A Budapest-Bécs közötti távolsági vonatokat miért nem Sopron fele közlekedtetik?
Persze, ehhez dupla vágány kellene a 8-asnak meg 160 km/h.
Sopron fele sokkal nagyobb utasmennyiség lenne.
A Railjetek Győr után megállnának Sopronban aztán Bécsújhelyen aztán a végállomás maga Bécs lenne.
Jelenleg a Railjet megáll Mosonmagyaróváron és Hegyeshalomban.
Hegyesben csak azért áll meg, mert ott cserél helyet a személyzet.
De, egyéb szempontból semmi értelme nem lenne megállnia egy faluban a távolsági járatnak.
Ha 8-ason menne, akkor csak Sopronban kellene megállni, mivel az egy határ menti település, mint Hegyeshalom.
Emellett Sopronnak dupla akkora a lakossága, mint Mosonmagyaróvárnak.
Ezért az utasmennyiség is nagyobb lenne.
Mert mondjuk 50km-rel hosszabb lenne az út, vagy mert épp bele kellene ülni pár száz miliárdot a projectbe :D
"Hegyesben csak azért áll meg, mert ott cserél helyet a személyzet.
De, egyéb szempontból semmi értelme nem lenne megállnia egy faluban a távolsági járatnak. "
Gondolj bele, mi lenne ha nem állna meg feszültséget váltani Hegyeshalmon :D
Az sem elhanyagolandó annál a falunál, hogy "határállomás".
1-es, a Taurus menet közben is tud feszültséget váltani.
Kérdező: a hosszabb útvonalon közlekedtetés drágább kenne, mint a soproni többlet utasforgalom jelentette bevétel. És te is írtad, hogy vannak kapacitásgondok.
(Amúgy ennyi erővel mehetne Pozsony felé is, ezerszer értelmesebb, mint Sopron felé.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!