Mitől függ, hogy a buszsofőr behozza-e a késését vagy nem?
Jelenleg busszal járok munkába.
Néha megkésik, mert mondjuk sokan vesznek számlás jegyet.Amikor felszállok, meglátom a buszsofőrt, már tudom, hogy késni fogunk-e vagy sem.
Pár buszsofőr, főleg fiatalabbak nyomják neki rendesen, 10 perces késést is behoznak.Az sem ritka, hogy autókat előznek meg.
De, vannak olyan sofőrök, akik tojnak az egészre.Nem akarják behozni a késésüket.Pedig volt már, hogy pár utas szólt nekik,hogy próbálják behozni a késést, mivel, 5 perc van a csatlakozásig.De, ők tojtak az egészre.
Mondanám, hogy a biztonság, de a valóság az, hogy ba*nak ők rá a biztonságra.
A valós ok az, hogy félnek hogy zsebből kell fizetni a büntit, meg ugyebár az üzemanyagmegtakaritás, amit legtöbb helyen a cég jutalmaz, más helyeken a busz tartályából jut a sofőrnek is egy kis nafta.
A fiataloknak pedig általában nincs türelmük tötyögni. A másik dolog, hogy amig nem 5-10-15 éve vannak már a cégnél, azért is komoly leba*ást kapnak, ha 2 percet késnek.
Aki nem hiszi, annak elárulom, hogy első kézből van az infó, illetve én is sokat buszozok.
amikor baj van, akkor a kedves reklamálók mind szétszélednek...esetleg tanumeghallgatáskor csak az lesz a téma,hogy sofőr úgy vezetett mint a szél..
namost nagy barom az a sofőr, aki azért megy megengedettnél gyorsabban, mert valaki siet..
aki vezetett már kutyán kívül mást is, az tudja, hogy húsz-harminc tonnával száguldozni nem veszélytelen...ráadásul az utas azonnal kártérítést követel, ha baj van..
a jegyeladás külföldön is így működik, ott sem akarják behozni a késést...
azért arról nagyon mélyen hallgat a kedves reklamáló, hogy van aki felszáll a fullra tömött buszra nagy csomagokkal, húszezressel fizet, és számlát kér...aztán siessen is a sofőr...
na persze..
aztán a következő kérdés itt, hogy miért száguldozik a buszos tömött busszal...mert az nagyon veszélyes...
aztán feljelenti a sofőrt ha lassan megy, ha gyorsan megy, ha nincs váltópénze, ha nem szól rá a hangos fiatalokra, ha hideg a busz, ha meleg a busz, ha koszos a busz...meghogy tojik az egészre.
egyébként a kérdező rendesen alátesz a fiatalabb sofőröknek azzal, hogy itt jelenti fel őket, mert "autókat előznek meg"..
Ez helyközi busz.
Nem városi, csuklós.
A legtöbb buszos 50-60-al ha megy országúton, elvileg azért mert így van kiszámítva a menetidő a menetrendhez képest. Valójában az üzemanyag "megtakarítás" miatt csinálják, mert ki mondta hogy hamarabb nem lehet odaérni a megállóba, és ott állni?
Egy illetékes válaszát azért meghallgatnám!
pedig igenis a legtöbb helyen meg van mondva a sofőröknek, hogy inkább késsenek 5-10 percet, mintsem hogy gyorsabban menjenek, és emiatt baj legyen. de persze emellett ott van az üzemanyagmegtakarítás is, és egyéb dolgok.
a menetrend meg valóban úgy van megcsinálva, hogy elég bőre van hagyva, hogy csak nagyon extrém esetekben lehessen 10 percet késni.
ettől függetlenül persze nem zárja ki semmi azt, hogy van sofőr, aki ráérősen eleve 5 perccel később indul el, mert hát neki tökmind1, viszont általában ezek azok, akik pörgősebbek, és tudják, hogy ígyis behozzák.
a számlakérést meg amúgy nem értem, de biztos azért, mert nincs részem a költségtérítéses dolgokban, de most őszintén...ha bérletet vennének, és annak az árát térítené a munkáltató, jóval olcsóbb lenne...na de mind1...ez ilyen.
Sok mindentől függ, vannak helyek, ahol a buszsofőrök bevárják egymást ha esetleg tudják, hogy csatlakozást visznek tovább. Ha késnek több oka is lehet:
-Kicsit több utas megy azzal a járattal, amivel nem szoktak.
-Ha több a fizető utas, mint a bérletes.
-Dugó van az utakon, és tegyük fel kerülniük kéne, de nem tehetik meg, mert sajnos kivan nekik adva a volántársaságok nagy részénél, hogy nem térhetnek le a megjelölt útvonalról(GPSszel figyelik őket), kivéve ha forgalmi rend változás van, és rendőrök irányítják a a közlekedést, akkor letérhetnek az útvonalról.
-Azért mert busszal vannak, ők sem csodatevők..rájuk is vonatkoznak a sebességkorlátozások, sőt sokkal jobban, mert utasszállítók és be kell tartaniuk minden szabályt, különben hatalmas összegeket kell kifizetniük, mert nem a volán, hanem a sofőr viszi el a balhét, ha megszeg valamiféle közlekedési szabályt.
-Igen a fent többen is írták, hogy üzemanyagtakarékossági okokból nem hajtanak olyan gyorsan, ami igaz,mert tényleg több helyen "kitüntetik" őket, ha spórolnak.
-A fiatalok még nem érzik annyira súlyát a dolgoknak, majd 5-10 év múlva fogják, úgy mint most idősebb kollégáik.
-Különböző buszok is lehetnek a késés okai..nem mindegyik olyan szuper, mint egyik másik..
Valahogy ennyi jutott eszembe hirtelen..
Busz és kedv függő.
Ha kis kerekű Credoval vagyok azzal nem megyek 65-70 fölé, nem azért mert nem lehet vele hajtani, hanem mert azzal nem jó. Pedig pörgős kis cucc az. :)
Ha viszont Ikarus Classic-al vagyok azzal megyek mint a meszes. Ha olyan az út és a forgalom is engedi 95-100-al simán megyek. Igaz, sokat mentem már classical, és a gépet is érezem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!