Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Önök szerint/szerintetek is...

Árokpart kérdése:

Önök szerint/szerintetek is lehet áldozattá válni ellenőrök és közteresek által a BKV járművein?

Figyelt kérdés
Arra gondolok egészen pontosan, hogy nem feltétlenül kell notórius bliccelőnek lenni ,sőt egyáltalán nem kell bliccelőnek lenni ahhoz, hogy az ember az ellenőrök, közteresek irányából sokszor indokolatlanul arrogáns viselkedésnek legyen áldozata. Személy szerint a mindennapokban nem vagyok érintett, mert vidéken élek és itt még ha valaki akarna sem tudna bliccelni mert mindenki az autóbuszra az első ajtón száll fel ha a megyeszékhelyre utazik vagy bérlettel. Én mindig általában bérlettel szoktam meg itt az emberek egyébként is ismerik egymást az ellenőrök is sokszor személyesen az utasokat. Ami érintett. Mikor fent jártam Budapesten sajnos megbüntettek és teljesen jogosan, mert a Deák téren nem működött a lyukasztó , addig mindig lyukasztottam sajnos a fővárosi jegykezelésben nem is voltam jártas az emberek, járókelőktől akiktől kérdeztem sokszor ki is nevettek emiatt. Mindegy a lényeg, hogy én maximálisan együttműködő voltam, odaadtam a személyi igazolványom végül 2000ft-ra büntettek de folyamatosan kérdezték, hogy mennyi pénz van nálam. Udvariasan mondtam, hogy tessék nyugodtan a lakcímemre a büntetést küldeni. Fűztek tovább, hogy az 16000 ft mondtam, hogy tudom de ez a 2000 ft ami nálam van az nem felesleges pénz mert még vonattal is kell utaznom. Csak kikunyerálták a pénzt , igaz adtak róla hivatalos papírt és azzal végül ki tudtam menni a Népligetbe. A maradék nem túl sok pénzemmel végül nem vonattal hanem busszal tudtam hazajutni. Azt akartam ezzel érzékeltetni, hogy még aki intelligensen áll hozzájuk és együttműködő még azzal is sajnos sokszor úgy bánnak, mint ha valami óriási bűnt követtem volna el ráadásul a lyukasztó nem működött de hiába mondtam. Maximális együttműködésemből és kissé némi tájékozatlanságomból láthatták volna, hogy nem szándékos bliccelő vagyok ,egy nagyon kicsivel több empátiát is mutathattak volna szerintem. Lehet, hogy a bírságok változtak ez az eset 2005-ben volt. Igen akkor még nem közteresek voltak hanem metróőrség vagy valami hasonló.
2015. aug. 17. 23:08
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
20%
Téged gyakorlatilag megloptak az ellenőrök, nem megbüntettek. Egyébként ki van adva nekik, hogy minimum hány embert kell egy nap megbüntetniük. Ha nincs annyi bliccelő, akkor megbüntetnek olyat is, akinek van jegye.
2015. aug. 20. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%

Félreértés ne essék: én is, egyetértek azzal, hogy ne legyen bunkó ellenőr. Viszont én is, mindenfélével találkoztam és jobban belegondoltam - akkor nem feltétlenül igazak a sztereotípiák.

Kettő alapvető dolog van:

1. Negatívum az ember életében, nem egyszer erősebb, mint a pozitívum.

Egy példával élve (OFF, mivel nem vagyok ellenőr) ha én, megverek valakit, akkor jobban megjegyeznek, mint akkor, ha valakinek segítek (még akkor is, ha azt a munkahelyemen teszem, miközben nem a munkakörömhöz kapcsolódik).

2. Szeretünk általánosítani. Na pont ez, amit sosem fogok megérteni. Az ember, az ember és nem mindig a szakmájának él. Mint korábban írtam, ha valaminél alapkövetelmény az erkölcstelen cselekedet, pl. a bérgyilkosnál, azt még megérteném, de kérem - ez nem mindenhol van. Az egyik ilyen, az ellenőrt, de írhatok péket, vagy éppen hentest (tényleg! Tőlük, miért nem fél senki? - pedig lehet látni, mikkel dolgoznak... )

3. Bliccelők és/vagy Urbanlegend. Vannak a hóbort bliccelők, akiknél mindegy, mennyibe kerül a jegy/bérlet, úgysem veszi meg (kivéve akkor, ha már, ő sem tud bliccelni, mivel jogilag nem kifogásolható módon, de fizikailag akadályozva van. Pl. beléptetőkapu). Náluk persze, hogy ellenség az ellenőr, emiatt minden rosszat rá kell kenni.

A másik fele az, amikor az emberek, csak kitalálnak valamit, ami mégsem úgy volt, de mégis az ellenőrökön landol.

4. Amit csak megértek: tömegközlekedésben nincs konkurencia (Bp. történelmében létezett, de akkor, az volt a gond). BKV mellett, hiába van még más, de azok inkább, buszüzemeltetésben vesznek részt, másfelől ők is, a BKK-hoz tartoznak.

Ha meg kötelező igénybe venni, akkor elvárható legyen, hogy utasbarát szemléletmódot folytassanak. A BKK hiába hirdeti ezt, amikor az utasok nem feltétlenül ezt érzik. Én is, írtam nekik panaszt, hogy kimaradt a menetrendből egy villamos, utána lévő meg késett, emiatt borult a menetrend. Válasz - mégsem úgy volt, illetve induljak hamarabb (LOL - szeretem, ha az időmmel rendelkeznek).

Igen - én sem vagyok, teljesen megelégedve a szolgáltatással, a panaszokat, nem mindig kezelik rendesen, de akkor sem az ellenőr a hibás. Hiába vele jobban találkozok, mint egy vezetővel, de akkor sem úgy tekintek rájuk, mint egy két lábon járó kutyára. Ők csak elvállalnak egy feladatot, aminél kötve hinném, hogy életcéljuk lenne. Egy gyári melósnál is, ezt látom - nem hinném, hogy ez egy, életcél volna. Lehet, hogy ezzel én vagyok így, de az embert, nem feltétlenül az aktuális munkaköre miatt kellene minősíteni.

2015. aug. 20. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
Igen, szépen elkalandoztam, így kettő dolog helyett, már négyet írtam :D
2015. aug. 20. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!