Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért tolja a mozdony a...

Miért tolja a mozdony a szerelvényt, miért nem húzza inkább?

Figyelt kérdés
Többször láttam már azt, a Kiskunhalas-Bp vonalon, hogy a mozdony nem elöl van, hanem hátul, elöl csak egy olyan kocsi van, aminek egy része rendes vagon meg kerékpárszállító a másik része meg a vezetőfülke. Abban nincs motor, mert az áramszedője hátul van a rendes mozdonyon. Tulajdonképpen akkor "távirányítással" vezetik a vonatot? Miért használják ezt a megoldást, valahogy nem értem...
2010. márc. 6. 19:51
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Kézenfekvőbb és egyszerübb mint átparkolni a mozdonyt a másik oldalra, csupán ennyi az oka..
2010. márc. 6. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
így van, kicsit nehézkes egy teljesen egyenes szakaszon vagonokat mozdonyokat pakolgatni csak úgy, ezért van az, hogy ha mondjuk északnak indul akkor húzza, ha délnek akkor tolja
2010. márc. 6. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Az elöl levő vezetőfülkében van a vonatvezető a mozdonyon meg a mozdonyvezető.
2010. márc. 6. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Furcsán hangzik, de vonatvezetőnek a vezető jegyvizsgálót (kalauzt) hívják, pedig ő nem vezetheti sem a mozdonyt, sem a vezérlőkocsit.
2010. márc. 6. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
32%

fizika.

Próbálj meg egy emelkedőn felhúzni egy talicskát magad mögött.

aztán pedig próbáld meg ugyanezt a mutatványt úgy hogy tolod a talicskát.

2010. márc. 7. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
DE csak az ingavonatok járnak így ha megnézitek. Így györsabb fordítani és semmi köze nincs a fizikához.
2010. márc. 7. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat
2010. márc. 7. 19:59
 8/10 anonim ***** válasza:

"Az elöl levő vezetőfülkében van a vonatvezető a mozdonyon meg a mozdonyvezető."


Kérlek, aki nem ért hozzá, miért kell beleszólnia?


Távvezérelt, vezérlőkocsis üzemnél a mozdonyt megfelelő módon előkészítve, kulccsal lezárod, és mozdonyvezetőként átballagsz a vezérlőkocsidba, és onnantól kezdve ott teljesítesz szolgálatot. Ilyenkor a mozdony és az első kocsi között 1 vagy 2 db távvezérlő kábel (újabban UIC kábel, régebben másfajta kábel) továbbítja a vezérlőkocsi felé a jelet. Ehhez fontos, hogy ilyenkor a vonatba csak olyan kocsik sorozhatók, amikben van átmenő távvezérlő kábel.


Menet közben a mozdonyban senki sem tejlesít szolgálatot, lezárva tol, még 120 km/h-nál is, bármennyire hihetetlen. Csak a mozdonyvezető az, aki vezet, a vezérlőkocsiból. Ott gyakorlatilag egy teljes értékű vezetőállás van, de persze van pár különbség a mozdonyos üzemhez képest, amikre persze mozdonyvezetőként figyelned kell.


Fizikának semmi köze nincs ehhez. A fordulóidők és tolatási mozgások csökkentése miatt alkalmaznak ilyet az országban pár helyen.

2010. nov. 29. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A railjet (ami Müchen-Bécs felől jön a Keletibe) akár 230-cal is mehet (igaz, nem Magyarországon) vezérlőkocsiból.
2010. nov. 29. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"Az elöl levő vezetőfülkében van a vonatvezető a mozdonyon meg a mozdonyvezető."


Amíg gőzmozdonyok voltak, addig valóban kellett a mozdonyra is ember. (Sőt több is, mert fűtő is volt.) A vezérlőkocsiból ilyenkor csak fékeztek, és csengővel jeleztek még pár infót. Nem tudom, itt tényleg vonatvezetőnek hívták-e a azt az embert, aki a vezérlőkocsiban ült. A dízelek nagymértékű elterjedése óta, azaz ca. 30 éve már nem kell külön ember a mozdonyra.

2010. dec. 7. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!