A távolsági buszok csak nekem kényelmetlenek nagyon?
Nem lehet felállni (még helyben sem), nem lehet egyet járni. Nem lehet WC-re menni adott esetben órákig (nekem pl gyors az anyagcserém, és nem olyan kellemes 3-4-5 órát kibírni mosdó nélkül).
Alig lehet megmozdulni az ülésben. Nem lehet a lábat kinyújtani stb.
Az ember a kezét nem tudja kinyújtani, egy jót nyújtózni se lehet.
Nem lehet lehúzni az ablakot. Abban a kicsi "dobozban" nagyon elhasználódik a levegő, a légkeringtető számomra úgy tűnik, csak a belső levegőt forgatja.
Engem még zavar a sötét színhasználat is... a vonatok miért tudnak fehérek, világos színűek lenni?
Nekem, aki szereti a világost, a nagy tereket, a friss levegőt és nem bírok egyhelyben ülni, kínzás a busz.
Nem tudom, a négyesüléses, fekete műbőrüléses vonatkocsi-e a BHV?
Szóval még olyan vonaton is szívesebben utazom, mert van mozgástér.
A négyesüléses, fekete műbőrös, húgyszagú kocsi valóban a Bhv. Meg van még a By jelű változat, a belső tere ennek is hasonló.
Egyébként én se szeretem a távolsági buszt, nekem is szűkös, kényelmetlen. A WC is hiányzik. A vonat - méreteit tekintve - kényelmesebb, csak ott meg a szolgáltatás színvonala borzalmas.
De egy hosszabb nyári út során kiderül, hogy a vonatok szellőzése sem ér semmit. Légkondi csak az IC-ken és az újabb motorvonatokon van, néha még működik is. A régebbieken sokszor még légkeringető sincs, ezért vagy meg lehet gyulladni odabenn, vagy leviszi a fejedet a huzat (már ha le lehet húzni az ablakot, nem szorult meg).
Én is irtózom hosszabb úton a busztól. Hasonló okok miatt. 3 óránál többet nem igazán bírok pisilés nélkül. Meg egy helyben ülni is nagyon kényelmetlen.
Én is inkább vonat párti vagyok, ha mindenképpen tömegközlekedéssel kell menni.
Ugye? :)
A BHV nem feltétlen húgyszagú, van egy szaga, én azt pl. simán vonatszagnak hívom.
Viszont a buszokon a másik kajájának szaga terjed szét az egész járművön. Nem mindig kellemes kajaszagok. ;)
Én kezdem megutálni a légkondit. :/
Vagy túl hideg, vagy túl meleg és oxigénhiányosak, levegőtlenek a fix ablakos, légkondícionált járművek. Megy hangosan a ventilátor, csak épp olyan a levegő, mintha egy hálószobában sose nyitnának ablakot reggel, csak ajtót egyszer este mikor bemennek és reggel mikor ki. Lehúzható ablaknál meleg van - és nem jön le az ülő arcáig a levegő, talán jobb is, mert erős huzat lenne - de legalább levegő van.
A 30a, 100a és 70-es vonalakon utazom igaz évente párszor, nem akarom elkiabálni, de az elmúlt pár évben a késések öt percen belül vannak - de nem egyszer pontosan érkezik.
Bezzeg a távolsági - távolsági, nem helyközi, tehát végülis nem reprezentatív az összehasonlításom, de ez van - buszok, amiken az elmúlt egy éven belül utaztam, büdösek, levegőtlenek voltak, majdnem be..khm bepisiltem - és késtek is!
Nem hittem volna, hogy ennyien értenek egyet. :)
Valóban olyan ülések vannak az új vonatokon, mint a buszokon, de még mindig több a lábtér. Fehér vagy törtfehér a plafon, ha ugyanúgy levegőtlen is, legalább nem fekete és tágas - tehát kevésbé van fulladásérzésem legalábbis nekem, fel lehet állni stb.
A helyközi buszokat én is kevésbé utálom, leginkább azért, mert nincs fejtámla és messze van a plafon. Persze "helyközileg" is a vonatot fogom választani, hacsak lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!