Mért olyan nagy szám ez a lilafüredi "hibrid" mozdony?
Mostanában már két napja erről (is) szólnak a híradások.
Ha jól értem ez annyiban különbözik egy szokványos dízelmozdonyhoz képest, hogy ebben vannak akkumulátorok, amik eltárolják az elektromos energiát. Így egy darabig az akkumulátorokról elmegy akkor is, ha nem jár a dízelmotor.
De ez mért olyan világraszólóan fantasztikus találmány, mint ahogy beállítják?
azért nagy szám mert hazai fejlesztés.
amúgy pedig világszám,mert ez keskeny nyomtávú vasút, amiből szintén kevés van, pláne nem hibrid.
fékezésnél is visszatáplál az akkuba.
mivel természetvédelmi területen halad át,ezért is fontos.
általánosságban 20% fogyasztáscsökkenést eredményez.
erre büszkének kell lenni :)
meg vasútmániásnak picit.
Igen, ezeket hallottam, olvastam én is.
De azért mert ilyen nem volt még az országban és magyar fejlesztés, még nem gondolom, hogy Nobel-díjra kéne felterjeszteni a tervezőmérnököt.
Érdekességnek persze jó és örülök, hogy van ilyenünk is, de nem értem mért van körülötte ekkora felhajtás a médiákban.
Dízel-villamos meghajtás még az 50 éves M63-asokban is van. Teljesen hétköznapi dolog. Az hogy építettek egy ilyet keskeny nyomtávú változatban és szereltek bele akkumulátorokat + beleépítettek egy fékezési energia visszanyerő rendszert szerintem nem egy nagy dolog. Nem hiszem, hogy valakinek, vagy valakinknek, akik ezzel foglalkoznak évtizedekig kellett ezen törni a fejüket, hogy ezt megvalósítsák.
De jó, nem leszek ünneprontó. Örüljünk, hogy van ilyenünk is. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!