Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Metroknál ezek miért vannak igy?

Metroknál ezek miért vannak igy?

Figyelt kérdés

1.

A metrok miért sokkal csunyábbak mint a vonatok?


2.

Metron miért vannak 90 fokkal elforditva az üllések?

Igy kevesebb üllő hely van, de szerintem igy sokkal kényelmesebb utazni, föleg ha nincsenek sokan a metron.



2012. máj. 10. 12:14
 1/9 anonim válasza:
100%

1.

Hat erre nincs valasz mert a szepseg szubjektiv dolog. Neked mi nem tetszik bennuk?


2.

Gondolom igy lehet a leg kevesebb helyre a legtobb embert leultetni es igy tobb allo utas tud felszallni.

2012. máj. 10. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim válasza:
100%
csúnyábbak ?:D Ha a magyarországi metrókra gondolsz ezek már nem mai darabok akkoriban így néztek ki valakinek bejön valakinek nem, nem ez volt a szempont :D Egyébként rengeteg féle kinézetben vannak metrók ....2. kérdésre annyit hogy szerintem a hely miatt hogy állandóan mozognak az emberek így könnyebb ki be ülni,meg am sincs nagyon mit nézni az ablakon kifelé.
2012. máj. 10. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

1.Nem csúnyák azok , csak ne a magyar 50 éves metro kocsikról vegyél példát.Nézz meg egy Japánban vagy Kanadában közlekedő metrot , na az minden csak nem csúnya.


2Az ülések azért vannak úgy rakva hogy könnyebben , gyorsabban le tudjanak szállni az emberek.

2012. máj. 10. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Miért, csúnyábbak, mint a vonatok? Én eddig nem vettem észre, hogy csúnyábbak lennének...

A metrót más elvek alapján szerkesztik, más az űrszelvénye, mint a nagyvasúti járműveknek. Ez azt jelenti, hogy a metrókocsi keresztmetszete más alakú és méretű, mint a nagyvasúton. Így természetszerűleg másak az arányai is, lehet, hogy nem annyira tetszik neked egy Ev3 metrókocsi, mint egy V43 villanymozdony. Illetve más tényezőket kell figyelembe venni a kialakításnál, például azt, hogy ne keltsen nagy léghuzatot az alagútban, de legyen gazdaságos az üzemeltetése, sok hely legyen benne úgy, hogy beférjen az alagútba. Ezért a metrókocsik közt egy időben hódította a tégla alak, mint a jó helykihasználás záloga. A vasúti kocsik szép, "bogárhátú" teteje helypazarlás lett volna.

Az ülések pedig valószínűleg a jobb helykihasználás érdekében vannak elfordítva. A metrón nem szokás nagyon hosszan, több órán át utazni, ezért nem kell, hogy minden utas le tudjon ülni. Az utasok nagy része felszáll, zötyög pár percet és leszáll. Nekik jobbak az állóhelyek. Mégis kell pár ülőhely, azokat pedig úgy helyezik el, hogy a lehető legkevesebb helyet foglalják és - ami még fontosabb - kevéssé akadályozzák az utasok mozgását. Ha keresztbe fordítják az üléseket, kerülgetni kell őket még üresen is, míg a fal mellé építettek között lehet szabadon járkálni.

2012. máj. 10. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem csúnyák azok mert akkoriban még ez volt a szép, csak már le vannak lakva és fáradnak el azért csúnyák azok.

Az ülések meg azért vannak így hogy gyorsan letudjanak szállni mert ott nem úgy van mint a buszoknál hogy a sofőr percekig ráér várni mire mindenki leszáll, ott van kb 20 másodperced többnyire ezért így gyorsabb. Másrészt így több utas elfér főleg azok akik csak 1-2 megállót mennek így kényelmesen tudjanak még állni is.

2012. máj. 10. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem mindegy, hogy néz ki az alagútban?

A metró nagy utastömeg gyors szállítására van kitalálva, nem a kényelmes hosszútávú utazásra.

2012. máj. 10. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Ne felejtsük, hogy a metrónál a két végén vészkijáratnak is kell lennie (a vonatokkal ellentétben)

És ez a nyitható kijárat is korlátozza az áramvonalas döntött formát stb...

2012. máj. 10. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nekem személy szerint tetszenek ezek az öreg metrók, persze már idősek, de szerintem nem csúnyábbak a vonatoknál. Azért van kevesebb ülőhely, hogy könnyebb legyen a le és felszállás, mint ahogyan már előttem is említették.
2012. máj. 10. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 10 deka farhát ***** válasza:

Angol példa:


Keresztben vannak az ülések a londoni "A" típusú szerelvényekben: [link]


És a London - Brighton vonat meg úgy néz ki, mint egy metró: [link]


Szóval semmi sem törvényszerű :)


Egyébként meg metrónál sokkal inkább a funkcionalitás, mint a forma a mérvadó, illetve a minél jobb helykihasználás: adott keresztmetszet és szerelvényhossz esetén (mivel az alagutat bővíteni, peront hosszabbítani nem éppen két fillér, sok esetben pedig egyenesen lehetetlen) a lehető legnagyobb legyen a férőhely-kapacitás. Emiatt van több álló- mint ülőhely is. Egy négyzetméterre 4-6 álló utast be lehet beszuszakolni (Japánban akár 10-et is :) ), míg ülőhelyből csak 2-3 fér el.

2012. máj. 11. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!