A Kádár-korszakban nemzetközi vonatokat tilos volt belföldi utazásra igénybe venni?
Az volt a gyakorlat, hogy kijelölt kocsikat lehetett belföldi utazásra igénybe venni. Ezek jellemzően csak a határig közlekedtek, ott lekapcsolták őket a vonatról. Illetve addig az állomásig lehetett belföldi utazásra igénybe venni a nemzetközi vonatot, ahol a határőrök és vámosok felszálltak és megkezdték az ellenőrzést.
Pl. Gyékényes határátmeneten közeledő vonatok esetén Nagykanizsáig.
Példa arra, amit egyáltalán nem lehetett:
A Pozsony -> Prága irányba menő nemzetközi gyorsvonatok jellmzően Šturovo-ban (Párkány) álltak meg először, így nem volt Magyarországi megállójuk. Ezt értelemszerűen nem lehetett belföldi utazásra igénybe venni.
Bekapcsolódnék én is :D
Amúgy ez mire volt jó?
#6: "A railjeteket még két is éve tilos volt belföldi forgalomban használni"
2015-ben íródott ez a válasz, és ha abból 2-t levonunk, 2013-at kapunk. Namost én 1000%-ig biztos vagyok benne, hogy 2013-ban utaztam Budapest - Győr között Railjettel, tehát nem volt tilos. Sőt, már 2009 elején, a Railjetek indulása után pár hónappal is utaztam velük Bp - Győr viszonylatban, többször is. Ráadásul akkoriban még olcsóbb is volt, mint az IC, mert csak helybiztosítás nélküli IC-pótjegy kellett rá belföldi forgalomban.
De már Railjet előtti korszakban is, legalább 2001-től már lényegében nem volt olyan nemzetközi vonat arrafelé, amit legalább Bp - Győr között ne lehetett volna használni belföldi utazásra. Esetleg Győr - Hegyeshalom között volt korlátozás, hogy csak a kijelölt kocsikban, vagy egyáltalán nem lehet belföldi forgalomban utazni, de aztán ezt is eltörölték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!