Ki van irva a buszban hogy "A gépkocsivezetővel menet közben beszélgetni tilos! " (? )
#6 #7: Gratulálok, sikerült a lényeget nem megérteni. Hiába vagy képes arra, hogy beszélgess vezetès közben, azt NEM tudod befolyásolni, hogy a figyelmed megosztása két feladat között ne okozzon reakcióidő-növekedést. Ez a tudomány jelen állása szerint nem befolyásolható, ilyenek vagyunk, ez egy biológiai tulajdonságunk - akár lepontozol,akár nem. (Jelenlegi munkahelyemen veszélyesáru-fuvarozással foglalkozunk: egyértelműen tilos minden figyelemelvonó tevékenység vezetés közben, még a rádióhallgatás is, ergo nincs rádió a kocsikban. A kocsin meg eleve nem utazhatnak ketten, kivéve az oktatást.)
Ami a feljelentgetést illeti: egyetlen egy buszvezető ellen emeltem panaszt a munkáltatójánál - de ő a nagy beszélgetésben áthajtott a lecsukódó sorompók között. Hoppá...
Ami a jogosítványommal kapcsolatos találgatásokat illeti: van, ahogyan az a fentiekből is kiderül, nem is akármilyen. Szóval én tudom, miről beszélek - és azt megfontolásra ajánlom mindenkinek.
Nem értem én sem, miért nem tetszik senkinek a 82%-os válasza, pedig minden szava igaz.
Ugye sokan:
- lehalkítjátok a rádiót neccesebb tolatás/manőverezés közben?
- minden különösebb indok nélkül elfelejtitek miről beszélgettetek vagy elhallgattok mondat közben ha mondjuk előzésbe kezdetek, vagy egy bonyolultabb kereszteződéshez értek?
Még a Forma-1-es pilóták is előfordul, hogy szólnak a versenymérnöknek, hogy ne ugasson, mert nem tudnak tőle figyelni fontos pillanatokban.
Persze tudom, itt mindenki szuperhős, és rá nem vonatkoznak sem a fizika, sem a biológia törvényei...
" A gépkocsivezetővel menet közben beszélgetni tilos"
Na, ezt a táblát legközelebb tedd be egy rallye-autóba a navigátor elé. :)
Ez inkább arra vonatkozik, hogy ne kezdje el valaki váratlanul megzavarni a vezetőt, amikor az nem biztos, hogy akarja, lehet, hogy épp elég veszélyes vagy idegörlő forgalmi szituációban manőverezik. Elég rendszeres, hogy menet közben értetlenkedő utasok elkezdik mindenféle kérdésekkel traktálni, mikor tizennyolc helyen ki van írva, hogy merre megy a busz, és hasonlók.
Amikor a vezető önszántából beszélget, az más helyzet, mert akkor ő ítélte meg, hogy most alkalmas a helyzet beszélgetésre. Tipikusan az első-utolsó járaton (mikor semmi forgalom, km-re beláthatóan se autó, se ember, se bokor, se árok, se semmi) viszik a soförkollégát, hát persze, hogy elejtenek egy-egy mondatot. Nem ildomos, de tán belefér. (Ha kockán értelmezzük a törvényt, akkor persze nem.) Autóban is beszélgetnek az emberek, és nem szoktak fának menni tőle...
Viszon a nagykörúti csúcsforgalomban cikázva ő se beszélget a haverjával, és szerintem az utas se kezdje rányitni az ajtót a problémájával. Valószínűleg ez lenne az alapszándéka annak a bizonyos feliratnak.
Tisztázzunk valamit. Ha egy belvárosi busz vezetőjének problémát jelent az, hogy valaki váratlanul megszólítja, akkor az a dobja ki az ablakon a hivatásos jogosítványát, a pszichológiai tesztet, a PAV-engedélyt, mindent, mert akkor ő alkalmatlan 50-70 ember biztonságos szállítására.
Viszont aki csak páréves gyakorlattal bíró úrvezető, az legyen szíves, ne a saját félelméből és bizonytalanságából kiindulva hozzon ítéletet, egy profival szemben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!