Miért tolja a mozdony a szerelvényt, miért nem húzza inkább?
fizika.
Próbálj meg egy emelkedőn felhúzni egy talicskát magad mögött.
aztán pedig próbáld meg ugyanezt a mutatványt úgy hogy tolod a talicskát.
"Az elöl levő vezetőfülkében van a vonatvezető a mozdonyon meg a mozdonyvezető."
Kérlek, aki nem ért hozzá, miért kell beleszólnia?
Távvezérelt, vezérlőkocsis üzemnél a mozdonyt megfelelő módon előkészítve, kulccsal lezárod, és mozdonyvezetőként átballagsz a vezérlőkocsidba, és onnantól kezdve ott teljesítesz szolgálatot. Ilyenkor a mozdony és az első kocsi között 1 vagy 2 db távvezérlő kábel (újabban UIC kábel, régebben másfajta kábel) továbbítja a vezérlőkocsi felé a jelet. Ehhez fontos, hogy ilyenkor a vonatba csak olyan kocsik sorozhatók, amikben van átmenő távvezérlő kábel.
Menet közben a mozdonyban senki sem tejlesít szolgálatot, lezárva tol, még 120 km/h-nál is, bármennyire hihetetlen. Csak a mozdonyvezető az, aki vezet, a vezérlőkocsiból. Ott gyakorlatilag egy teljes értékű vezetőállás van, de persze van pár különbség a mozdonyos üzemhez képest, amikre persze mozdonyvezetőként figyelned kell.
Fizikának semmi köze nincs ehhez. A fordulóidők és tolatási mozgások csökkentése miatt alkalmaznak ilyet az országban pár helyen.
"Az elöl levő vezetőfülkében van a vonatvezető a mozdonyon meg a mozdonyvezető."
Amíg gőzmozdonyok voltak, addig valóban kellett a mozdonyra is ember. (Sőt több is, mert fűtő is volt.) A vezérlőkocsiból ilyenkor csak fékeztek, és csengővel jeleztek még pár infót. Nem tudom, itt tényleg vonatvezetőnek hívták-e a azt az embert, aki a vezérlőkocsiban ült. A dízelek nagymértékű elterjedése óta, azaz ca. 30 éve már nem kell külön ember a mozdonyra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!