Metroknál ezek miért vannak igy?
1.
A metrok miért sokkal csunyábbak mint a vonatok?
2.
Metron miért vannak 90 fokkal elforditva az üllések?
Igy kevesebb üllő hely van, de szerintem igy sokkal kényelmesebb utazni, föleg ha nincsenek sokan a metron.
1.
Hat erre nincs valasz mert a szepseg szubjektiv dolog. Neked mi nem tetszik bennuk?
2.
Gondolom igy lehet a leg kevesebb helyre a legtobb embert leultetni es igy tobb allo utas tud felszallni.
1.Nem csúnyák azok , csak ne a magyar 50 éves metro kocsikról vegyél példát.Nézz meg egy Japánban vagy Kanadában közlekedő metrot , na az minden csak nem csúnya.
2Az ülések azért vannak úgy rakva hogy könnyebben , gyorsabban le tudjanak szállni az emberek.
Miért, csúnyábbak, mint a vonatok? Én eddig nem vettem észre, hogy csúnyábbak lennének...
A metrót más elvek alapján szerkesztik, más az űrszelvénye, mint a nagyvasúti járműveknek. Ez azt jelenti, hogy a metrókocsi keresztmetszete más alakú és méretű, mint a nagyvasúton. Így természetszerűleg másak az arányai is, lehet, hogy nem annyira tetszik neked egy Ev3 metrókocsi, mint egy V43 villanymozdony. Illetve más tényezőket kell figyelembe venni a kialakításnál, például azt, hogy ne keltsen nagy léghuzatot az alagútban, de legyen gazdaságos az üzemeltetése, sok hely legyen benne úgy, hogy beférjen az alagútba. Ezért a metrókocsik közt egy időben hódította a tégla alak, mint a jó helykihasználás záloga. A vasúti kocsik szép, "bogárhátú" teteje helypazarlás lett volna.
Az ülések pedig valószínűleg a jobb helykihasználás érdekében vannak elfordítva. A metrón nem szokás nagyon hosszan, több órán át utazni, ezért nem kell, hogy minden utas le tudjon ülni. Az utasok nagy része felszáll, zötyög pár percet és leszáll. Nekik jobbak az állóhelyek. Mégis kell pár ülőhely, azokat pedig úgy helyezik el, hogy a lehető legkevesebb helyet foglalják és - ami még fontosabb - kevéssé akadályozzák az utasok mozgását. Ha keresztbe fordítják az üléseket, kerülgetni kell őket még üresen is, míg a fal mellé építettek között lehet szabadon járkálni.
Nem csúnyák azok mert akkoriban még ez volt a szép, csak már le vannak lakva és fáradnak el azért csúnyák azok.
Az ülések meg azért vannak így hogy gyorsan letudjanak szállni mert ott nem úgy van mint a buszoknál hogy a sofőr percekig ráér várni mire mindenki leszáll, ott van kb 20 másodperced többnyire ezért így gyorsabb. Másrészt így több utas elfér főleg azok akik csak 1-2 megállót mennek így kényelmesen tudjanak még állni is.
Nem mindegy, hogy néz ki az alagútban?
A metró nagy utastömeg gyors szállítására van kitalálva, nem a kényelmes hosszútávú utazásra.
Ne felejtsük, hogy a metrónál a két végén vészkijáratnak is kell lennie (a vonatokkal ellentétben)
És ez a nyitható kijárat is korlátozza az áramvonalas döntött formát stb...
Angol példa:
Keresztben vannak az ülések a londoni "A" típusú szerelvényekben: [link]
És a London - Brighton vonat meg úgy néz ki, mint egy metró: [link]
Szóval semmi sem törvényszerű :)
Egyébként meg metrónál sokkal inkább a funkcionalitás, mint a forma a mérvadó, illetve a minél jobb helykihasználás: adott keresztmetszet és szerelvényhossz esetén (mivel az alagutat bővíteni, peront hosszabbítani nem éppen két fillér, sok esetben pedig egyenesen lehetetlen) a lehető legnagyobb legyen a férőhely-kapacitás. Emiatt van több álló- mint ülőhely is. Egy négyzetméterre 4-6 álló utast be lehet beszuszakolni (Japánban akár 10-et is :) ), míg ülőhelyből csak 2-3 fér el.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!