ülni.
Megállás esetleg 4-5 óra hosszat nincs, WC nincs, friss levegő, mozgás nincs.
Mindehhez hozzájárul, hogy szürke színeket használnak, vagy hiába megy valami légkeverő, elhasznált a levegő, de a légkeverő arra legalább jó, hogy a többiek által evett mindenféle kaja szagát odahozza.
Ami egyértelműen egyéni adottságaimból adódik, tehát egyéni szoc problem, hogy minden busznak iszonyú kényelmetlen számomra a háttámlája, baromira nem simul bele a hátam és a fejemet hátrafeszíti. Plusz télen túl melegre fűtenek, nyáron nem hűtenek elég hűvösre, szóval nekem évszaktól függetlenül van melegem.
Nyáron többször is buszoztam, kétszer 3 órát és kétszer 5 órát, nekem ez is sok volt.
Rájöttem, hogy még egy lepukkant BHV-n is szívesebben utazom.
Tágas, magasan van a plafonja, nincs az arcomtól 30 centire egy sötétszürke háttámla, ugyan nyáron ötven fok van, de lehúzható az ablak, van oxigén; fel lehet állni, WC-re lehet menni (nem kell odafigyelni arra, hogy reggel még a kávéból is kevesebbet igyak, tej nélkül), az állomásokon fel lehet állni, kinézni, így már mozog is az ember.
Mellesleg a vonat még egy átlagos fővonalon is megy 100-120-szal, nemhogy jobb helyeken vagy az 1-es vonalon.
Van gyorsított, zónázó.
Nem tudom, például a Dunakanyarban ott lehetne-e lenni 40-45 perc alatt busszal (NEM bérelt buszra gondolok).
A villamost gyűlölöm és kerülöm, amikor tudom. Mindegy, hogy milyen időszakban utazok, állandóan teli van és nemhogy ülőhely nincs, de állni se lehet kényelmesen. Az a menetrend szerinti kétpercnyi előny a busszal szemben pedig nem éri meg azt, hogy ácsorognom kelljen, azt is mozgástér nélkül, kényelmetlen testhelyzetben. Ez Debrecenben tuti így van, de feltételezhetően máshol is.
A busz mellett szól még az is, bár ez saját ízlés, hogy én alapból buszfan vagyok, nem bánnám, ha egyszer vezetnék is buszt. Sokkal érdekesebb is vele utazni, mint villamoson. Legalábbis a helyi és helyközi kocsikon. A távolságiakat viszont kifejezetten rühellem, pont azért, amit az előttem szóló is leírt: szürke minden, zéró lábtér, kényelmetlen ülések, amik miatt ki se lehet látni az ablakon se, klíma, aminek a működése a sofőr kedvétől függ... A helyköziekkel viszont imádok utazni, még a sokat szidott Credo EC 12-kkel is.
Ez a környezetszennyezéses téma meg szerintem a legnagyobb álszentség, ami a tömegközlekedésben valaha előjött. Ha ennyire kímélni akarják a környezetet, építsenek ki bicikliutakat és támogassák a kerékpárosokat, esetleg szoktassák át más módon az autósokat tömegközlekedésre vagy biciklire. Bár az megint más kérdés, hogy a mai autók károsanyag-kibocsátása messze elmarad akár a 10 évvel ezelőtti értékektől is, de még így is fölöslegesnek tartom a kocsit városon belül egy személynek. Városon kívül vagy utassal a fedélzeten van létjogosultsága a kocsinak is természetesen, de én inkább az autókra vonatkozó szabályokat szigorítanám, ha már ennyire védeni akarom a környezetet.
Én egyértelműen villamospárti vagyok. :)
Alapból már egészen kiskorom óta vonzanak a kötött pályás járművek, ezek közül pedig a villamos volt mindig is a kedvencem.
A buszokat azért nem kedvelem, mert sokkal zötykölődősebb az utazás velük, még akár egy jobb minőségű úton is. Sajnos Budapesten nem igazán becsülik meg a villamosokat, így csak néhány jó minőségű szakasz van. Az 1-es felújítása például szerintem jól sikerült, a Hungária körúton egy élmény vele utazni. A Tatra T5C5 típusú járművek pedig megbízhatóak, gyorsak, szellősek, nyáron is kellemes az idő, hiába nincsen bennük légkondi, és már 30 éve robognak Budapesten, mégis szinte újnak tűnnek. Szerintem erőteljesen fejleszteni kellene a fővárosi hálózatot, hogy ne a buszok, hanem ők adják a tömegközlekedés gerincét (mint pl. Bécsben, amit gyakorlatilag teljesen lefed a villamoshálózat). Az autóbuszoknak pedig ráhordó szerepet kellene betölteniük (akár a villamosokra, akár a metrókra). Egyébként pedig sok esetben egy szép villamospálya megszépíti a környezetet is. Elég csak a felújított Károly körútra gondolni, ami nagyon kellemessé vált, miután parkosították a villamos pályáját. A Rákóczi és a Bajcsy-Zsilinszky utakon is valami hasonlót kellene kialakítani, és sokkal élhetőbb, barátságosabb utakká válnának. Sajnos most ezek olyanok, mint valami városi autópályák.
Egyértelműen a villamos!
A busz nem városba való.
(Debrecenben nem az új villamosokkal van a baj, hanem az azokat üzemeltető DKV-val!)
villamost preferálom, de lehet csak azért mert eddig mérföldekkel kevesebb volt vele a probléma mint a buszos utazásokkal, ellenben ha utat javítanak a busz kerül, a villamost pótolni kell busszal...sajnos most is a 3-ast, korábban a 4-6-t
A legjobb egyébként a metró, jó esetben gyors, csak a megállóban áll meg és nincs forgalmi akadály, egyetlen hátránya hogy nehézkes a kiépitése... :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!