Ilyen esetben hány perc/másodperc alatt érne földet egy A320 repülőgép?
ezt nem nagyon lehet szerintem megmondani,eleve nincs olyan hogy 0km/h hiszen lendületben van,ha leáll a hajtómű akkor is tesz meg utat előre.
zuhanásnál meg nem tudom mennyire lehet megmondani hogy miként zuhanna,ha orral előre akkor sokkal nagyobb sebességet tudna elérni mint ha simán vízszintesen zuhan.
a levegő sűrűsége is ahogy esik változik ami befolyásolja a zuhanás sebességét.
ejtőernyősök is átlag magasságból ugorva,vízszintesen 200km/h tempóval zuhannak,de fejjel előre már 300-320at is elérhetik.
a magasság pedig nem mindegy,a leggyorsabb ejtőernyős 31kmről ugrott ballonból és majdnem 1000km/h tempót ért el a ritkább levegőben.
szóval a gép zuhanási sebessége a zuhanás során változna akkor is ha függőlegesen esik le.
A kérdésre az általános iskolai fizika tananyag alapján magad is tudsz válaszolni könnyedén.
Viszont ott fent nincs fal, amelynek nekiütközne a gép. Egy repülő soha nem tud úgy lezuhanni, mint egy darab kő.
Számos szerencsés landolás történt már nulla üzemanyaggal, álló hajtóművekkel.
Vitorlázó repülőgépekben sincs semmi. Vagy motoros gép emeli fel, vagy "parittyából lövik ki", csörlővel adnak neki kezdő sebességet, de ha már fent van, órákig képes levegőben maradni, sőt emelkedni is.
A nagy utasgépek is sokáig képesek vitorlázva repülni, ha nem sérült. A sebességtől a felhajtóerő megmarad, s az nem is csökken hirtelen. Átesni nem hajtóműleállás miatt szokott.
Ha az összes hajtómű áll, de van a közelben repülőtér, a gép sértetlen, a pilóták alkalmasak a gép vezetésére, akkor komoly esély van arra, hogy gond nélkül földet érjen.
Az első két válaszadónak, látom, sikerült a lényeget leszűrnie a kérdésedből... ELMÉLETI kérdés volt, csak végig kellene olvasni a leírást ("fizikailag lehetetlen is lenne, [...] csak kívàncsisàgból kérdezek ilyen marhasàgot").
Egyszerű fizika az egész. Legalábbis annak egyszerű, aki ért a fizikához, tehát nem nekem. Gondolom, gyorsulást és végsebességet kell kiszámolni a repülő tömege és a magasság alapján. Magyarán mintha valaki fölemelne egy követ és leejtené - csak itt egy repülőről van szó. Egy A320-200-as legnagyobb leszállótömege 66 t, legnagyobb felszállótömege 78 t.
s=g/a*t^2 illetve v=g*t egyenletekből kijön, hogy vákuumban mennyi lenne a végseb és az esés ideje.
Pontozzatok le, de én hangsúlyozom, hogy a leírt helyzet teljesen abszurd. Már csak azért is, mert a "mogor"/motor/hajtómű :) teljes leállása legkevésbé sem jelenti azt, hogy a repülőgép le fog zuhanni. Ezt nem árt tisztázni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!