Miért ment 120-nál többel a vonat?
Valamelyik este jöttem Kabáról haza Debrecenbe a 6018-as személyvonattal,késő este volt már. Lényeg,hogy mikor már jöttem a vonattal,kíványcsiságból a telefonomon a vonatinfón rápillantottam a radartérképen a 6018-as vonatra amin éppen utaztam ,hogy mennyivel megyünk,és Kaba-Hajdúszoboszló között jártunk és kiírta,hogy a pillanatnyi késés 0 perc,tehát nem késett a vonat,sebesség 124 kn/h.
Ez hogy lehet,hogy 124-el jött a vonat?
Tudtommal az a pálya 120-as és a megengedett sebesség is 120 km/h.
Miért jött 120-nál gyorsabban?
Vajon ezért lesz baja a vezérnek? Kirúgják vagy csak figyelneztetést kap,hogy a megengedettnél gyorsabban jött?
Az alábbi eshetőségek lehetnek:
Van pár km/h tűréshatár, mint az autóknál vagy
pontatlan sebességmérő vagy
vonatinfó sebességben nem pontos vagy
szabálytalankodás vagy
a vezér nem nézte a sebességmérőt.
Na meg futás próbán kipróbálták már +10%-kal (132 km/h). Tehát ennyit mindenképp bírnia kell. Első voltam.
Szerintem, ha mindenhol 5%-al átlépné mindenki a megengedettet, még akkor sem siklana ki és a biztosítóberendezésnek se lenne probléma.
Sebességhatár +10% biztonsággal tartható a pályán, tehát jelen esetben 132 kmh/h-ig műszakilag nem lehet probléma.
Ez a +4 km/h mérési hibahatáron belül van, simán lehet a mozdonyvezető 120-at látott.
4 km/h eltérés akár mérési pontatlanságból os adódhat. Nem jelent, nem bizonyít a világon semmit.
Nincs az a vezér, aki tartósan és szándékosan megkockáztatná a sebességtúllépést, mert a regisztrátumon azonnal látszana és a munkáját kockáztatná vele.
Na sorban.
Műszakilag nem lesz semmi baja, mivel 100km/h alatti sebességű járműveknél a megengedett sebesség +10km/óra amit próbán hoznia kell, 100km/h fölöttieknél pedig a megengedett sebesség +10% amit hozniuk kell.
Ezenkívűl késés estén tulléphető a sebességhatár egy minimálisan a késést elkerülendő.
"Sok mindent nem lehet kezdeni a GPS alapon mért sebességgel, mivel nem túl pontos, és ezért egyáltalán nem hiteles."
A saját GPSemet hasonlítottam már össze OMH hitelesített mérőórával és bizony pontos volt. Ilyenkor mi van ? :D
"Ezenkívűl késés estén tulléphető a sebességhatár egy minimálisan a késést elkerülendő."
Ezt nem tudom honnan álmodtad, de természetesen akkora hülyeség mint ide Lacháza. Az engedélyezett sebességet semmilyen körülmény között nem szabad átlépni.
Annyira szigorúan veszik ezt, hogy az MFB (MozdonyFedélzeti Berendezés) ami alapján a Vonatinfó is kiírja a sebességet, riaszt is miatta, és utólag is többféleképpen lehet a sebességtúllépésekre szűrni.
A kérdésben említett esetben vagy nem figyelt a mozdonyvezető, vagy a Teloc óra volt rosszul beállítva, hogy 120-at jelzett ki (és karcolt rá a menetregisztrárumra) de a gép már 124-el ment. Ez hiba, és ha többször előfordul egy adott géppel ilyen sebességtúllépés akkor hamar kiderül. (Ha addig esetleg egy vezér nem veszi észre vagy karbantartáson nem mérik a sebességmérőt.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!