Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Cegléd és Szolnok között...

Cegléd és Szolnok között tényleg 160 km/h-val haladnak a vonatok?

Figyelt kérdés
[link]

2015. febr. 21. 23:48
 1/4 anonim ***** válasza:
82%
A sín és az alépítmény megvan hozzá, de ha jól tudom, a biztosítóberendezés nincs. Mondjuk mindegy is: mozdonyból csak az újak (V63 1xx, Taurus, TRAXX) tudják a 160-as tempót, kocsiból meg csak a GOSA IC-kocsik, mert a 3G IC-k alá is 140-es forgóvázat rendeltek, rendkívül értelmes módon.
2015. febr. 22. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, a Vmax mindig 3 tényezőtől függ a vasúton.

1. A pálya és az alépìtmény mekkora sebességig tudja tartósan garantálni, hogy a vonatok biztosan a pàlyán maradjanak. Ez az ívviszonyoktól, túlemelésektől (azaz a "kanyarok bedöntöttségétől"), rögzítésektől, a töltés minőségétől és még egy sor további paramétertől függ. Ezen kívül talán szintbeni keresztezés sem lehet,bár ebben nem vagyok 100%-ig biztos.

2. A biztosítóberendezést is alkalmassá kell tenni arra, hogy ilyen tempóval közlekedő vonatok forgalmának irányítására alkalmas legyen. Pl. kicsit mások a jelzésképek, máshogy kell időzíteni a jelzések megjelenését és a vonatbefolyásolást is ki kell építeni.

3. A jàrműveknek is alkalmasnak kell lenniük e tempóra. Itt főleg a forgóvázak típusa számít, és persze a karbantartás megbízhatósága.


Az említett szakaszon csak az 1. feltétel teljesült, szóval ott nem érik el a 160-at a vonatok.

2015. febr. 22. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"kocsiból meg csak a GOSA IC-kocsik,"


Meg a DWA-k, meg a CAF-ok stb...


"mert a 3G IC-k alá is 140-es forgóvázat rendeltek, rendkívül értelmes módon."


Mert szerkezetileg biztonságosan ennyit bírt. Kikukázott kocsik alvázára épült nem lehet 160-nal rángatni.

2015. febr. 22. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:

A táblázat mutatja

[link]


egyébként Gps-el nézegettük, 120-130 körülre szokták kitolni erre (én Monorról járok), persze inkább köki, ferihegy után.


azt mondják erre is fel lesz tolva 160-ra, ha befejezik az etcs2 rendszer kihejezését, azzal meg az új flirtök vannak ráállítva, amik persze bírják is a 160at.

Viszont csúcsidőszakba kevesek ide, ergo egyenlőre erre inkább a fecskék maradna :S


Na, de hátha most a nagybefogadóképességű motorvonatbeszerzésen vesznek stadler kiss-t, abból már kettő csatoltan elbírná a reggeli tömeget.

2015. márc. 28. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!