Egy vasúti szerelvény kerekei vészfékezés esetén állóra fékeződnek?
Előfordulhat. A mozdonyokon ritkább, mert ott elég komoly tömeg nyomja a kerekeket és tud homokolni magának, de a kocsik képesek állóra fékezni a kerekeket. A korszerű, blokkolásgátlós fékek üzemi fékezésnél nem fékeződnek állóra, de nem tudom, vészfékezésnél működik-e a blokkolásgátló.
Az állóra fékeződés egyébként azért veszélyes, mert a csúszó kerék nagyon felmelegszik ott, ahol a sínnel érintkezik és gyorsan kopik, ahogy mondani szokták: meglaposodik. Az a kis laposodás onnantól mindig érezhető lesz, a kerék ütni, rázni fog, amíg csak kerékesztergán rendbe nem teszik a kereket.
még a régebbi fatengelyes kocsik állóra fékeznek, de ezt kerülni kell..viszonylag alaposabb karbantartással, odafigyeléssel..ahogy előttem írták, már csak blokkolásgátlós járműveket gyártanak a kerékkopás elkerülése végett(is)
régen akár fél országon is áthúzott egy álló kereket úgy, hogy utánaszólt volna valamelyik bakter...közöny(a társadalom halála)-meg a MÁV-é.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!