Miért szoktak Budapesten a metrók két megálló között hirtelen lefékezni és megállni?
A budapesti metroszerelvények csakúgy, mint a bécsiek, teljesen automatikusan mennek. És ha túl közel ér a szerelvény az előzőhöz, azonnal behúz az automata fékrendszer. (Lásd még - vasuti térközbiztosítás elve).
Tehát - míg a bécsi metróban, amely viszonylag modern, az ablakon át egyáltalán nem lehet belátni, mert kivülről foncsorozott vagy micsoda (így aztán nem is látni azt se hogy nincs benne senki), a pesti metrónál (kőkorszaki szarok) kénytelenek az utasok megnyugtatásra beültetni egy "vezetőt". Aki persze ott üldögél és vagy nézi a semmit, vagy teljes fülkevilágítás mellett olvas, vakaródzik, stb.
És az eléggé köztudott ugyebár fénytani dolog, mennyire lehet egy világosabb helyről (vezetőállás) egy jóval sötétebbre (alagut vagy a peronok) kilátni. Rövid rá a válaszom - SEMENNYIRE!
A vezető többnyire csak imitálja a vezetést, ha már nagyon nem tud mit kezdeni magával, amúgy hozzá se nyúl a cucchoz, ugyanis legfeljebb a végállomáson van kézivezérlés, ahol a szerelvény menetirányt vált. De lehet hogy ott se ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!