Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A metróknál nem olcsóbb...

A metróknál nem olcsóbb kiépíteni azt a magasban járó hév-et?

Figyelt kérdés
2015. máj. 20. 19:52
 1/6 anonim ***** válasza:
Ah, de! Érdekes lenne pl. ha a Rákóczi út be lenne fedve úgy a második emelet magasságában. Az ott élők biztosan díjaznák az ötletet. De legalább a buszok és autók nem zavarnák őket, mert utcaszinten lehetetlen lenne a közlekedés.
2015. máj. 20. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Nem ezt kérdeztem lol
2015. máj. 20. 21:33
 3/6 anonim ***** válasza:
Kiépíteni olcsóbb, bár olyan durva különbség nem lehet, hiszen amíg a fúrt metróalagútnál a felszínen csak az állomások környékén kell közműkiváltásokat és -áthelyezéseket végezni, addig egy magasvezetésű vasútvonal esetén a teljes útvonal mentén el kell végezni ezeket a munkákat. Persze maga az alagútfúrás költsége megspórolható, annál nyilván olcsóbb önmagában az acéltraverz. De ha a fenntartási költségeket nézed, egy metróvonalat nagyságrendekkel alacsonyabb költséggel tudsz karbantartani, mint egy fémszerkezeten futó vasútvonalat. És akkor még a többi hátrányról nem is beszéltünk. Nem véletlenül nem számít elterjedt megoldásnak.
2015. máj. 20. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Első vagyok. Mi a lótúrót kérdeztél akkor?

Budapesten nem nagyon van olyan városrész, ahová magasvasút építhető lenne.

2015. máj. 20. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Én nem írtam város, általános kérdés volt.
2015. máj. 21. 07:37
 6/6 anonim ***** válasza:

Léteznek a világban magasvasutak, de aligha azért, mert olcsóbb. Bécsben van magasvasút, és van részben föld alatt közlekedő HÉV. Az operától indul, s csakhamar lebukik a föld alá, s kéregvasútként megy nagyon-nagyon hosszan, Baden bei Wien célállomással. Most hirtelen nem tudom, hol jön fel, de a déli bevásárlóközpontnál már fent van.

A metró megy mélyen, felszínen és magasan is.

A moszkvai metró úgyszintén.

Amerikában van csak magasvasútként közlekedő városi vasút.

Nem tudom pontos okát, de nem hinném, hogy azért menne fent, mert olcsóbb, mint lent.

Budapesten ami drágítja, illetve nehezíti az építkezést az, hogy öntéstalaj. Nem elég fúrni, de azonnal meg is kell erősíteni, támasztani. A talajvíz is ellene van.

Gránitba csak fúrni kell.

2015. máj. 21. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!