Másoknak is kényelmetlenek a távolsági buszok?
Mert számomra nagyon azok. És nemcsak azért, mert alapból unalmas 3-4-5 órát utazni, többet meg pláne.
- Nagyon közel van az előző ülés támlája. Jó, ha én terveznék buszt, nekem is úgy érné meg, ha én vennék busztársaságként, akkor pláne, hogy minél több utast lehessen vinni.
De utasként nagyon rossz.
A lábat kinyújtani nem lehet, a háttámla kényelmetlenül benne van az ember intim szférájában. Ha pedig felállnék a helyemen, azt a háttámla miatt nem tudom megtenni...
... meg mert közel van a plafon!
Nos, a gépészethez abszolút nem értek, miért kell ilyen magasan legyen a padló...
Én olyan vagyok, aki szereti, ha erősen ráfúj a klíma, de inkább lenne az is messzebb, csak ne a fejemtől fél méterre legyen.
Úgy érzem magam egy távolsági buszon, mint egy nagyon szűk dobozva bezárva, ahol két pózban ülhetek váltakozva és slussz. Ezt tetézi a színhasználat, a sötétszürke színek. Miért nem lehet valami törtfehér, majdnem fehér színt használni a plafonon, esetleg a falon is? És az üléseken is valami tiszta színt, mondjuk sötétkék?
Egy vonat számomra sokkal komfortosabb a világos színeivel, a tágas folyosójával az ülések között, azzal, hogy csomagtartóstul is messze van a plafon, a lábát ki tudja nyújtani az ember...
A vonat tágasabb, de sosincs kitakarítva rendesen, a MÁV kocsik meg pláne - szörnyű, ahogy a gyorsok kinéznek, hát még az ország keleti felében közlekedő bármely vonat...szóval én inkább a buszra szavazok. A King Longok elég kényelmetlenek, de a többi nekem utazható, pedig nem vagyok kicsi.
Világos színeket nem nagyon lehet egyiknél sem használni, mert könnyen meglátszik a kosz (mondjuk vonaton így is meglátszik).
Azért van magasan a padló mert alul van csomagtartó. Van alacsony padlós busz is de jobban helyi járatként használják, de néha 15-20km-es távra is mennek vele.
Amúgy van olyan busz aminek sötétkék a kárpitja. Világos szín a kosz miatt nem jó.
Lehet hogy valamilyen szempontból jobb a vonat de valahol csak a busz az elérhető. Nálunk pl nincs vonatállomás.
Én azt nem szeretem a buszban hogy ritkák a járatok és éjszaka már nem mennek a buszok.
Engem már nem érint nagyon ez a buszozás mert van autóm és robogóm, tehát akkor megyek busszal ha tudom hogy inni fogok.
a King Longokon kívül nem nagyon van bajom, nagyjából el szoktam férni, meg ritkán buszozok 1-2 óránál többet, így ki lehet bírni. Jobb, mint a vonat, általában pontosabb, sokszor gyorsabb is, amerre gyakran utazok, ott még ráadásul általában wifi is van a buszon
a szín meg nekem teljesen mindegy, felállni meg úgy se akarok, örülök, ha van ülőhelyem. vonaton se állok fel, pedig ott tényleg lenne hely
Én se bírom a távolsági buszokat, de hálisten "megoldódott" a probléma, egyszer ugyanis felszállás után az ülések között olyan bezártságérzés és pánikroham tört rám, hogy még indulás előtt le kellett szállnom. A sofőr csak nézett, szerintem még senki nem váltotta vissza három perc után a jegyét :D
Azóta nem ültem buszon.
Én viszont nem értem meg se a gyártókat, se a társaságokat, mert ugyanis hiába van kevesebb ülőhely a buszon, aki utazni akar, az inkább állni fog úgyis, minthogy megvárja a következő buszt, szóval oly mindegy, hogy hány ülés van benne. (Igen, tudom, hogy van olyan járat, ami álló utast nem szállíthat.)
Én is gyűlölök távolsági buszon utazni. Hiába számít csúcskategóriának egy E98-as Ikarus vagy egy ilyen-olyan Setra, ha még csak az előttem levő ülés miatt ki se látok az ablakon és még WC sincs. A helyközi buszokat viszont szeretem nagyon, szerintem sokkal jobb egy 415-ösön utazni, mint egy E95-ösön, pont a föntebb leírtak miatt. Még a lábtér is nagyobb, és ha le akarok szállni, könnyebben föl tudok állni és oda tudok menni az ajtóhoz, nem kell behúznom a hasamat se.
Ettől függetlenül ha van rá lehetőség, még mindig a vonatra szavazok.
Köszönöm a válaszokat!
Igen, én az autókat se szeretem - tényleg! -, mert ott is körülbelül egy pózban lehet ülni, mozogni szinte semmit se lehet.
Egy 3-4-5 órás úton igenis szeretnék felállni, mert elég rossz annyit ülni egyfolytában.
Az iskolában is fel szoktam állni szünetekben, szeretek egy kicsit sétálni is, otthon gépezés közben is gyakran felállok -vagy egyhelyben nyújtózni, vagy pohár vízért kimenni.
Kényelmetlen és nem egészséges közel egy pózban ülni sokáig.
Buszon az ember nem tudja kinyújtani a lábát, nem tud "lefolyni" a székről, mert ott az előző szék, a közvetlen látóterében van az előző szék széktámlája.
A törtfehér nem hiszem, hogy annyira koszolódna.
A távolsági buszokon gyakran használt sötétszürkék bennem fokozzák a bezártság érzését.
Ráadásul hiába van folyamatos szellőztetés a buszokon, nem tudom, hogyan működik, belső levegőt keringtet-e csak, vagy túl gyenge... de olyan fülledtek, oxigénhiányosak a távolsági buszok, hogy az hihetetlen.
Én erre alapból érzékeny vagyok, de csak fokozza az érzést, hogy annyi helyem sincs, hogy kinyújtsam a karom (igen, néha ki szeretném, de szemléltetésként írtam).
Egyébként számomra megfontolandó, hogy inkább a koszos, műbőr üléses régi Bhv-val utazom-e szívesebben, ahol van terem élni, mozogni, lélegezni.
Ahol egy óra ülés után felállok és nekitámaszkodom az ablaknak, kicsit kinézek rajta, vagy odasétálok megnézni, mit csinálnak a kettővel arrébb ülő haverjaim.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!