Ilyen esetekben a kalauz miért nem enged át a helyjegyes kocsiba?
Bp-Nyíreyháza sebesvonat 4 óra, IC 3 óra
A gyorsvonat koszos, sokszor világítás se volt, vagy zárható wc. Az IC tiszta, van biztos helyed, van wifi, normális wc, normális kalauzok.
Kérdező. Ne haragudj már, de nemzetközi gyorsvonatokról beszélsz. Azt, hogy Te 20-30 km-t utazol ne hasonlítsuk már ehhez.
Nem mindegy, hogy valaki 600 km-t utazik, vagy 25-öt...
A helyjegy pedig helyjegy. Te sem örülnél, ha fizetned kéne egy szolgáltatásért, amit másoknak ingyen engednek csak úgy pofára.
Annak meg pláne nem örülnél, ha vennél egy helyjegyet egy nemzetközi vonaton és más már ott ülne, esetleg nem akarná a megváltott helyedet átadni...
"Az IC már évek óta semmilyen pluszt nem nyújt, ahogy említették már itt, simán besorolnak IC-be elővárosi kocsikat (sőt, van, hogy az IC elővárosi motorvonat, na az az igazi vicc). Ha még IC kocsi is, akkor sincs benne semmi különleges, ami átlagos elváráson felüli lenne."
-Lehet ilyenekkel dobálózni, de inkább a tényeket kéne nézni. Konkrétan melyik járatban volt és milyen típusú elővárosi kocsira gondolsz?
"Innentől kezdve teljesen jogos a felháborodás, amikor egy hibrid vonaton csak azért nem lehet jópár helyet elfoglalni, mert valaki ráfirkálta a kocsira, hogy "IC".
-Meg helyjegy köteles, ami magában foglalja a helybiztosítást. Másnak is fizetni kell érte. Nem értem miért nehéz ezt megemészteni.
-Én inkább azt erőltetném, hogy miért nincs elegendő ülőhely sima másodosztályon, mert annak a panasznak még lehet alapja is...
"Azt, hogy Te 20-30 km-t utazol ne hasonlítsuk már ehhez. "
Ha mondjuk Pestre utazok, akkor is ki kell fogni a nemzetközi vonatot, mert általában arra a 200 Km-re is elindítják a szar állapotú IC-t, amin az 1. osztályon konkrétan semennyire sem lehet kilátni az ablakon, olyan ganés.
El kéne dönteni, hogy pontosan mi a kifogásod! :D
Ha azt kifogásolod, hogy helyjegy nélkül nem enegednek be az IC-re, az nem jogos véleményem szerint.
Ha azt kifogásolod, hogy a MÁV rendszeresen rövid vonatokat indít, az akár jogos is lehet.
Hogy gyenge színvonalú a szolgáltatás és itt még nem is feltétlen anyagi dolgokra gondolok (pl hogy milyen a gördülőállomány), hanem szerevezettségre, utastájékoztatásra, hozzáállásra, ilyesmikre, az pláne jogos, különösen ha a teljes árú menetjegyből, meg a fizetésekből indulok ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!