Miért van ez? Szerintetek?
A minap feltettem itt egy kérdést a Nyírvidéki Kisvasúttal kapcsolatosan:
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..
És egy érdekes dolgot írtak nekem válaszul. Egy elővárosi tram-train rendszer jó ötlet lehetne. Megmondom őszintén nem tudtam mi ez, így utánanéztem. Pont találtam egy aktuális cikket egy Szeged-Hódmezővásárhely tram-train vonal jövőbeli építéséről. Több helyen új szakaszt kellene építeni, és elég bosszúságos lenne a helyiek számára. A fórumokon is sokan panaszkodtak, hogy minek ez, meg csak tönkreteszik a forgalmat, stb... És eszembe jutott, hogy a Nyírvidéki Kisvasutat miért nem lehetne átépíteni Ilyen tram-train rendszerré. Elvégre ott már megvan a vonala, ott még azzal sem kellene vakerálni stb..... A lakosságszám és az utasáramlás is meglenne. És ez még az autóbuszokkal is versenyképes menetidőt generálhatna. Jó tudom nem rövid vonalat kellene átépíteni, de szerintem idővel megtérülhetne.
(Bocsi a hosszú szövegért)
Vélemény?
Sajnos az egész vonalat teljesen fel kellene újítani.
A megszüntetés előtt már kín szenvedés volt rajta utazni a pálya állapota miatt. Nagyrész 10km/óra sebességkorlátozás. 90-es években sokan utaztak rajta.
Másik előnye a busznak, hogy míg a vonat lakot területen belül maximum 20km/óra sebességgel haladhat, addig a busz 50km/órával megy.
Új szerelvényekre is szükség lenne.
Egyébként, ha működő tram-train rendszert akarsz látni, nézd meg Karlsruhe közlekedését.
Amire te gondolsz, az inkább egy hév szerű hálózat lenne.
Nézd meg pl, hogy működik Stuttgart és környékén a Stadtbahn rendszer. Ezt még a BKV is tanulmányozhatná. :D Ez tényleg fonódó villamos hálózat.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!